BadCat Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Redigering av innhold krever høyere oppløsning enn konsumering. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Klart det er opp til den enkelte å vurdere eget behov, men jeg bare tenker litt høyt om utviklinga og hva som pushes mot kidsa Husk at "gamere" sikkert har gjennomsnittsalder på 35 år Så "kids" Ønsketenking 1 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Har selv en 32" IPS med gsync og 4K. 4K er definitivt veien å gå etter min mening. Klart, man får ikke så veldig mye høyere fps enn 60 i de fleste AAA-spill, men det går fint for min del. Når det er sagt, så synes jeg prisene på disse skjermene er helt ville. Ikke er det OLED heller. Er veldig spent på hvor bra de har tunet FALD på disse. Venter heller et par år som det er. Prisene må jo gå ned med tid og stund tenker jeg. Sikkert også masse drawbacks som vil bli fikset i nyere utgaver :-) 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Det jeg har sett av gode skjermer for spilling har enda ikke overbevist meg, det er et eller annet som skurrer selv med kombinasjonen super-topp skjermkort og svindyr skjerm med virkelige gode egenskaper, kanskje er jeg litt vel forventningsfull, men ender som regel opp med å kalibrere skjermen noen hakk og justerer som regel litt på spillinnstillingene for å få det meste ut av den. Fikk sett et ordentlig 144Hz system til litt over 50.000 i drift og det var heftige greier, men igjen så var det dette med fargebalansen og litt etterslep når man spilte som ikke fikk meg helt komfortabel, men dette var også forårsaket av at spillet krevde rett og slett litt for mye for at 4K skulle være oppnåelig i 144 fps konstant. Lenke til kommentar
Plump Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 De skulle komme med en ny 34 (eller skulle de oppgradere til 35?) widescreen 3440X1440 oppløsning med 144 hz, HDR og G-sync. Den har vi forsåvidt ikke sett så mye til, men den er nok mer interesant. Skal jeg ha 4k skjerm må den være større enn 27. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 De skulle komme med en ny 34 (eller skulle de oppgradere til 35?) widescreen 3440X1440 oppløsning med 144 hz, HDR og G-sync. Den har vi forsåvidt ikke sett så mye til, men den er nok mer interesant. Skal jeg ha 4k skjerm må den være større enn 27. Vi venter på UW 200hz til høsten Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 De aller fleste tv skjermer bruker interpolering, og kan ikke vise ekte 120hz. 144hz er også hurtigere. Freesync er en dårligere teknologi enn g-sync. Det bringer med seg mer input lag. LG sin c7 støtter ikke 120hz i 4k. Det har ikke g-sync. Det har input lag på 21,3-104, 7 ms. Det når heller ikke 1000nit, men 733. Mange TVer har, som andre her nevner, støttet svært høy hz i panelet i årevis. Ikke uvanlig med 400hz feks. Eneste man mangler for å støtte det fullt er at input har nok båndbredde. For PC skjermer, som ikke har noe særlig prosessering, er dette en grei sak å få til, uten at prislappen skal trenge å bli så hinsides. Pikseltettheten er heller ingen unnskyldning, all den tid dette tross alt bare er et LCD panel. Eneste grunnen til at dette er så dyrt er konkurransesituasjonen. Er ingen ting teknologisk som forsvarer det! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Begynner å bli dyrt å spille på pc Neida, spille på PC koster det samme som før. Det begynner å bli dyrt å kjøpe de dyreste skjermene. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Begynner å bli dyrt å spille på pc Neida, spille på PC koster det samme som før. Det begynner å bli dyrt å kjøpe de dyreste skjermene. Mange år siden jeg hadde en Eizo skjerm til 25000kr. Dog ikkje til spilling Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Folk tror de trenger høyere spesifikasjoner enn nødvendig. Folk bør slutte å høre på selgere og selskaper som ønsker å selge keiserens nye klær. Lytt heller til erfarne spillere. Et selskap vil selge nye produkter og tilfredsstille investorene, forbrukernes oppgave er å kjøpe uten stans. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Folk tror de trenger høyere spesifikasjoner enn nødvendig. Folk bør slutte å høre på selgere og selskaper som ønsker å selge keiserens nye klær. Lytt heller til erfarne spillere. Et selskap vil selge nye produkter og tilfredsstille investorene, forbrukernes oppgave er å kjøpe uten stans. Rart noen kjøper nye dyre biler i det heletatt... gamle og billige biler gjør også samne jobb. Kjøre fra A til B. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Folk tror de trenger høyere spesifikasjoner enn nødvendig. Folk bør slutte å høre på selgere og selskaper som ønsker å selge keiserens nye klær. Lytt heller til erfarne spillere. Et selskap vil selge nye produkter og tilfredsstille investorene, forbrukernes oppgave er å kjøpe uten stans. Rart noen kjøper nye dyre biler i det heletatt... gamle og billige biler gjør også samne jobb. Kjøre fra A til B. For ikke å snakke om folk som kjøper ny telefon til 10k++ hvert år uten at de trenger oppgraderingene. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Folk tror de trenger høyere spesifikasjoner enn nødvendig. Folk bør slutte å høre på selgere og selskaper som ønsker å selge keiserens nye klær. Lytt heller til erfarne spillere. Et selskap vil selge nye produkter og tilfredsstille investorene, forbrukernes oppgave er å kjøpe uten stans. Rart noen kjøper nye dyre biler i det heletatt... gamle og billige biler gjør også samne jobb. Kjøre fra A til B.For ikke å snakke om folk som kjøper ny telefon til 10k++ hvert år uten at de trenger oppgraderingene. Og den har de ofte under ett år, pga de "kaster" den i bakken. En skjerm har man ofte veldig mye lengre... Da er plutselig 25k billig i forhold til mobil... Lenke til kommentar
Herr Akkar Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Frimerkestørrelse til 26K? Hadde aldri vurdert en skjerm under 45-50 tommer i dag. Til denne prisen skulle den vært 120hz++ 5K++ og 50" IPS 21:9 He he, 45-50" på et skrivebord? Jeg har da to 4k 43-tommere, helt fantastisk :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 (endret) Dette er en god løsning for de som både ønsker å bruke samme PC til både jobb og spilling. 4K i spill vil ikke alltid gi akseptabel framerate/ytelse, og 1080p er i minste laget mht. oppløsning/bildekvalitet, så 4K er nå ikke noen optimal løsning. Spørs hvor kraftig Nvidias neste grafikkort blir... Endret 2. juni 2018 av Slettet-QB4VTZbn Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Begynner å bli dyrt å spille på pc Trenger ikke denne skjermen for å spille på pc. Selv har jeg en gammel 1080p skjerm som funker helt fint til mitt bruk. Skjerm er vel det eneste jeg ikke har byttet ut de siste 5-7 årene. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Haha, så tåpelig. Totalt uaktuelt med 27" over 10k for min del. Enig. Min 2560x1440 165hz (27") predator er mer en god nok. ikke verdt 15-20k ekstra for litt flere pixler. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Haha, så tåpelig. Totalt uaktuelt med 27" over 10k for min del.Enig.Min 2560x1440 165hz (27") predator er mer en god nok. ikke verdt 15-20k ekstra for litt flere pixler. "Litt" flere pixler... 8294400 - 3686400 = 4608000 ( 4608000 / 3686400 ) * 100 = 125.00 % flere pixler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå