Gå til innhold

Forskjellen på ram ?

djplaya

Anbefalte innlegg

Altså , på pcn har jeg 512 PC2100 ram , 2*256 brikker , Hovedkortet mitt [ Abit BD-711 ] støtter kun PC1600 og PC 2100 , så jeg lurte litt på om det var stor forskjell på rammen , feks stor forskjell på PC2100 og PC2800 eller 3200 , sitter her og har litt lyst til og kjøpe nytt hk og ram , men om det ikke er store forskjellen gidder jeg ikke ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja vel, jeg testet noe slikt i 3dmark2001SE da. Det kan jo hende at dette ikke var det beste å teste det med, men for å si det slik, forskjellen mellom PC2100 og PC2700 på et kort som støtter begge var ikke tilstede. Det var null og niks forskjell på det programmet. Kan hende det er noe annet med andre programmer men men.

Lenke til kommentar

djplaya: forskjell på ram er at di forskjellige hastighetene tregs for forskjellige prosessorer feks: en xp2500+ yter best ved bruk av pc2700, har du planer om å overklokke denne tilsvarende xp3200+ hastighet bør du ha pc3200 ram pga at du øker bus-hastigheten.. er ikke helt sikker men er ivertfall det jeg har fått me meg :blush:

rett meg hvis jeg tar feil! :xmas: god Jul!

Lenke til kommentar

aha.. Jeg har jo en Pentium 2.4 her , den vanlige fbs ikke 800 mhz , så har jeg 512MB 2100 ram , når jeg prøvde og klokke var det akkurat som om noe ikke ville høyere opp , fikk den ikke på mere enn ca. 2.85 stabilt , og 2.93 maks , jeg vet jo at det er maaange som har fått den høyere enn dette , så da kan det hjelpe med ny ram altså ?

God-Jul til deg og :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...