Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lenge er det greit å vente på at legen skriver henvisningen?

BalderHv

Anbefalte innlegg

Jeg var hos lege for 1 mnd siden. Han skulle skrive etter hva jeg forsto henvisning samme dag men "måtte tenke litt". Jeg har purret 3 ganger uten at det har ført fram. Jeg har veldig mye vondt og nå går det på psyken løs. Hvilke rettigheter har jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner ingenting om det, og selv har jeg opplevd at henvisninga har blitt sendt samme dag/iløpet av uka jeg va der, men det e ventetia på selve vurderinga som tar tid. Og vi veit ikke om legen din har sendt henvisning eller ikke, så det blir umulig for oss å svare på. Du kan som sagt logge deg inn på helsenorge.no for å se om du har blitt henvist eller ikke og kontakte Helfo hvis du har det og fortsatt ikke har fått time etter 30 virkedager. 

Lenke til kommentar

Hvis det er forsikringssak så må det vel dreie seg om privat behandling. Er det inkludert på helsenorge? Trodde det bare var offentlig helsevesen.

Anonymous poster hash: f57c3...8ad

Ja, det e sant, og der fekk jeg svaret jeg har vært ute etter hele tia. Jeg e under det offentlige og kan kun svare på det, så jeg ser jo nå at jeg ikke har noe her å gjøre xD Må bare beklage..

E en sånn her grunn at jeg har valgt å ikke bli behandla privat, de har en enda mindre grunn te å bli stolt på enn det offentlige.. Offentlig helsevesen e treige nok, men detta her virker jo helt sinnsykt! Utroooolig trist... Håper det ordner seg fort som f, det å leve i et smertehelvete veit jeg altfor godt hvordan føles. *krysser fingrene for at legen får ut fingærn snart!*  :thumbs:

Lenke til kommentar

Hakke peiling, men prøver jo å hjelpe så godt jeg kan. Ganske teit egentlig siden jeg ikke har forsikting selv... Finner fortsatt ingenting om problemstillinga på nett heller, men utifra det jeg har lest så ska jo alt gå så "raskt"?? 4 uker e jo ikke raskt i det hele tatt, og det føles enda lengre med smerter som ikke blir borte.. Jeg ville uansett mast på legen fram te legen skjønner alvoret, e tydelig at legen ikke skjønner det. 

Lenke til kommentar

Lang ventetid i det offentlige e pga ventelister, eller at man får time lang tid i forveien, og evt vurderingstid fra behandligsstedet, ikke henvisninga te et behandlingssted. Ja, legen burde ha gjort det seinest et par dager etter konsultasjonen. Mitt råd e i affæl enkelt: mas helt fram te du veit at det e sendt en henvisning =P 

Endret av Dead_Angel_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...