eiriksen Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det er ikke noe i veien for mine kunnskaper, for jeg klarer å pinge med pcene på skolen. Når jeg skal pinge ip-adressen til en en pc jeg prøver å komme i nettverk med, får jeg denne feilmeldingen på alle fire pakkene: Forespørsler avbrutt Får heller ikke til å pinge vb.no, da er jo kommandoen ping www.vg.no. Har McAfee Firewall 4.0 og Catch SDSL 1024/1024. Kjører XP Home med SP1 Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Er datamaskinene på samme subnett? , samme ip nett, en annen default gateway på en av pc'ene..? mye ting som kan være galt.. prøv en tracert og se hvor langt du kommer... Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 kan være at ping er sperret i firewallen til den maskinen du vil koble deg opp til. er det bare den ene maskinen du ikke får pinget? -s Lenke til kommentar
Snak3 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 vil helst tro at Ping kun er tillat på internt nettverk med sperret for eksternt eller.no i den duren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå