Gå til innhold

Sterilisert hunnkatt går rundt og mjauer og klar for paring

Anbefalte innlegg

Jeg har en fire år gammel perser - hunnkatt - som ble sterilisert 6. mars 2018. Nå holder hun det gående døgnet rundt med mjauing og "roping". Når jeg snakker til henne så legger hun seg ned og er tydeligvis klar for paring. Dette er veldig slitsomt for henne - sover minimalt og matlysten er dårlig. Har p-pille som jeg kan gi henne, men har ikke lyst til å gi henne det. Noen som har gode råd for hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pus har blitt kastrert altfor sent. Ønsker du ikke slik atferd så må man nesten ta det så fort de blir kjønnsmodne, ellers kan oppførselen bli satt, på samme måte som hannkatter som har hatt ballene sine i flere år for så å miste dem fremdeles oppfører seg som hannkatter på jakt etter fitte konstat - det blir en del av deres personlighet og da ett atferdsproblem. Problemer med at pus sprayer overalt er også en av grunnene til hvorfor man blir oppfordret til å kastrere så tidlig som mulig, som mjauingen og all annen atferd som følge av at de er kjønnsmodne så kan det hende at problemet rett og slett er varig.

Hvorfor vil du gi pus p-piller? Vil det hjelpe på symptomene? Vet om en del om p-pillerbruk i mennesker men skal innrømme at jeg har null peiling om katt på p-piller. Hvis jeg går utifra det jeg vet om p-piller løser det jo ikke problemet hvis det er ett atferdsproblem som har satt seg hos pus, men hjelper masse med mensensmerter (Ja, p-piller kan hjelpe på humøret også, men det har jo ingenting å si da det ikke er hormonene som er problemet lenger, men atferd). 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...