Pepsi Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Vurdere å kjøpe meg en Zepto laptop. Ser at de selges i utgangspunktet uten OS. Jeg har OS på CD fra før, er det vanskelig å legge det inn?? Har aldri gjort det før, men hvis det bare er å sette inn CD'en så bør vel det gå bra? Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 høres ut som en grei sak å få til det bare du ikke har "utrangert" os. bare følg anvisningene på skjermen. Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Alle nye maskiner i dag booter fra cd.. så lenge cd'en er bootbar da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det er 0 problem. Ingenting å uroe seg for. Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Hvem er det som gidder å kjøpe dyr zepto laptop (tar utgangspunkt i den dyreste zepto'n z-note 3300) med: 1. skjermkort uten DX9 støtte = utrangert 2. ikke centrino. Ergo du får masse støy med på kjøpet 3. Selges kun med 256ram som standard. 4. Hvem gidder å ha en hel haug med funksjoner som innebygget webcam, integrert tv-tuner? bare crap som ikke fungerer mer enn akseptabelt. Dette burde være nok til ikke å kjøpe en zepto. For min egen del falt mitt valg på Dell inspiron 8600 etter at jeg har brukt utallige timer på å samle info om bærbare på utenlandske og norske sider. Betalt Dell inspiron 8600, ikke mottatt den ennå. 1,7 ghz Pentium M Centrino 512ram 128mb Geforce FX5650 DVD 4x brenner 60GB 7200rpm disk 15,4 WUXGA (1920x1200) + ryggsekk 18000 ink frakt,- Endret 14. desember 2003 av Vasily Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Det at én maskin inneholder en del funksjonalitet som du ikke trenger, er en svært dårlig grunn til anbefale andre å ikke kjøpe maskiner fra zepto! for å ta det punktvis: 1. zepto sin nyeste maskin(2125) har et skjermkort med DX9 støtte, som er bedre enn det du har bestilt! 2. zepto har flere maskiner med centrino-teknologi...men såvidt jeg har fått med meg er i8600 en av de få centrino-maskinene som bråker! 3.hva som selger som standard har jo ingenting å si, så lenge man kan velge sin egen konfigurasjon. i8600 selges jo også med 256 som standard. 4.for personer som er interressert i webcam og tv-tuner må det jo være luksus å få dette integrert. Hvis du skal sammenligne i8600 med en zepto maskin så må det bli 2125...og hvis du tar sånn ca. de samme konfigurasjonene så er zepto en del billigere... hvis man i tillegg ser på de erfaringene som er postet rundt på forumet, så mener jeg det er tydelig at zepto er adskillig mer kundevennlige, noe som er enda en grunn til å velge zepto... nå var kanskje ikke 2125 på markedet når du bestillte, men for andre som vurderer en bærbar spillemaskin, så er ikke denne å komme utenom... hvis man vil ha en litt mer støy- og bærevennlig maskin, så blir zepto 4100 et godt valg...eller, whitebox sin cl50 som er samme maskin bare en del billigere...(nå skal de sies at det finnes en del som er skeptiske til whitebox, meg inkludert! vh krister Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Sitter selv med en Zepto laptop som ble kjøpt tidlig i år uten os grunnet gunstig pris. Det intrykket jeg har av Zepto nå for tiden er at os-løse maskiner er like dyre eller dyrere enn tilsvarende maskiner fra konkurrentene MED os. Anbefaler deg å se deg grundig rundt på hva som er tilgjengelig innenfor dine budsjettrammer. Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg har noen kommentarer til punktene dine! Punkt 1. i8600 selges nå med radeon 9600. På dell maskiner er det særlig lett å skifte skjermkort. Dette er et stort pluss! Punkt 2. Jeg snakker ikke om alle zepto maskinene. Men de maskinene som zepto selger med centrino, har latterlige ytelser på grafikk osv.. så disse maskinene stiller i en helt egen katogori. Ikke i gaming katogorien. Du kan ikke sammenligne støyen på i8600 med andre pc'er uten centrino. Punkt 3. Du har ikke sjekket dell siden ordentlig. På dell sin side ser du hat multimedia versjonen av i8600 som jeg snakker om selges med 512mb ram som standard! Punk 4. SITAT Barbaras test av 3300: "Det samme må sies om TV-tuneren. Denne fungerer mye bedre enn S-video inngangen på maskinen, selv om vi skal være ærlig å si at vi har sett bedre kvalitet på TV-tunere før. Det ser ut som om man må ofre noe for å få alt integrert. TV-tuneren som følger med Z-note 3300 Wide er en modul bare." "Etter å ha testet TV-Tuner modulen grundig, er vår anbefaling at du bør ikke ha noen forhåpninger dersom du er en kravstor bruker. Husk på at modulen er nok ment til å imponere, den skal ikke dekke seriøse behov." Punk 5. Hvis du skal ha den nyeste zepto 2125 med 60gig disk, 512ram er du oppe i over 20.000kr, og dette er uten DVDbrenner noe som i8600 har.. Latterlig!! Konklusjon: Centrino pcer kan ikke sammenlignes med P4 laptops. De stiller i en klasse for seg selv. Støysvake laptops. Krister som har kritisert i8600 har ikke nok kunnskap om pcer. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 en ting som jeg ansert som dumt med dell er at de selges som standard med os og works (sist jeg sjekket) uten opsjon for å selge uten, for de som allerede har en xp cd slik som meg så er dette noe som gjør pcen unødig dyrere.kunne gjerne slått av 1500 på prisen for å fått den uten alle programmene. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Krister som har kritisert i8600 har ikke nok kunnskap om pcer. Advarsel: Denne posten inneholder egentlig liten verdi, men jeg måtte bare svare på vasilys innlegg! Jeg hadde ikke tenkt å svare på posten din, slikt utarter seg veldig fort til flisespikkeri, istedenfor svar på den originale posten (som egentlig spurte om os var lett å legge inn)...men når jeg leste siste linjen din, så ble jeg bare nødt! 1. Jeg nevnte bare det med skjermkortet fordi du brukte din maskin som eksempel, og glemte å nevne at zepto faktisk leverer maskiner med bedre skjermkort. Hvis det er kunnskap vi skal basere oss på, så har vel du ingen som helst aning om hvor lett det er å skifte skjermkort i en zepto 2150. Forøvrig er det å kjøpe nytt skjermkort stort sett svært dyrt, og det er noe få velger å gjøre. 2. Zepto leverer 4100 med centrino, og samme skjermkortet som i 3300 som du tidligere diskuterte. Så hvis dette skjermkortet gir lattelig dårlig ytelse og ikke stiller i gaming-kategorien, så var det en latterlig dårlig sammenlignelse du gjorde i utgangspunktet. Hvis kortet stille i denne kategorien, så er 4100 en adskillig stillere maskin sammenlignet med i8600. 3. Fortsatt så er dette et latterlig punkt, men kanskje du ikke har sjekket godt nok: Standard versjonen av i8600 selges med 256 som standard! Enkelt og greit. 4. Jada jada, jeg har forstått at du ikke vil ha disse funksjonene med, men fortsatt er ikke dette et argument for å ikke kjøpe zepto i det hele tatt. 5. Tar man utgangspunkt i i8600 med multimedia-utgave så kommer den også over 20.000 med de spec'ene du spesifiserer. Og der får man en disk med bare 5400rpm. Hvis man vil ha litt mindre specs, må man starte med basis-utgaven av i8600 og da blir det fort dyrere enn zepto sin. Selv om det også finnes specs der i8600 er billigst. Kommentar til din konklusjon: Centrino-pc'er er litt vanskelig å sammenligne med P4 ja. I de fleste tilfeller så er de stillere og bedre. Men hvis man først vurderer en gaming pc, inkludert i8600, så er vel sjeldent støy den viktigste faktoren. Uten at jeg har tall på det, så vil jeg nok tro at P4 3ghz HT er en bedre spill-prosessor en PM 1.7. Konklusjon: Om man er ute etter en gaming maskin, så vil i8600 og zepto 2150 begge være gode alternativer, og for noen kan til og med i8600 være det beste alternativet. Det eneste jeg ville ha frem med mitt forrige innlegg, og forsåvidt også dette, var at vasily sine argumenter for å ikke kjøpe zepto var noe av det dummeste jeg hadde hørt! Vennlig hilsen Krister PS: Beklager at jeg fyller forumet og denne posten med slik boring diskusjoner. Men, for denne posten sin del er det vel liten krise, siden pepsi fikk svar på sitt spørsmål fra de 3 første postene. Edit: wh1t3inc. påpekte en liten detalj... Endret 15. desember 2003 av krister461 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Uten at jeg har tall på det, så vil jeg nok tro at P4 4ghz HT er en bedre spill-prosessor en PM 1.7. En slik bærbar hadde nok holdt noen år. Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Krigen er over Krister, det var litt morro... hehe God Jul ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå