Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan strømfeil ødelegge pc ? Mistet 3 pc og 2 okiprinter på 6mnd

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ikke peiling på data  men lurer på hva som skjer m pc og printer.

Det siste halve året har 2 bærbare bare blitt svarte - og 1 okiprinter - som jeg har hatt på kontoret i underetg. i mitt hus.

Så  i går  -samtidig - er den nye oki printer ikke villig til å starte (bare et klikk høres) - og den siste stasjonære pc (som jeg har ikke brukt det siste året - og nettopp vært på verksted for reinstallering ) 

er også helt helt død.  Begge 2 hadde jeg brukt bare  2 timer før - og slo av printer etter bruk.

I samme rom har jeg en vanlig printer blekk- den er helt fin- også boksen for internett står der- og den er 3-4 år gammel. ikke noe feil.

Lurer på også om det er mulig å ødelegge slike maskiner med vilje så fort- da jeg har hatt mye problemer med en jeg var venn m før - (og han var innom igår )  

Men  kan det være feil i strøm som gjør det?  La merke til at gulvvarmebryteren  slo seg av og på flere ganger for ca 14 d siden. ? Men samtidig var ikke gulvvarmen på når de andre maskinene ble ødelagt.

En annen jeg kjenner tittet dengang på en av de bærbare og sa den var helt ødelagt- fikk bare hentet ut litt bilder. 

Endret av Sulikuli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du besøk av folk som du ikke er venn med (og lar dem bruke datamaskinene dine?)

Ja datamaskiner kan ødelegges av strømspikes og brownouts. (Overspenning og underspenning)

Takk for svar. Kan printere også bli ødelagt av dette med strøm?  

Det er slik at jeg har kontor hjemme- og har prøvd å være til flink å låse- men når man har vært gift og har felles barn- så må man ofte hente ting for barna etc. og jeg låser ikke hele tiden- Og jeg hadde problemer for noen år siden med ting som ble ødelagt hvor jeg vet det var ham. 

Men vil helst ikke tro det nå-  bare så pussig at begge var ødelagt -og han var innom.

Flytter uansett det som jeg må kjøpe nytt et annet sted til jeg får sjekket strøm.

Lenke til kommentar

Vil tro at dette IKKE er relatert til el-nettet ditt med forbehold av at ikke nettet 'kommer og går' hele tiden?

Mistenker heller at du er utsatt for hærverk.. 
Vet du at strøm-nettet ditt er ustabilt så er løsningen å investere i en UPS som trygger alt utstyret du kobler til denne. 
Jeg har i dag 4 UPS'er her midt i Lillehammer hvor strømmen ALDRI er ustabil, kun for sikkerhets skyld! :-)
Har du ikke en eller annen datakyndig i vennekrets / kolleger som kan hjelpe deg og sjekke litt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...