Skatteflyktning Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Men Gjedda er jo ikke fattig og det gir ham rett til bestemme hvor mange barn andre mennesker bør ha. Ikke fattig? 1 Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Men Gjedda er jo ikke fattig og det gir ham rett til bestemme hvor mange barn andre mennesker bør ha. Ikke fattig? Vi får regne ut hvor mange barn gjengen der har ganger antall penger de har delt på pengene til Tybring-Gjedde = hvor mange barn han bør ha Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 15. april 2018 Forfatter Del Skrevet 15. april 2018 (endret) Mye billig retorikk her fra folk som forstår "alt" :-) Imidlertid, mitt hovedargument mot å tro at oppfordring til familieplanlegging virker, er at de som legger opp til å få 6-10 barn uten tanke på oppveksten, gjelder kanskje 80 prosent (?) nyankomne fremmed-kulturelle innvandrere som gjerne kan sies være del av en "klan". Riktig? Feil? Det er "bestefar" i hjemlandet som bestemmer bl.a. via religiøs tukt. Da hjelper det ikke at FrP oppfordrer til normal norsk familieplanlegging. De nyankomne sender så mye penger til han som de kan. Dette kan sammenlignes med assylsøkende barn som sender alle sine penger hjem. De blir ikke da rikere av å få mer penger fra det norske samfunnet - men man oppnår at flere vil sende sine barn til Norge som assynsøkere eller gifte dem burt til noen i Norge (fortrinnvis noen kjente). Dette er selvsagt å legge opp til fattigdom for mange barn. Tar jeg feil, eller? Dersom jeg skulle prøve meg med et foreløbig forslag til "løsning" her, så kan en tenke seg å slutte å se på å stifte familie som en "menneskerett" som samfunnet skal bidra med direkte. En stor del av norske menn får jo ikke famile og dør ensomme. Dette er, spissformulert, "naturens lov" i følge alle dagens politikere. Da kan en vanskelig tenke seg at samfunnet skal vie oppmerksomhet mot å hjelpe de andre direkte med å stifte famile ved familie-gjenforeninger etc. Med andre ord: "familie-gjenforeninger" kan ikke bli et argument for å få tilgang til det norske samfunnet. Ikke bare problemfritt dette, men forslaget kan fungere som en ufullstendig "prototype" av en løsning, som kanskje må finpusses litt :-) Endret 15. april 2018 av lada1 2 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Nå er det vel kanskje bestemor som styrer slikt vel så mye som bestefar? En må ha i bakhodet at klanen (for de som kommer fra klansamfunn) er den enkelte medlems folketrygd, og og mange overlevende barn er foreldrenes alderspensjon. Det er ikke gjort på 1-2-3 å snu om på et slikt tankesett, på samme måte som det ville være veldig utfordrende for mange "innfødte nordmenn" å plutselig ha besteforeldrene hjemme istedet for på sykehjem. Praksisen med å hente et søskenbarn fra landsbyen besteforeldrene kom fra er ikke ønskelig, men det er vanskelig å etablere lover som forhindrer dette uten at det også får en stor negativ effekt ved at norske statsborgere uansett etnisitet/kultur ikke kan flytte tilbake til Norge om de finner seg en mann/kone på ferie eller jobb utenlands. Det er i praksis umulig å ha en bestemt lov som kun gjelder pakistanere eller afghanere. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Hva er hensikten til Tybring-Gjedde å påpeke dette, hvis han ikke kan gjøre noe med det? Han kunne liksågodt slengt ut at overvektige "bør" spise mindre søtsaker, røykere "bør" mosjonere mer etc. Fordi de koster helsevesenet mer enn andre, osv. Skal man evt. bøtelegge de som ikke følger Tybring-Gjeddes sosiale norm? Det eksisterer mange "bør" her i samfunnet på ulike plan, men typisk fra den kanten er at det alltid siles ut enkelttema som omhandler innvandrerbefolkningen. Bare å vente på neste "sak" Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Eliten ser på mange fattige barn som en trussel, ikke fordi de bryr seg om velværet til disse barna eller fordi barna kan koste Staten mye. Men simpelthen fordi de er redde for barn som ikke tilhører eliten. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Hensikten er å tåkelegge at det blir flere fattige barn av blåblå politikk. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 15. april 2018 Forfatter Del Skrevet 15. april 2018 (endret) Nå er det vel kanskje bestemor som styrer slikt vel så mye som bestefar? En må ha i bakhodet at klanen (for de som kommer fra klansamfunn) er den enkelte medlems folketrygd, og og mange overlevende barn er foreldrenes alderspensjon. Det er ikke gjort på 1-2-3 å snu om på et slikt tankesett, på samme måte som det ville være veldig utfordrende for mange "innfødte nordmenn" å plutselig ha besteforeldrene hjemme istedet for på sykehjem. Praksisen med å hente et søskenbarn fra landsbyen besteforeldrene kom fra er ikke ønskelig, men det er vanskelig å etablere lover som forhindrer dette uten at det også får en stor negativ effekt ved at norske statsborgere uansett etnisitet/kultur ikke kan flytte tilbake til Norge om de finner seg en mann/kone på ferie eller jobb utenlands. Det er i praksis umulig å ha en bestemt lov som kun gjelder pakistanere eller afghanere. Flott at noen er interresert i å diskutere saklig og konkret. Du er sikkert inne på noe. Og slik inngifte fra bl.a. Pakistan er en av hovedårsakene til barne-fattigdom - og ingen i Norge kan påvirke familieplanlegging i den sammenheng. Heller ikke FrP. Beste-mor/-far i f.eks. Pakistan er viktigst i slike saker, og klanen krever bataling tilbake? Så da hjelper det det lite med økt trygd :-) Imidlertid, er det ikke mulig å sette strengere krav til "familiegjenforening" eller på noe slags vis dempe motivasjonen for det? Bør samfunnet på noe vis støtte familie-gjenforening? Krav til alder for den som kommer? Alder mer enn 20 (?) år? Ventetid? Trygde-rettigheter? Krav/sikkerhet for at vedkommende som inviterer kan forsørge i rimelig lang tid? En nykommer som blir "giftet inn" til Norge kommer statistisk sett ikke i arbeid på veldig lang tid. Så da må noen forsørge vedkommende. Dette gjelder selvsagt også generelt utenforskap der det er viktig å kutte den sosiale kontrollen styrt fra f.eks. (klanen i) Pakistan. Det hjelper ikke at samfunnet forsøker å "integrere" dersom klanen i Pakistan med alle midler (inkludert religiøse sådanne) forsøker å ha kontrollen. Mer omfattende tiltak for integrering kan bare føre til hardere mottiltak (fra klanen i Pakistan)? Jeg for min del er opptatt av fremtiden i Norge. Og da kommer en ikke utenom den store potensielle innvandringen en står overfor: https://www.nettavisen.no/na24/fremtidsforsker-martin-ford---vi-star-overfor-en-enorm-omveltning-i-arbeidslivet/3423436960.html Det nytter ikke å bruke billig "retorikk", sentimentale poenger og skittkasting for å "løse" slike spørsmål som er strukturelle. Nei da, jeg mener ikke at FrP har "løsningen" :-) Endret 15. april 2018 av lada1 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Alle bør få færre barn. Det bør være hovedparolen. Verden over 2 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Alle bør få færre barn. Det bør være hovedparolen. Verden over Det er en høyst relevant metode for å redusere klimaproblemene ja. Kondom/P-etellerannet er det som gjelder. 2 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 (endret) Flott at noen er interresert i å diskutere saklig og konkret. Du er sikkert inne på noe. Og slik inngifte fra bl.a. Pakistan er en av hovedårsakene til barne-fattigdom - og ingen i Norge kan påvirke familieplanlegging i den sammenheng. Heller ikke FrP. Beste-mor/-far i f.eks. Pakistan er viktigst i slike saker, og klanen krever bataling tilbake? Så da hjelper det det lite med økt trygd :-) Imidlertid, er det ikke mulig å sette strengere krav til "familiegjenforening" eller på noe slags vis dempe motivasjonen for det? Bør samfunnet på noe vis støtte familie-gjenforening? Krav til alder for den som kommer? Alder mer enn 20 (?) år? Ventetid? Trygde-rettigheter? Krav/sikkerhet for at vedkommende som inviterer kan forsørge i rimelig lang tid? En nykommer som blir "giftet inn" til Norge kommer statistisk sett ikke i arbeid på veldig lang tid. Så da må noen forsørge vedkommende. Dette gjelder selvsagt også generelt utenforskap der det er viktig å kutte den sosiale kontrollen styrt fra f.eks. (klanen i) Pakistan. Det hjelper ikke at samfunnet forsøker å "integrere" dersom klanen i Pakistan med alle midler (inkludert religiøse sådanne) forsøker å ha kontrollen. Mer omfattende tiltak for integrering kan bare føre til hardere mottiltak (fra klanen i Pakistan)? Jeg for min del er opptatt av fremtiden i Norge. Og da kommer en ikke utenom den store potensielle innvandringen en står overfor: https://www.nettavisen.no/na24/fremtidsforsker-martin-ford---vi-star-overfor-en-enorm-omveltning-i-arbeidslivet/3423436960.html Det nytter ikke å bruke billig "retorikk", sentimentale poenger og skittkasting for å "løse" slike spørsmål som er strukturelle. Nei da, jeg mener ikke at FrP har "løsningen" :-) Det ble innført nye regler for familiegjenforening fra 01.012017. Aldersgrensen er 24 år for begge partene i saken. https://www.udi.no/viktige-meldinger/ny-24-arsgrense-for-par-for-a-fa-familieinnvandring-i-norge/ "Etniske nordmenn" kan jo også ha relativt sterke patriakalske eller matriakalske "kontroller" over slekta, og den pietistiske delen av samfunnet (OG kvinner som følte det som en trussel mot ekteskapet deres) var direkte onde mot kvinner som levde ugift sammen med en mann. For ikke å snakke om barn utenfor ekteskap. Så vi finner slike former for sosial kontroll blant oss kvitinger også. Det gjelder heller ikke bare asiatiske/afrikanske innvandrere. Jeg hadde mye å gjøre med europeiske expats (i Norge), og konene deres var ikke spesielt hyggelige mot sine egne om de ikke fulgte kulturen i gruppen. Enda værre var det for norske kvinner som var gift med europeiske expats. Når det gjelder norske områder så er det enkelte steder det er en for stor overvekt av innvandring, mens det andre steder absolutt ikke hadde skadet med nye folk og ikke minst gener fra steder laaaangt unna. Kulturen i Norge har endret seg hele tiden, og det er en hel del spanske og portugisiske gener langs kysten. Alt fra poteten via fela til opera, rock og jazz, kondomer og p-piller, pasta og rødvin, har endret norsk kultur og det vil det fortsette å gjøre. Det mest skadelige for den norske kulturen jeg kan komme på er Pizza Grandiosa. En italiensk hverdagsdelikatesse konvertert til en norsk katastrofe. Endret 15. april 2018 av 1J7HHBGW 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Kulturen i Norge har endret seg hele tiden, og det er en hel del spanske og portugisiske gener langs kysten. Alt fra poteten via fela til opera, rock og jazz, kondomer og p-piller, pasta og rødvin, har endret norsk kultur og det vil det fortsette å gjøre. Det mest skadelige for den norske kulturen jeg kan komme på er Pizza Grandiosa. En italiensk hverdagsdelikatesse konvertert til en norsk katastrofe. Der eksisterer ingen "norsk" kultur. Det hele er nasjonalistisk oppspinn fra ende til annen. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Kulturen i Norge har endret seg hele tiden, og det er en hel del spanske og portugisiske gener langs kysten. Alt fra poteten via fela til opera, rock og jazz, kondomer og p-piller, pasta og rødvin, har endret norsk kultur og det vil det fortsette å gjøre. Det mest skadelige for den norske kulturen jeg kan komme på er Pizza Grandiosa. En italiensk hverdagsdelikatesse konvertert til en norsk katastrofe. Der eksisterer ingen "norsk" kultur.Det hele er nasjonalistisk oppspinn fra ende til annen. Jeg er ikke uenig. Bunadene er vel en vri på den tyske overklassen vri på bøndenes drakter (kan vel ikke si tyske nasjonaldrakter, for tyskland eksisterte vel ikke på den tiden. Rosemalingen er vel fra Sveits som også ga oss "den norske byggestilen". Fårikål er vel en variant av irish stew. Odin holdt vel til ved Od i Russland og vikingene valgte å assimilerte seg inn i befolkningene i Normandie og vel også på Scicilia, så det flyter begge veier. Strengt tatt sunt spør du meg. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 15. april 2018 Forfatter Del Skrevet 15. april 2018 (endret) "Etniske nordmenn" kan jo også ha relativt sterke patriakalske eller matriakalske "kontroller" over slekta, og den pietistiske delen av samfunnet (OG kvinner som følte det som en trussel mot ekteskapet deres) var direkte onde mot kvinner som levde ugift sammen med en mann. For ikke å snakke om barn utenfor ekteskap. Så vi finner slike former for sosial kontroll blant oss kvitinger også. Hmm, jeg ville nå tro at det ikke er så kult for mange norske jenter at de nærmest blir tvangsgiftet til ganske så fremmed-kulturelle "macho-menn" langt burte fra. De blir vel av klanen gjerne sett på som en "handelsvare". Ingen grunn til å bortforklare eller snakke ned dette. Jeg ville tro at dersom blonde jenter fra Bærum tilsvarende ble giftet burt, så ville man rope opp om organisert voldtekt. Jeg ser altså på *alle* jenter som er vokst opp i Norge, som *norske*. Og de bør ikke tvangsgiftes eller være under muslimsk kontroll fra Pakistan o.l. Du vil definere noen "utafor" det norske? Ok å se noen slik som handelsvare? Endret 15. april 2018 av lada1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 "Etniske nordmenn" kan jo også ha relativt sterke patriakalske eller matriakalske "kontroller" over slekta, og den pietistiske delen av samfunnet (OG kvinner som følte det som en trussel mot ekteskapet deres) var direkte onde mot kvinner som levde ugift sammen med en mann. For ikke å snakke om barn utenfor ekteskap. Så vi finner slike former for sosial kontroll blant oss kvitinger også. Hmm, jeg ville nå tro at det ikke er så kult for mange norske jenter at de nærmest blir tvangsgiftet til ganske så fremmed-kulturelle "macho-menn" langt burte fra. De blir vel av klanen gjerne sett på som en "handelsvare". Ingen grunn til å bortforklare eller snakke ned dette. Jeg ville tro at dersom blonde jenter fra Bærum tilsvarende ble giftet burt, så ville man rope opp om organisert voldtekt. ...men det finnes mange som ikke kan bryte ut... så om tvangen ikke nødvendigvis er der ved inngåelse av ekteskap/samboerskap, kan tvangen være der den. I rikt monn. Jeg har også sett betydelig gruppepress fra den norske jentas familie og venninner når jenta ønsket å bryte ut av et ekteskap med en norsk mann - med overgrep - uten at det har vært noen annen mann involvert. Så det er ikke helt sort hvitt uansett. Og det er ikke nødvendigvis slik at det er bare kvinner som føler seg presset inn i et uønsket ekteskap. For ordens skyld: Jeg er tilhenger av strenge fengselstraffer for de som tvinger gutter/jenter inn i ekteskap, også for ektefellen dersom denne ikke er i samme situasjon. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 (endret) En annen tittel på denne tråden kunne vært Tybring-Gjedde snakker seg bort i intervju. Det jeg reagerer på her er ikke uttalelsen at fattige bør få færre barn, men alt det andre han sa. F.eks. - Han sier det bør bli forbudt for fattige familier å sende penger til hjemlandet. - Han vil at myndighetene bør fjerne velferdsgoder om de får for mange barn. Hvordan løser det barnefattigdom? I tilegg følte jeg at han ikke forstår situasjonen. Grunnen til at de ønsker å bo i Oslo, istedenfor i en liten bygd er fordi de ønsker å være nærheten av deres venner, familie og deres butikker. De får heller ikke enormt mange barn, de får litt flere enn etniske nordmenn, men det er fordi etniske nordmenn får bare 1.6 barn per kvinne. Hovedårsaken til barnefattigdom blant innvandre er arbeidsledighet, ikke at de får mange barn. Endret 15. april 2018 av Camlon Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Å få barn og ikke ha råd til dem, er som å ta opp lån for en ny bil og ikke betale ned lånet. Det går ikke bra. Derimot har det norske samfunnet vært ganske så tilgivende når man ikke gidder å kjøpe kondom men gjerne vil ha et barn. 2 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 16. april 2018 Forfatter Del Skrevet 16. april 2018 (endret) "Etniske nordmenn" kan jo også ha relativt sterke patriakalske eller matriakalske "kontroller" over slekta, og den pietistiske delen av samfunnet (OG kvinner som følte det som en trussel mot ekteskapet deres) var direkte onde mot kvinner som levde ugift sammen med en mann. For ikke å snakke om barn utenfor ekteskap. Så vi finner slike former for sosial kontroll blant oss kvitinger også. Hmm, jeg ville nå tro at det ikke er så kult for mange norske jenter at de nærmest blir tvangsgiftet til ganske så fremmed-kulturelle "macho-menn" langt burte fra. De blir vel av klanen gjerne sett på som en "handelsvare". Ingen grunn til å bortforklare eller snakke ned dette. Jeg ville tro at dersom blonde jenter fra Bærum tilsvarende ble giftet burt, så ville man rope opp om organisert voldtekt. ...men det finnes mange som ikke kan bryte ut... så om tvangen ikke nødvendigvis er der ved inngåelse av ekteskap/samboerskap, kan tvangen være der den. I rikt monn. Jeg har også sett betydelig gruppepress fra den norske jentas familie og venninner når jenta ønsket å bryte ut av et ekteskap med en norsk mann - med overgrep - uten at det har vært noen annen mann involvert. Så det er ikke helt sort hvitt uansett. Og det er ikke nødvendigvis slik at det er bare kvinner som føler seg presset inn i et uønsket ekteskap. For ordens skyld: Jeg er tilhenger av strenge fengselstraffer for de som tvinger gutter/jenter inn i ekteskap, også for ektefellen dersom denne ikke er i samme situasjon. Selvsagt finnes det tvangsmessige forhold i "etnisk norske" ekteskap også, men dette er vel marginalt sammenlignet med klan-messige forhold i mange familier fra f.eks. Pakistan. Så her prøver du å "snakke vekk" det vesentlige i mitt bidrag. Det vesentlige i mitt bidrag er at "klan-ledere" (eller "senrtale stor-familie-medlemmer") bruker norske jenter som handelsvare og som de sikkert indirekte tjener penger på via bl.a. bestikkelser fra tjenester i Pakistan og via å få tilsendt penger fra sine norske klan-medlemmer. Jeg tillater meg å kalle de fleste jenter som er oppvokst i f.eks. Groruddalen for norske. Er ikke det OK? Imidlertid så virker det som at enkelte "falske venstrevridde" ser på dem som undermennesker der "naturens gang" medfører at de fungerer som handelsvare for gamlinger i Pakistan. Jeg er altså helt sikker på at dersom moteriktige blonde jenter på "Vestkanten" tilsvarende mange på Østkanten ble brukt som handelsvare - så ville dette defineres straks som overgrep. Retorikk som inkluderer angrep på FrP i denne sammenheng blir bare tullete når det medfører forsvar av at norske jenter brukes til handelsvare. Også enkelte innen AP har forstått litt av hvordan klan-samfunna fungerer undertrykkende på mange norske ungdommer. De er de første taperne på denne "handelen". Jeg tror at mange "etnisk norske" må godta mange restriksjoner/endringer på grunn av forhold knyttet til fremmed-kulturell innvandring (spesielt AP/SV har brukt fremmed-kulturell innvandring som begrunnelse - FrP gjerne andre begrunnelser). Eksempler: - Kontant-støtte på vei ut. - Skatte-klasse 2 på vei ut. - Noe økt skatt - men kanskje ikke så merkbart? - NAV/Trygdesystemet er allerede endret. For 20 år siden fungerte trygdesystemet mye "snillere". Nå er dette så mye strammet inn at mange unngår å bruke NAV av forskjellige grunner. - Det er allerede blitt vanskeligere å gifte seg med utlending som ikke har direkte tilgang til Norge fra før (for 20 år siden var dette lett). Jeg tror at det fremover uansett blir vanskeligere å finne partner i andre deler av verden. Uansett regjering :-) Endret 16. april 2018 av lada1 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 (endret) Jeg tror at mange "etnisk norske" må godta mange restriksjoner/endringer på grunn av forholde knyttet til fremmed-kulturell innvandring (spesielt AP/SV har brukt fremmed-kulturell innvandring som begrunnelse - FrP gjerne andre begrunnelser). Eksempler: - Kontant-støtte på vei ut. - Skatte-klasse 2 på vei ut. - Noe økt skatt - men kanskje ikke så merkbart? - NAV/Trygdesystemet er allerede endret. For 20 år siden fungerte trygdesystemet mye "snillere". Nå er dette så mye strammet inn at mange unngår å bruke NAV av forskjellige grunner. - Det er allerede blitt vanskeligere å gifte seg med utlending som ikke har direkte tilgang til Norge fra før (for 20 år siden var dette lett). Jeg tror at det fremover uansett blir vanskeligere å finne partner i andre deler av verden. Uansett regjering :-) Etter min syn handler dette mer om populisme enn om å løse problemer relatert til innvandringen. F.eks. de kunne ha økt kravene for å bevise at det ikke er et pro-forma ekteskap som USA, istedenfor prøvde de å redusere antall familiegjenforeninger ved tvinge ektefeller å bo i hvert sitt land. Problemet er at de som ikke orker å vente, er ofte produktive borgere med alternativer, mens de som driver med pro-forma ekteskap har ingen problemer med å vente. Det samme gjelder kontantstøtten. Det er svært få, spesielt blant fattige, som har muligheten til å få en 8-4 jobb, men velger å ikke jobbe for å få kontantstøtte. Fjerner du kontantstøtten vil en del av dem havne på sosialhjelp, og andre vil havne i fattigdom. Å fjerne kontantstøtten er det samme som å øke barnefattigdommen, men venstresiden støtter det allikavel, fordi det vil øke andelen som sender barna til barnehage. Endret 16. april 2018 av Camlon Lenke til kommentar
valen Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 En idé er kanskje å lage regler for hvem som får dra inn utlendinger i form av familiegjennforening. La oss si at parten i Norge må være 10ende generasjons nordmann. Det burde fjerne de fleste integrerings problemene... Samt redusere innvandringen. Brilliant 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå