Gå til innhold

LG G6 vs XZ1 vs XZ1 Compact

Anbefalte innlegg

Har hatt iPhone 5S som jeg har vært særdeles misfornøyd med batteriet på, samt at jeg føler den har begynt å henge etter på en del områder. Har bestemt meg for å gå bort i fra Apple med bakgrunn i at batteriet svekkes så vanvittig raskt. Fordi jeg har hatt iPhone så har jeg i grunn ikke vært så oppdatert på Android-telefonene, men har forsøkt å lese testene på Tek.no og Dinside.no for å se hva som kan være en okei telefon i 3-4000 kr klassen. Sitter igjen med de tre nevnte over, og er litt usikker på hvilken jeg skal velge - og lurer derfor på om noen andre har erfaringer? 

LG G6 er vel den jeg heller mest mot, fordi den har større batteri, har muligheten til å fotografere i RAW og har en bedre brukerscore på reviews i utlandet. Minuset vs Sony-telefonene er at den har eldre software og at selve telefonen kom en stund før Sony-telefonene. I tillegg selges jo Sony-telefonene i butikk her jeg bor, mens LGen må bestilles på nett - i og for seg ikke noen big deal, men enklere med lokale forhandlere i tilfelle reklamasjon - og jeg tenker det kanskje er et tegn på at telefonen er på tur ut? 

Eventuelt tips til andre telefoner? Føler jeg har grei oversikt, og med mitt bruk er det et voldsomt pluss at de er vanntette. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg ville tenkt på om telefonen støtter tale over LTE (4G-tale) og Wifi-tale.

https://www.telenor.no/privat/dekning/4g-tale.jsp?gclid=EAIaIQobChMImZmWpaW52gIVh8myCh1iAQzEEAAYASAAEgKEnPD_BwE&s_kwcid=AL!285!3!160843904042!e!!g!!telenor%204g%20tale&ef_id=Ws5YYwAAAFsYS1Oo:20180414075649:s

Synes også det er viktig at telefonen har varsellys, men jeg vet ikke om telefonen du sikter til har dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg ville klart satset på LG G6 av de du nevner. Det har sin grunn i at jeg har dessverre opplevd veldig mye rare feil og irritasjonsmomenter med alle Sony telefoner jeg har hatt. Og jeg har hatt en del. 

LG G6 skiller seg dessuten litt ut med vidvinkelkameraet. 

Lenke til kommentar

LG G6 er til den prisen den har nå et godt kjøp. Meget bra kamera, pen telefon med god byggekvalitet.

Ett par andre kandidater i samme prisgruppe er Nokia 7 plus (er ikke vanntett og har ikke OIS, men stort batteri som gir god batteritid, rent android OS (AndroidOne som garanterer oppgraderinger i minst to år) og god byggekvalitet/ytelse). siden du nevner sony er så har sony XA2/XA2 ultra også meget god batteritid grunnet store batterier, men er ikke vanntette og kameraet (som på omtrent alle sony mobiler) er ikke i toppsjiktet under dårlig belysning og har heller ikke OIS.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...