aksldjaslkdjaslkdlkjasd Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Hei! Det nye femårige sivilingeniørstudiet ved NMBU er foreløpig øverst på listen min på Samordna. Er meget interessert i datavitenskap og er veldig interessert i maskinlæring osv. Lager denne posten fordi jeg har bare noen få spørsmål og litt tvil. Hvordan tror dere sivilingeniør i datavitenskap vil være å ha i forhold til datateknikk? Antar at de vil begge være kvalifisert til mange av de samme utviklerjobbene og maskinlæringsjobbene, men er redd en datavitenskapjobb skal utelukke for mange jobber. NMBU i forhold til datanæringslivet? Er jo NMBUs første "datastudie" og jeg er litt bekymret om det vil være tilstrekkelig med muligheter til å nå ut til det aktuelle næringslivet gjennom stands, bedpresser osv på skolen. Ås som studieby? Har hørt gode ting, men vet lite selv. Rotete innlegg, men jeg hadde satt veldig pris på det om noen tok seg tid til å svare. Takk! Lenke til kommentar
Vardark Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Det er generelt liten forskjell på jobbmulighetene enten studiet ditt heter datateknologi, dataingeniør, datavitenskap eller informatikk. Du lærer å programmere uansett, og det er den ferdigheten arbeidsgiverne ser etter. Kontakten med næringslivet blir det dere som første kull sitt ansvar å etablere, skulle man tro. Uansett er arbeidsmarkedet brennende hett, så jeg ville ikke bekymret meg for å ikke få jobb. Lenke til kommentar
aksldjaslkdjaslkdlkjasd Skrevet 14. april 2018 Forfatter Del Skrevet 14. april 2018 Det er generelt liten forskjell på jobbmulighetene enten studiet ditt heter datateknologi, dataingeniør, datavitenskap eller informatikk. Du lærer å programmere uansett, og det er den ferdigheten arbeidsgiverne ser etter. Kontakten med næringslivet blir det dere som første kull sitt ansvar å etablere, skulle man tro. Uansett er arbeidsmarkedet brennende hett, så jeg ville ikke bekymret meg for å ikke få jobb. Takk for svar! Var litt sånn jeg hadde tenkt. Tanken om å være første kull og evt. etablere en linjeforening er både spennende og skummel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå