Gå til innhold

God of War får strålende anmeldelser


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usj. Har nå vært og hentet min CE av God of War, men å se noe som det her skremmer meg litt, og vet ikke om jeg tør starte ennå. :hm:

 

Sånne 10/10 anmeldelser overalt må jo være en glitch i systemet eller noe. Forige spillet som ble overøst av tiere på denne måten falt absolutt ikke så mye i smak som anmeldelsene skulle indikere, så denne typen hype er skummelt. :(

Lenke til kommentar

 

Usj. Har nå vært og hentet min CE av God of War, men å se noe som det her skremmer meg litt, og vet ikke om jeg tør starte ennå. :hm:

 

Sånne 10/10 anmeldelser overalt må jo være en glitch i systemet eller noe. Forige spillet som ble overøst av tiere på denne måten falt absolutt ikke så mye i smak som anmeldelsene skulle indikere, så denne typen hype er skummelt. :(

 

Det er ikkje ein glitch det skal eg love deg, eg er ferdig med spille. Du kan trygt sette i gang og kose deg :D

 

Personlig likte eg ikkje di andre GoW spilla så ekstremt godt, eg koste meg, men ikkje nåke spesielt for meg, men dette er nåke heilt anna. Heilt der oppe for meg asså.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Du var ikke alene om å bli skuffet over det andre spillet, hvis navn er hemmelig. Jeg forstår derfor at du blir skeptisk når man ser sånne tall, men synes God of War har levert varene så langt. Har dessverre ikke hatt tid til å spille så mye de siste to dagene, men det skal bli interessant å se hvor enig jeg er med anmelderne når jeg er ferdig.

 

 

Lenke til kommentar

Falt av God of War etter andre sjefskamp. Det er rett og slett for heftig innimellom, og jeg får ikke helt tak på slossingen. Har dødd to ganger allerede på nest letteste vanskelighetsgrad. 

Tar en pause på noen dager og gir det et nytt forsøk. Men enn så lenge er God of War (2005) favoritten i serien for min del, men får se hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar

Du var ikke alene om å bli skuffet over det andre spillet, hvis navn er hemmelig. Jeg forstår derfor at du blir skeptisk når man ser sånne tall, men synes God of War har levert varene så langt. Har dessverre ikke hatt tid til å spille så mye de siste to dagene, men det skal bli interessant å se hvor enig jeg er med anmelderne når jeg er ferdig.

Huhey! Flotters! Deg stoler jeg i alle fall på, da det har vist seg at vi har relativt sammenfallende smak ved flere tilfeller. :w00t:

 

Best å spille gjennom og se selv ja, er det jeg pleier å gjøre, og ser mer på anmeldelser som underholdning og passiv indirekte diskusjon mellom ulike oppfattelser av samme spill. Å være enig eller uenig er ikke så viktig. Problemet med slike 10/10 media craze tilfeller er at det er vanskelig å unngå å se dem, og de gir underbevist bias både mot det positive og det negative før du i det hele tatt har sett spillet selv. :hm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Storkost meg så langt, litt mer open world enn jeg hadde trodd, ikke at opplevelsen nødvendigvis har tatt særlig skade av det.

Lenke til kommentar

Falt av God of War etter andre sjefskamp. Det er rett og slett for heftig innimellom, og jeg får ikke helt tak på slossingen. Har dødd to ganger allerede på nest letteste vanskelighetsgrad. 

 

Tar en pause på noen dager og gir det et nytt forsøk. Men enn så lenge er God of War (2005) favoritten i serien for min del, men får se hvordan det utvikler seg.

 

Kjipt å se at du ikke nyter spillet så mye som du trodde du skulle. Det kan jo være en ide å dumpe vanskelighetsgraden ned til easypeasy og se om du får mer dreisen på slåssingen på den måten. Jeg dør selv hele tiden på nest letteste, så du er ikke alene om å synes det er vanskelig og intenst.

 

Jeg har et nostalgisk forhold til det første GoW-spillet, så det er derfor vanskelig for andre spill å vippe det av tronen. Husker jeg leste en anmeldelse av Rune Fjell fra VG hvor kan skrøt av spillet. Jeg hadde ikke hørt om det engang, men stakk og kjøpte spillet samme dag, stappet det inn i PS2-en og slo på den enorme CRT-TVen. Ble overveldet over den vanvittige grafikken, den heftige musikken, de unike områdene, fiendene, bossene og det deilige og polerte gameplayet.

 

Huhey! Flotters! Deg stoler jeg i alle fall på, da det har vist seg at vi har relativt sammenfallende smak ved flere tilfeller. :w00t:

 

 

Best å spille gjennom og se selv ja, er det jeg pleier å gjøre, og ser mer på anmeldelser som underholdning og passiv indirekte diskusjon mellom ulike oppfattelser av samme spill. Å være enig eller uenig er ikke så viktig. Problemet med slike 10/10 media craze tilfeller er at det er vanskelig å unngå å se dem, og de gir underbevist bias både mot det positive og det negative før du i det hele tatt har sett spillet selv. :hm:

 

 

Det har vi. Kan ikke huske at vi har vært uenig noen gang. Er spent på hva du synes om Ni No Kuni 2 :)

 

Er livredd for spoilers, men tok en forsiktig kikk på hvor langt jeg er kommet, og det viser seg at jeg fremdeles er veldig tidlig i spillet. Så min oppfatning av spillet kan jo endre seg, selv om jeg ikke tror det nå. Det har skjedd før at spill starter veldig bra, men så dabber av etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Spiller på normal selv, og syns ikke det er noe særlig vanskelig, man har rom til å tabbe seg ut.

De få gangene jeg har dødd har hovedsaklig vært pga. feil tilnærming i forhold til mekanikkene de forskjellige monstrene har.

Det er lett å lære av, da det ofte er f.eks.:
Fokuserte på feil monster

Var i nærheten av noen man må holde på avstand

Brukte spartan rage på feil tidspunkt
Denne bossen gjør ditt og datt, da må holde meg langt unna.

 

Har sett litt på de som spiller på det vanskeligste, og det ser ut til å være bortimot på nivå med Dark Souls.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg platinum i det i hvert fall :D Blir interessant å se om det kommer noe dlc ekspansjoner eller noe sånt, spesielt med det som blir avslørt på slutten så kan de godt gjøre det. Eller om det blir en full oppfølger. Kommer til å se fram til det uansett!

Lenke til kommentar

 

Falt av God of War etter andre sjefskamp. Det er rett og slett for heftig innimellom, og jeg får ikke helt tak på slossingen. Har dødd to ganger allerede på nest letteste vanskelighetsgrad. 

 

Tar en pause på noen dager og gir det et nytt forsøk. Men enn så lenge er God of War (2005) favoritten i serien for min del, men får se hvordan det utvikler seg.

 

Kjipt å se at du ikke nyter spillet så mye som du trodde du skulle. Det kan jo være en ide å dumpe vanskelighetsgraden ned til easypeasy og se om du får mer dreisen på slåssingen på den måten. Jeg dør selv hele tiden på nest letteste, så du er ikke alene om å synes det er vanskelig og intenst.

 

Jeg har et nostalgisk forhold til det første GoW-spillet, så det er derfor vanskelig for andre spill å vippe det av tronen. Husker jeg leste en anmeldelse av Rune Fjell fra VG hvor kan skrøt av spillet. Jeg hadde ikke hørt om det engang, men stakk og kjøpte spillet samme dag, stappet det inn i PS2-en og slo på den enorme CRT-TVen. Ble overveldet over den vanvittige grafikken, den heftige musikken, de unike områdene, fiendene, bossene og det deilige og polerte gameplayet.

 

Det er så mye å like med denne revitaliseringen. Grafikken og over skulder kameraet syns jeg fungerer bra, forholde mellom Kratos og sønnen holder nesten Joel og Ellie-nivå, men sliter veldig med combat på normal og jeg bruker som regel å spille spill på vanskeligste eller nest vanskligste så aldri i verden om jeg går helt ned til det letteste.

 

Har låst opp masse skills nå, glemte litt at man hadde muligheten til det i starten, men i kampens hete så glemmer jeg meg og denger bare løs med øks og kaster den rundt. Føler jeg av og til "jukser" ved å kite mange fiender. Er liksom ikke så mye igjen av gamle Kratos som bare knuste alt og alle med Blades of Chaos. Likte de myyyye bedre enn øksa i hvert fall. Ser jo at han i introen fester bandasjene fra de gamle våpene så har et håp om at de gjør comeback. Var også skikkelig gresk mytologi-nerd på ungdomsskolen så da hadde jeg et mye nærmere forhold til Ares og Zeus og alle andre man banker i de spillene.

 

Har hatt fire dager pause fra spillet nå og tenkte å spille litt i kveld. Vurderer faktisk å starte på nytt bare for å komme inn i det igjen. Nå har jeg låst opp så mange skills på en gang uten å bli vant til å bruke de at alt bare er surr.

 

Kjipern. Dette var spillet jeg gledet meg mest til i år, så håper jeg klarer å snu vreden til glede.

 

Slåss dere mye med bare hendene eller? Ser på en sånn combat tutorial video fra Playstation på YouTube at de fryser fast en fiende og denger resten med bare hendene.

Lenke til kommentar

Kanskje feil tråd, men aner ikke om jeg er på bærtur her. Men uanssett. I Dark Messiah of Might & Magic (kom sent i 2006) kunne jeg sparke til en fiende, så han ramlet bakover. Det var morsomt nok å sparke ham inn i et bål eller utfor et stup, men det var steder det var store pigger på veggen. Sparket jeg ham inn i dette ble han spiddet og drept momentant. Spol frem til 2018, og jeg sitter her med God of War. Igjen har vi en vegg med store pigger, igjen har vi fiender uten noen form for rustning, og igjen kan jeg sparke dem inn i veggen med nevnte pigger. Er det da rart om det irriterer meg noe sykt at fienden ikke merker noe som helst? Jeg har sparket ham inn i piggene på nært holdt fire ganger på rad uten at han reagerte nevneverdig. WTF?

 

Det er dette jeg stadig klager over når jeg nevner manglende fysikk i spill. GoW ser vanvittig bra ut, spesielt i 4K og HDR. Men når jeg sparker en fiende uten rustning rett i en vegg med pigger på kloss hold uten at han reagerer er det noe som skurrer. Det samme gjelder hvis jeg løper rett inn i nevnte vegg. Jeg tvang Kratos til å ta på seg en skjorte, men ellers har han ikke noen form for rustning. Men å løpe rett inn i en vegg full av pigger er en bagatell. Burde jeg bare godta dette, eller jeg sprø hvis jeg ler høyt av hvor idiotisk det er? Mer enn ti år er gått siden Dark Messiah, men i stedet for et solid fremskritt har vi nå pigger som er helt ufarlige. Hm...

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Dette er i grunn ikke en fysikk ting, rent teknisk sett, men snarere en feature. Derfor kunne de fint implementere den i 2006, like så de kan fint implementere den i dag. Koster i praksis ikke noe ekstra maskinkraft. Utviklertid derimot koster det jo, så er jo en prioritering som gamedesignerne må gjøre. De er tydeligvis ikke enige med deg i at dette er en viktig feature :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...