Ariamis Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Har fått det for meg at jeg har lyst til å oppleve Zelda-serien. Har kjøpt Switch og BOTW, men har lyst å spille gjennom de tidligere titlene i serien også, og gjerne før jeg spiller BOTW. Det eneste spillet jeg har spilt er Ocarina of Time, som jeg spilte i min barndom. Jeg har kjøpt Majoras Mask til N64, siden jeg har konsollen. Og jeg er spesielt interessert i Twilight Princess HD, og Wind Waker HD for Wii U. Og kanskje Skyward Sword, (litt usikker på hvor gira jeg er på å peive en fjernkontroll frem og tilbake for å sloss mot fiender, pluss at jeg selfølgelig blir nødt til å kjøpe Wiimote og Nunchuck i tillegg). Så spørsmålet er - skal jeg kjøpe en Wii U konsoll (for kanskje bare to, eller tre spill), eller kan jeg anta at port/remaster/remake kommer for disse spillene til Switch? Jeg er veldig i tvil, for det kan jo ta laaaang tid før det kommer også, om det kommer i det hele tatt. Men det ville vært så surt å kjøpe Wii U konsoll til 2000-3000kr, to eller tre spill, Wii U Pro Controller, og så kunngjør Nintendo remastere for Switch dagen etter liksom. Noen Zelda/Nintendo fans med innsikt og forslag? Flere grunner til å kjøpe Wii U når man har Switch? Super Mario Galaxy 1&2? Eller vil det også sansynligvis komme til Switch? Xenoblade Chronicles 1? (Aldri spilt en JRGP, men jeg liker anime) Kommer vel ikke til Switch? Flere? Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 *host* http://cemu.info/ *host* 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 (endret) Windwaker HD er helt nydelig i hvertfall. Spilte igjennom med Wii U Pro kontrollen, som er veldig behagelig og har uendelig batteritid i motsetning til en flytebrygga med skjerm som man får med. Hadde en gjennomspilling av det etter å ha sagt med midlertidig ferdig med BoTW, og det var utrolig deilig med ett ordinært Zelda spill igjen. Twiligth Princess HD gjør seg godt på Wii U det det også. Man slipper gimmick dritten med Wiimoten og sånn. Skyward Sword er desverre, etter min mening ødelagt av Wiimote helvetet til Nintendo. Selve spillet er ikke så spennende det heller, så hjelper jo ikke på. Hadde det i det minste vært skikkelige kontrollere i spillet hadde jeg nok maktet å tatt motet til meg og spillt ferdig. Men det er min mening, er plenty andre her inne som har en helt annen mening. Men jeg hater bevegelsekontrollere noe intenst jævlig da. Endret 14. april 2018 av Mala Lenke til kommentar
Ariamis Skrevet 14. april 2018 Forfatter Del Skrevet 14. april 2018 *host* http://cemu.info/ *host* Har desverre ikke en gaming pc, men det kan vurderes. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Ariamis Skrevet 14. april 2018 Forfatter Del Skrevet 14. april 2018 Windwaker HD er helt nydelig i hvertfall. Spilte igjennom med Wii U Pro kontrollen, som er veldig behagelig og har uendelig batteritid i motsetning til en flytebrygga med skjerm som man får med. Hadde en gjennomspilling av det etter å ha sagt med midlertidig ferdig med BoTW, og det var utrolig deilig med ett ordinært Zelda spill igjen. Twiligth Princess HD gjør seg godt på Wii U det det også. Man slipper gimmick dritten med Wiimoten og sånn. Skyward Sword er desverre, etter min mening ødelagt av Wiimote helvetet til Nintendo. Selve spillet er ikke så spennende det heller, så hjelper jo ikke på. Hadde det i det minste vært skikkelige kontrollere i spillet hadde jeg nok maktet å tatt motet til meg og spillt ferdig. Men det er min mening, er plenty andre her inne som har en helt annen mening. Men jeg hater bevegelsekontrollere noe intenst jævlig da. Ja, litt usikker på skyward sword selv, av samme grunn. Men ser en del folk som rangerer det som sitt #1 i Zeldaserien. Det er kanskje det som gjør d interessant. Har sett alle 3D Zelda spill både på toppen og på bunnen av folk sine favorittlister. Derfor har jeg litt lyst til å gi det en sjanse. Men jeg hadde foretrekt å spille d på Switch med joycons heller enn wiimote (viss jeg uansett må styre d med bevegelsesensorer). Så kanskje jeg venter med skyward sword, viss det er håp for en remaster. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Jeg er veldig usikke på om det kommer en Skyward Sword remake/remaster, siden det er bygget så mye rundt kontrollene. Men jeg håper på det, så jeg kan få spillt det med pro controller i stedet for bevegelseskontroller. Jeg er enig med veldig mange i at innholdet i Skyward Sword er veldig bra, men at kontrollene ødelegger det. (Eller, det er vel delte meninger om innholdet også.) På en annen side har det kommet remake av samtlige 3D Zelda-spill av de som har kommet før SS, og det ser jeg på som et godt tegn. Men det kan ta lang tid før en evt. SS remake kommer også. Nintendo tar seg god tid, og det er ikke bare snakk om å oppskalere grafikken i dette tilfellet. Så for å svare på det opprinnelige spørsmålet ditt, så må du nok selv bestemme om du trenger en Wii U nå eller ikke. Jeg anser sansynligheten for at Wind Waker, Twilight Princess og Skyward Sword (kanskje ikke alle tre, men minst et av dem) kommer på Switch. Men det er ikke sikkert det blir før om noen år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå