Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Uønskede følelser av sjalusi

Anbefalte innlegg

Jeg vet hvordan jeg vil fremstå som person men følelsene mine er der enda.

Altså jeg kan si til fruen at hun skal kose seg ute på byen, men følelsen av at jeg kan bli sveket ulmer i bakhodet likevel.

Sannsynligvis for at jeg har opplevd utroskap to ganger i tidligere forhold.

Jeg gidder ikke å føle sliker følelser, vil at dama skal leve livet og jeg vil mene det fra hjertet.

Hvordan får man følelsene vekk?

Anonymous poster hash: 0829b...22e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjalusi handler om din usikkerhet. Du er redd for at du skal miste dama di til noen andre, fordi du selv ikke skjønner hvorfor hun er interessert i deg overhodet.

Gå i deg selv og finn ut hvor slik usikkerhet kommer i fra. Jobb så med dette, gjerne med hjelp og støtte fra dama.

Anonymous poster hash: 730ed...304
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Hvordan får man vekk følelser" ^^

Det går ikke an å få vekk følelser. Den eneste måten å gjøre det på er å drikke seg sanseløs med alkohol, eller å bruke rusmidler til du ikke føler noe mer. Men det er en særdéles dårlig løsning.

Dét du kan gjøre, er å snakke ut om følelsene, sånn at du oppnår balanse med livspartneren. Si at ja, det er helt ok at ho går ut og har det kult og gøy, men at du fremdeles er hjemme og bryr deg om ho. Hvis ho har et hjerte, så sier ho at det er søtt at du bryr deg om ho. Men da må du stole på ho.

Livet er en prøvelse, en test, i å finne ut av sin egen energi og hvordan å harmonére den energien med andres. Å gjøre dette med sin livspartner er en lang og prøvende prosess, men den eneste veien er fremover. Så du må bare være 100% ærlig. Når dere har funnet en veldig hard og god linje av kommunikasjon, så vil følelsene ikke være et problem lenger. Da vil kommunikasjonen bare komme automatisk, i stedet for at følelsene blir liggende og gro til enda større følelser.

SNAKK om ting!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott at du er på god vei. Du har allerede anerkjent at sjalusien er uønsket og at du i teorien vet at det er feil. Da er det bare å sette det ut i praksis. Jeg er for øvrig enig med Taurean.

I tillegg vil jeg si at også eksponeringsterapi kan fungere godt. Når du etter hvert erfarer at det går bra at dama er på byen uten utroskap, da vil det roe seg ned. Men husk på at det er ikke dama di som skal fortjene din tillit, hun har aldri gjort noe galt. Det er du som skal gi deg selv tilliten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...