KristianMC Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Hei. I dag byttet jeg det originale eksosanlegget på min derbi Xtreme 2013 mod og putta på et Yasuni effektanlegg. Men etter jeg hadde byttet så fant jeg raskt ut av at mopeden ikke dro like godt som med originalen. Noen som vet årsaken til dette? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 sannsynligvis feil balanse av drivstoff + oksygen, når man gjør slike endringer må du regne med å tune sykkelen også. 1 Lenke til kommentar
KristianMC Skrevet 15. april 2018 Forfatter Del Skrevet 15. april 2018 sannsynligvis feil balanse av drivstoff + oksygen, når man gjør slike endringer må du regne med å tune sykkelen også. Jeg er rimelig sikker på at ikke får for mye eller for lite bensin, noen tips på hva jeg burde gjøre? Kanskje dreve ned noen hakk? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 sannsynligvis feil balanse av drivstoff + oksygen, når man gjør slike endringer må du regne med å tune sykkelen også. Jeg er rimelig sikker på at ikke får for mye eller for lite bensin, noen tips på hva jeg burde gjøre? Kanskje dreve ned noen hakk? Merker du noe turtallsforskjell på tomgang / pådrag da? Lenke til kommentar
KristianMC Skrevet 15. april 2018 Forfatter Del Skrevet 15. april 2018 sannsynligvis feil balanse av drivstoff + oksygen, når man gjør slike endringer må du regne med å tune sykkelen også. Jeg er rimelig sikker på at ikke får for mye eller for lite bensin, noen tips på hva jeg burde gjøre? Kanskje dreve ned noen hakk? Merker du noe turtallsforskjell på tomgang / pådrag da? Kanskje noe mikroskopisk når den går på tomgang Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Var det gamle anlegget plombert? Er det nye plombert? Hva slags yasuni? Har du byttet dyse? Hva slags forgasser og hvilken dyse bruker du? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Man får som regel dårligere drag i bakkene da det er mindre motstand, men toppdraget skal være bedre og den skal kicke hardere. Lenke til kommentar
KristianMC Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Var det gamle anlegget plombert? Er det nye plombert? Hva slags yasuni? Har du byttet dyse? Hva slags forgasser og hvilken dyse bruker du? Det gamle var plombert, dette er ikke. 82 dyse. Yasuni cross (https://speedoptions.no/yasuni-cross-derbi-lc-fra-2000-carbon) Lenke til kommentar
KristianMC Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Var det gamle anlegget plombert? Er det nye plombert? Hva slags yasuni? Har du byttet dyse? Hva slags forgasser og hvilken dyse bruker du? Det gamle var plombert, dette er ikke. 82 dyse. Yasuni cross (https://speedoptions.no/yasuni-cross-derbi-lc-fra-2000-carbon) 17.5 forgasser Lenke til kommentar
KristianMC Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Man får som regel dårligere drag i bakkene da det er mindre motstand, men toppdraget skal være bedre og den skal kicke hardere. Men føler liksom at den bruker ekstremt lang tid på å få opp fart mens den plomberte potta dro noe skikkelig godt Lenke til kommentar
Patek Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Fra nettsiden: "Yasuni leverer dette anlegget med plombering montert ved inngangen til sylinderen og ved inngangen til demperen." Har du fjernet plombene? Hvis ikke, gjør dette. Også MÅ du dyse om! Hvis ikke skjærer stempel/sylinder seg. Motoren må ha mer bensin. Lenke til kommentar
KristianMC Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Fra nettsiden: "Yasuni leverer dette anlegget med plombering montert ved inngangen til sylinderen og ved inngangen til demperen." Har du fjernet plombene? Hvis ikke, gjør dette. Også MÅ du dyse om! Hvis ikke skjærer stempel/sylinder seg. Motoren må ha mer bensin. selvfølgelig er plomberingen tatt ut og jeg har dyset opp Lenke til kommentar
Patek Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Ok, bra. Går den rent? Kommer du deg til toppdraget? Det er her all effekten ligger. Hvilken farge har pluggen? Den skal være sjokoladebrun. Tipper du bør dreve om litt hvis drevingen er original, men du skal absolutt ha mye bedre drag enn originalt med org dreving. Lenke til kommentar
KristianMC Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Ok, bra. Går den rent? Kommer du deg til toppdraget? Det er her all effekten ligger. Hvilken farge har pluggen? Den skal være sjokoladebrun. Tipper du bør dreve om litt hvis drevingen er original, men du skal absolutt ha mye bedre drag enn originalt med org dreving. Har riktig farge på pluggen. nja kommer meg vel der etterhvert men det tar noe helt sykt med tid og ville ikke sagt jeg kom 100% til toppdraget Lenke til kommentar
KristianMC Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Ok, bra. Går den rent? Kommer du deg til toppdraget? Det er her all effekten ligger. Hvilken farge har pluggen? Den skal være sjokoladebrun. Tipper du bør dreve om litt hvis drevingen er original, men du skal absolutt ha mye bedre drag enn originalt med org dreving. Har riktig farge på pluggen. nja kommer meg vel der etterhvert men det tar noe helt sykt med tid og ville ikke sagt jeg kom 100% til toppdraget går rent også Lenke til kommentar
Patek Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Hvis du har fjernet alle plomber, du har riktig dyse og den går rent ser jeg ikke hvorfor den ikke skal gå bra. En 50 kubikks to takt motor er ikke veldig avansert, vil tro det sitter igjen en plombe et eller annet sted, elektronisk eller mekanisk. Lenke til kommentar
KristianMC Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Hvis du har fjernet alle plomber, du har riktig dyse og den går rent ser jeg ikke hvorfor den ikke skal gå bra. En 50 kubikks to takt motor er ikke veldig avansert, vil tro det sitter igjen en plombe et eller annet sted, elektronisk eller mekanisk. Tror også det men skjønner ikke hvor den kan sitte.. Har skiftet CDI tatt ut plomberingen osv. Så jeg skjønner ikke hva som kan være igjen unntatt å dreve om Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Har du sjekket om det er en plombe i luftfilteret? Lenke til kommentar
KristianMC Skrevet 17. april 2018 Forfatter Del Skrevet 17. april 2018 Har du sjekket om det er en plombe i luftfilteret? Det har jeg faktisk ikke, hvor ville den lagt? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Har du sjekket om det er en plombe i luftfilteret? Det har jeg faktisk ikke, hvor ville den lagt? Det bruker å være en plate mellom filteret og forgasseren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå