Mathtrix Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 i teorien kan det tenkes at strømforsyningene allerede har powerline internett og at man kan kontrollere hele datamaskinen gjennom strømnettet.. Det er nesten umulig å finne ut av fordi apparatene kan lages så små at du ikke ser de.. Strømforsyningen bruker allerede PWM for å sende riktig mengde strøm til komponentene og PWM kan brukes til veldig rask kommunikasjon Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 (endret) Da jeg sjekket kalenderen sto det tydelig å lese 15. april 2018. Ikke 1. april. Ny avisand. Jeg sier som Øystein Sunde: Jeg tor det ikke før jeg får se det. And facebook ain't the devil, just saying......øhh. Du får lese saken engang til også googler du temaet og leser litt til. Ressurskrevende per idag slik at det nok vil brukes mot spesifikke mål, men frem i tid kan vi sikkert se slike angrep brukt mer random også. Endret 15. april 2018 av bojangles Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 "Nesten 1kB/s Skjer det på linjenivå med adgang til å overvåke stikkontakten som datamaskinen bruker, et såkalt «line level powerhammer-angrep» så har forskerne klart å overføre opptil 1000 bit per sekund." 1000 bits per sekund er 1 kb/s, ikke en kB/s. b=bits, B=byte=8 bits Er det for mye forlangt at en skribent for digi.no vet forskjellen og unngår slike banale tabber? En B inni et ord er ikke tastefeil, men en bevist handling, da det er unormalt å skrive store bokstaver andre steder enn første bokstav i en setning eller foran egennavn. Til artikkel: Imponerende at man klarer å hente ut data fra fjernt på en ikke-tilkoblet maskin, om man har klart å infisere den. Mottiltak bortsett fra å selvsagt stadig skanne også ikke-tilkoblede maskiner for ulumskheter, må jo da bli å benytte store batterier, der man lader disse uten at de er tilkoblet ladebanken. Da er det altså et marked for powerbanks til stasjonære maskiner. Og er den avhengig av 0 nedetid, så må man ha en som støtter at man kan switche mellom batterierpakker uten å stanse maskinen, slik at man koble fra den ene batteripakken når den skal lades. Lenke til kommentar
JoIA Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Forslag: Laptop med batteri? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå