AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Har ila den siste uken lagt igjen 9000 kroner i en nettbutikk for jakke, hansker og en hjelm. Nå i helgen er det 20% rabatt på alle varer. Kundeservicen åpner på mandag. Etter at salget er avsluttet. Så kan ikke akkurat ringe i morgen og ta en spansk en, typ "Jeg sender tilbake alt og bestiller på nytt". Noe man kan gjøre? Eller er det bare å bite i det sure eplet å betale. Anonymous poster hash: 20543...504 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Du har angrerett. Butikken er nok mer interessert i å bare tilbakebetale rabatten, enn at du sender dem tilbake og kjøper på nytt.., Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Du kan kjøpe det samme på nytt jo, og så sende tilbake det første når det kommer. Angreretten er reell. Eller nettbutikken kan være grei å gi deg 20% rabatt på varene. Det beste for de er jo sistnevnte, så ta en prat med de. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Har du bestilt på nettet så har du 10 (eller er det blitt 14 nå?) dagers angrerett uten at du trenger oppgi noen grunn for det. Så du kan sende det tilbake og handle på nytt om du vil - men sikkert greit å ta kontakt med butikken og høre om de ikke bare vil gi deg rabatten for å unngå alt styret med sending frem og tilbake. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 (endret) I utgangspunktet har du ikkje rettigheiter til å få gjort noke med dette, du er avhengig av butikken sin godvilje. Varer som er kjøpt i butikk har du ikkje angrerett på. Edit: ser no at det dreier seg om ein nettbutikk. Endret 14. april 2018 av The Avatar Lenke til kommentar
Zork Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 I utgangspunktet har du ikkje rettigheiter til å få gjort noke med dette, du er avhengig av butikken sin godvilje. Varer som er kjøpt i butikk har du ikkje angrerett på. Fullstendig feil. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 I utgangspunktet har du ikkje rettigheiter til å få gjort noke med dette, du er avhengig av butikken sin godvilje. Varer som er kjøpt i butikk har du ikkje angrerett på. Han skrev spesifikt i innlegget at det er nettbutikk så da har han 14 dagers angrerett og har sine fulle rettigheter til å sende tilbake og handle på nytt. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2018 Forfatter Del Skrevet 14. april 2018 Okei, så jeg kan bestille alt på nytt med rabatt i dag, og ringe så snart som mulig kundeservice åpner for å heve det første kjøpet. Mulig det var dårlig formulert i åpningsinnlegget. Men er ikke mulig å få kontakt med butikken før etter salget er over. Anonymous poster hash: 20543...504 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 (endret) Sidan du har handla på nett kan du bruke angreretten utan å oppgi grunn. Men du har ikkje rett til å få nyte godt av salget dersom det er avslutta. Det du må gjere er å ta kontakt med butikken for å spørre om du kan få rabatt, alternativt må du bruke angreretten og bestille på nytt. Sidan du ikkje treng å oppgi grunn for bruk av angreretten so kan du bestille i dag så lenge du huskar på å bruke angreretten i tide på den fyrste bestillinga. Endret 14. april 2018 av The Avatar Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2018 Forfatter Del Skrevet 14. april 2018 Ser nå at jeg ikke kan velge å betale med faktura. Er altså nødt å legge ut for alt. Fake it till I make it, eller bare la det gå? Anonymous poster hash: 20543...504 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2018 Forfatter Del Skrevet 14. april 2018 Fikk bestilt med faktura nå. Så da får jeg ringe å true de litt på mandag. Takk til alle som tok seg tid til å svare Mods kan sette tråden som besvart Anonymous poster hash: 20543...504 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Fikk bestilt med faktura nå. Så da får jeg ringe å true de litt på mandag. Takk til alle som tok seg tid til å svare Mods kan sette tråden som besvart Anonymous poster hash: 20543...504 For all del ikkje oppfør deg truande. Berre avbestill den fyrste ordren. Du skal tross alt ha eit forhold til butikken i forhold til garanti og liknande, so ikkje vær meir plagsom enn du treng. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Truer du de så sender de begge pakkene på trass, så må du betale for å sende den dyreste tilbake Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 I utgangspunktet har du ikkje rettigheiter til å få gjort noke med dette, du er avhengig av butikken sin godvilje. Varer som er kjøpt i butikk har du ikkje angrerett på. Fullstendig feil. Vel, akkurat dette (tolker butikk som "fysisk butikk") er jo riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå