Gå til innhold

Missfornøyd etter å ha byttet båt med annen privatperson

Anbefalte innlegg

Trenger sårt tips .

Gjorde ett båt bytte med en privat person en tid tilbake med en sum penger i mellomlegg .

Begge båtene var i grund samme stand under byttet.

Iallfall det som ble sakt .

Det viser seg at båten jeg byttet til meg og betalte

Mellomlegg for hadde større mangler enn hva

Som ble sakt .

Sånn som det er nå så er verksted regningen høyere

Enn mellomlegget og jeg ønsker og bytte tilbake

Og legge saken dø .

Krever ikke penger av andre part men et tilbake bytte

Ettersom begge parter har brukt penger på

Båtene men noen mer en andre . Noen tips ? Regler osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss ta et eksempel; Om du hadde hatt verdens beste advokat, kanskje et lag av advokater. Og vi tar også høyde for at du ikke bryr deg mer om forholdet til den andre personen, at det var en helt nøytral person. I så fall ville du -kanskje- hatt en sak. Du måtte spille på at du var 100% godtroende i denne avtalen, og at den andre parten gikk 100% inn for å lure deg trill rundt.

Du må være svært nøye med terminologi. Hvis noe blir solgt "som den står", så skal det fremdeles ikke innebære mangler utover enhver rimelig tvil. Man -skal- være opplyst om minnelige mangler.

Så selv om du var klar over avtalen, og var med på vilkårene, så må du bare spille hardt på at du ble lurt, at det er mangler og feil du burde ha blitt fortalt om, og ikke bry deg om den moralske delen.

Hva som er fakta og løgn, må du selv trekke linjene ved. Var du naiv eller trodde du det skulle bli en likeverdig handel?

Tatt alt dette i betraktning, så har jeg lest flere steder at man alleréde må være medlem i visse støttegrupper for å få støtte. Så hvis du skal anmelde, så må du ta det helt på din egen kappe. Du har altså ikke et lag med advokater bak deg.

Hvis du mener du har en sjans, kan du jo prøve. Du har bevis for at verkstedregning blir høyere enn mellomlegget, og at dette er mangler du ikke visste om før byttehandelen.

Gjør all korrespondanse med den andre parten skriftlig, så du har bevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...