BalderHv Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Jeg var hos lege for 1 mnd siden. Han skulle skrive etter hva jeg forsto henvisning samme dag men "måtte tenke litt". Jeg har purret 3 ganger uten at det har ført fram. Jeg har veldig mye vondt og nå går det på psyken løs. Hvilke rettigheter har jeg? Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Jeg fant denne, håper den e te hjelphttps://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/dine-rettigheter-som-pasient.html Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Er du sikker på at henvisningen ikke er skrevet, men du står i behandlingskø? Ofte er venting på endre enden av systemet 1 Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Kan finnes ut på helsenorge.no =) Lenke til kommentar
BalderHv Skrevet 14. april 2018 Forfatter Del Skrevet 14. april 2018 Det er henvisende leges frist jeg vil vite. Jeg har helseforsikring men legen må skrive den før jeg kan gå videre i systemet. Lenke til kommentar
BalderHv Skrevet 14. april 2018 Forfatter Del Skrevet 14. april 2018 Det er henvisende leges frist jeg vil vite. Jeg har helseforsikring men legen må skrive den før jeg kan gå videre i systemet. Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Jeg finner ingenting om det, og selv har jeg opplevd at henvisninga har blitt sendt samme dag/iløpet av uka jeg va der, men det e ventetia på selve vurderinga som tar tid. Og vi veit ikke om legen din har sendt henvisning eller ikke, så det blir umulig for oss å svare på. Du kan som sagt logge deg inn på helsenorge.no for å se om du har blitt henvist eller ikke og kontakte Helfo hvis du har det og fortsatt ikke har fått time etter 30 virkedager. Lenke til kommentar
BalderHv Skrevet 14. april 2018 Forfatter Del Skrevet 14. april 2018 Siden jeg har helseforsikring skal jeg ha en åpen henvisning jeg sender til forsikringsselskapet. Det er legens henvisning jeg venter på. Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Jeg kan ingenting om helseforsikring og henvisninger i forsikringsforstand, jeg han ingen helseforsikring selv. Men utifra det jeg veit så pleier henvisningene fra legen å stå på helsenorge, så man sku tro det åsså gjør det selv om det e te forsikringsselskapet? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Hvis det er forsikringssak så må det vel dreie seg om privat behandling. Er det inkludert på helsenorge? Trodde det bare var offentlig helsevesen. Anonymous poster hash: f57c3...8ad 1 Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Hvis det er forsikringssak så må det vel dreie seg om privat behandling. Er det inkludert på helsenorge? Trodde det bare var offentlig helsevesen. Anonymous poster hash: f57c3...8ad Ja, det e sant, og der fekk jeg svaret jeg har vært ute etter hele tia. Jeg e under det offentlige og kan kun svare på det, så jeg ser jo nå at jeg ikke har noe her å gjøre xD Må bare beklage.. E en sånn her grunn at jeg har valgt å ikke bli behandla privat, de har en enda mindre grunn te å bli stolt på enn det offentlige.. Offentlig helsevesen e treige nok, men detta her virker jo helt sinnsykt! Utroooolig trist... Håper det ordner seg fort som f, det å leve i et smertehelvete veit jeg altfor godt hvordan føles. *krysser fingrene for at legen får ut fingærn snart!* Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Er ikke noe å beklage. Jeg vet ikke om det jeg skrev stemmer engang. Dumt at helsevesenet ikke er bedre ja. Anonymous poster hash: f57c3...8ad Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Hakke peiling, men prøver jo å hjelpe så godt jeg kan. Ganske teit egentlig siden jeg ikke har forsikting selv... Finner fortsatt ingenting om problemstillinga på nett heller, men utifra det jeg har lest så ska jo alt gå så "raskt"?? 4 uker e jo ikke raskt i det hele tatt, og det føles enda lengre med smerter som ikke blir borte.. Jeg ville uansett mast på legen fram te legen skjønner alvoret, e tydelig at legen ikke skjønner det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Fastlegen bør i alle fall sende i løpet av noen dager. Etter konsultasjon. Men at det kan være lang ventetid på ting er vel kjent. Anonymous poster hash: f57c3...8ad Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 (endret) Lang ventetid i det offentlige e pga ventelister, eller at man får time lang tid i forveien, og evt vurderingstid fra behandligsstedet, ikke henvisninga te et behandlingssted. Ja, legen burde ha gjort det seinest et par dager etter konsultasjonen. Mitt råd e i affæl enkelt: mas helt fram te du veit at det e sendt en henvisning =P Endret 16. april 2018 av Dead_Angel_90 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Hvordan maser man? Ringer privatnummeret? Anonymous poster hash: f57c3...8ad Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Man drar vel ned personelig. Gjort det flere ganger selv og det har funka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå