Gå til innhold

Jeg ønsker en debatt om data etikk

Anbefalte innlegg

Heisann folkens, jeg tror dere egentlig er en grei gjeng som må foreta en del "siling" og ilegge "sanksjoner" på brukerne.

Men jeg vil gjerne ta det jeg tror kan være en tyr, ved hornene og gå i direkte dialog med dere om modereringen deres, retningslinjer generelt, og dette med yttringsfrihet da.

Er det noe dere ønsker velkommen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt er vi åpne for dialog angående vår moderering. Ønsker du å ta opp våre retningslinjer, eller vår tolkning av retningslinjene?

Neither.

Jeg ønsker å snakke om DATAETIKK, som er faget jeg sikter meg hovedsakelig inn mot (etter en mastergrad i programvareutvikling og et påbegynt studie for informasjons-sikkerhet hvor jeg leverte inn semesteroppgave som tok i betraktning forskning bare fire dager gammel, for den vitenskapelige delen).

Jeg har da faktisk flere punkter som jeg anser som relevante, og forhåpentligvis også interessante hvis de blir drøftet på åpen måte.

Først, to punkter

1)

Er makt rett?

2)

Er høflighetsgrad tilknyttet yttringsrett?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke interessert i å holde større debatter om politikk, etikk og moral her inne, da er det bedre å ta det på forumet sammen med alle andre, men jeg svarer gjerne på konkrete spørsmål, eller tar imot saklige klager.

Forumet er privat, og vi har retningslinjer som beskriver oppførselen vi ønsker å ha på forumet. Vi har et krav om at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Et krav til å være medlem på forumet er at man følger de retningslinjene som blir satt, og er man uenig i retningslinjene vi har satt så er vi selvsagt åpne for innspill til endringer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forumet er privat,

NEI.

Forumet er IKKE privat, og dere kan ikke gjemme dere bak påstanden om at eiendomsrett trumfer yttringsfrihet.

og vi har retningslinjer som beskriver oppførselen vi ønsker å ha på forumet. Vi har et krav om at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone.

Som betyr at en fitte-hjerne av en innholdsansvarlig kan benytte enhver tåpelig unnskyldning for å utestenge en bruker, rent basert på piss og irrelevant henvisning til tidligere saker som ikke har noen som helst juridisk logikk, rent fordi han ikke liker å høre at jeg yttrer eksempelvis at jeg mener purkesvina er noen psykopatiske, kriminelle, onde, tilbakestående rasshøll som jeg ikke ser noen problemer med at barna deres blir satt på en engangs-grill og matet dem bit for bit.

Ingen av dere drittunger har forberedt dere på GDPR som trer i kraft 25 mai, har dere vel?

Etisk tilbakestående "makt er rett"-idioter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...