hekomo Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) Vennligst dokumenter at CNBC pleier å lyve. Er det ikke forresten det Trump pleier å si om medier han ikke liker? Lutz har ikke bare spådd Teslas undergang, men at hele bilindustrien slik vi kjenner den, vil forsvinne i løpet av 20 år. Skal ikke se bort fra at han kan få rett. Bilbransje-legende: – Bilen er død innen 20 år Kjære vene. Se på dekningen deres av Tesla, og det at de bruker fossilfanatikeren Lutz som stadig dommedagsprofet om Tesla Han er ikke den eneste som stiller spørsmålstegn til Teslas økonomi, og er heller ikke CNBCs eneste bidragsyter. Han blir også utfordret av nyhetsankerne og andre debattanter. Skal NRK slutte å invitere Listhaug fordi de ikke deler hennes syn på innvandring? Nei, dette blir for dumt. Nei, han er ikke den eneste dommedagsprofeten. Det var heller ikke det jeg skrev. Jeg påpekte at han ofte brukes som "ekspert" når de skal snakke om Tesla. CNBC er meget negative til Tesla. Ja, det går unna: https://www.theverge.com/2018/4/16/17245186/tesla-model-3-electric-car-production-shutdown Sist de stoppet produksjonen for å luke ut feil så gikk det jo unna etterpå, så hvorfor skulle ikke det samme skje denne gangen? Endret 17. april 2018 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Nei, du trenger ikke å stole på meg i det hele tatt. Det er ikke jeg som blir brukt som kilde på at Tesla sliter og alt bare går i dass. Det er Moody's, bedriften som ga bankene topprating like før de veltet under finanskrisen. Mener du at denne ekstreme bommerten gjør dem veldig troverdige? Har du en liste over aviser og institiusjoner som er å stole på når det gjelder Tesla? Den lista begynner vel etter hvert å nå en håndterbar størrelse så burde ikke være så mye jobb å poste den her. Hva er det du har sniffet da? At CNBC og Moody's mangler troverdighet betyr ikke at det samme gjelder alle andre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Gjør som de sier her så kan dere hjelpe Elon. Alle er mot han så han trenger litt hjelp. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/elon-needs-our-help.113334/ Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 "Big Oil, Big Auto, Big Money, Mainstream Media and Some Political Figures are all out to disrupt or destroy Tesla and Elon Trump with FUD, Fake News, Negative Spin combined with timed, planned Short Selling attacks. Elon is sleeping in the factory White House and organizing my model 3 tax cuts while at the same time arranging my future Mars Vacation. Elon and Tesla Trump don’t have the time or resources to fend off all the FUD DNC, Personal attacks and negative spin which occurs on a daily basis." Jeg trodde jeg leste noe rett ifra r/The_Donald, så jeg fikset navnene og virker å stemme rimelig bra. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) "Big Oil, Big Auto, Big Money, Mainstream Media and Some Political Figures are all out to disrupt or destroy Tesla and Elon Trump with FUD, Fake News, Negative Spin combined with timed, planned Short Selling attacks. Elon is sleeping in the factory White House and organizing my model 3 tax cuts while at the same time arranging my future Mars Vacation. Elon and Tesla Trump don’t have the time or resources to fend off all the FUD DNC, Personal attacks and negative spin which occurs on a daily basis." Jeg trodde jeg leste noe rett ifra r/The_Donald, så jeg fikset navnene og virker å stemme rimelig bra. Haha. Disse folkene tror fullt og helt på at de gjør Tesla en tjeneste. For en komedie. Endret 17. april 2018 av uname -l 3 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Nei, du trenger ikke å stole på meg i det hele tatt. Det er ikke jeg som blir brukt som kilde på at Tesla sliter og alt bare går i dass. Det er Moody's, bedriften som ga bankene topprating like før de veltet under finanskrisen.Mener du at denne ekstreme bommerten gjør dem veldig troverdige?Har du en liste over aviser og institiusjoner som er å stole på når det gjelder Tesla? Den lista begynner vel etter hvert å nå en håndterbar størrelse så burde ikke være så mye jobb å poste den her.Hva er det du har sniffet da? At CNBC og Moody's mangler troverdighet betyr ikke at det samme gjelder alle andre.Du vet vel at S&P og Fitch var like delaktige i finanskrisen som Moody’s? LA Times, Newsweek og CR har også vært kritiske til Tesla. Mangler de også troverdighet? Latterlig. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Ja vi bør heller stole på deg en et kredittvurderingsbyrå som er 109 gammelt med 10.600 ansatte. De tok feil en gang i løpet av 109 år så alt de kommer med nå er selvfølgelig ikke troverdig lengre. Spesielt siden de ble saksøkt for å gi folk kunstig høye ratings, ikke lave. Ja lurer på hvorfor folk er så dumme at de engang betaler milliarder av dollar til slike selskaper når ingenting av det er troverdig engang. De burde heller dra på forum og få finansielle råd om tilstanden til bedrifter Eller bare stole blindt på hva CEO for bedriften sier om hvordan bedriften går. Det vil nok gå bra. Jeg har selv ikke noe problem med å tro på vurderingen i dette tilfellet. Den er lett nok, tesla har gjort enorme investeringer og produserer ikke nok biler enda. Men vi må heller ikke glemme hva disse vurderingene er. De sier ikke nødvendigvis så mye om potensialet i et foretak, men mer om risikoen. Om det samme hadde skjedd i en etablert bedrift som ikke hadde gjort store investeringer så tegner det et veldig forskjellig bilde selv om ratingen er den samme. Tesla skal i løpet av ti år etablere seg som en konkurrent til solide bedrifter med flere tiårs forsprang. Dette er svært krevende gitt kompleksiteten i både produktene og produksjonslinjene. Dette vet investorene, men de vet også at ordrelistene, om enn ikke bindende, er lange. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Jeg har selv ikke noe problem med å tro på vurderingen i dette tilfellet. Den er lett nok, tesla har gjort enorme investeringer og produserer ikke nok biler enda. Men vi må heller ikke glemme hva disse vurderingene er. De sier ikke nødvendigvis så mye om potensialet i et foretak, men mer om risikoen. Om det samme hadde skjedd i en etablert bedrift som ikke hadde gjort store investeringer så tegner det et veldig forskjellig bilde selv om ratingen er den samme. Tesla skal i løpet av ti år etablere seg som en konkurrent til solide bedrifter med flere tiårs forsprang. Dette er svært krevende gitt kompleksiteten i både produktene og produksjonslinjene. Dette vet investorene, men de vet også at ordrelistene, om enn ikke bindende, er lange. Ja du må selvfølgelig se det i kontekst. Tesla er ikke et selskap som holder på å gå i minus. De har gått i minus i evigheter, fordi de bygger opp. Så et allerede opprettet selskap som har hatt tider med pluss og alt som begynner å få så lav rating er på vei mot konkurs. Tesla er ikke på vei mot konkurs. Vurderingen er helt riktig bare en vurdering av at investering er veldig risikabelt da de kan gå konkurs på veien til å komme i pluss om de ikke når målene sine. Og Tesla nådde ikke sitt delmål, så da blir troen på at de kan nå endelig mål mindre. Og da øker risikoen. Enkel logikk skulle en tro. Om Moodys trodde Tesla ville gått konkurs så ville de sagt det. Men folk som støtter Tesla uansett blir så defensive når de ser slike tall. Og folk som ikke liker Tesla bruker det til å spå deres konkurs. Hadde bare folk sett på tallene for hva de var uten å prøve å vri det en vei så hadde dette vært helt uproblematiske tall. Logiske tall. Jeg har selv flere ganger sagt jeg ikke tror Tesla går konkurs, men jeg må da ha lov å poengtere at Tesla ikke akkurat står i en bra situasjon nå uten at folk blir sinte? Ikke rettet til deg altså. Men så fort du kommer med noe kritikk av Tesla så har du noen brukere som kommer her og sier du er anti-Tesla og ønsker at de går under.... Det eneste jeg har imot Tesla er arbeidsforhold og brudd av norsk lovverk.... Bedre arbeidsforhold for folk som lager biler i Tyskland. Tesla har brutt mange norske lover. Ellers er det de gjør supert. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Elon Musk har skaffet seg en formidabel tilhengerskare, det er virkelig ganske imponerende hvor langt folk går i å forsvare det som gjøres og den innsatsen og entusiasmen enkelte viser. Det har ingenting å si hva andre driver med eller sier, det er kun Tesla det går i. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Nei, du trenger ikke å stole på meg i det hele tatt. Det er ikke jeg som blir brukt som kilde på at Tesla sliter og alt bare går i dass. Det er Moody's, bedriften som ga bankene topprating like før de veltet under finanskrisen.Mener du at denne ekstreme bommerten gjør dem veldig troverdige?Har du en liste over aviser og institiusjoner som er å stole på når det gjelder Tesla? Den lista begynner vel etter hvert å nå en håndterbar størrelse så burde ikke være så mye jobb å poste den her. Hva er det du har sniffet da? At CNBC og Moody's mangler troverdighet betyr ikke at det samme gjelder alle andre. Du vet vel at S&P og Fitch var like delaktige i finanskrisen som Moody’s? LA Times, Newsweek og CR har også vært kritiske til Tesla. Mangler de også troverdighet? Latterlig. Jeg vet ikke noe om de andre du nevner. Hvorfor begynner du å snakke om dem? Jeg snakket om Moody's som mer enn friskmeldte bankene like før de veltet, og CNBC som er kjent for å lyve om Tesla. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Elon Musk har skaffet seg en formidabel tilhengerskare, det er virkelig ganske imponerende hvor langt folk går i å forsvare det som gjøres og den innsatsen og entusiasmen enkelte viser. Det har ingenting å si hva andre driver med eller sier, det er kun Tesla det går i. Tesla har jo gjort alle naysayers til skamme så langt. Det er mange som har spådd Tesla nord og ned, men de driter seg stadig ut. Er det rart man blir skeptisk? Det er på grunn av "TESLA IS DOOMED"-gjengen at jeg i det hele tatt begynte å fatte interesse for selskapet. Jeg har aldri eid en Tesla. Jeg har aldri engang eid en bil. Likevel er det fascinerende for meg hvordan et selskap som leverer til de grader blir spådd å gå til grunne gang på gang, uten at det skjer. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Ja, det går unna: https://www.theverge.com/2018/4/16/17245186/tesla-model-3-electric-car-production-shutdown Ja, det er jo nettopp det som er poenget til denne stansen. Du er klar over at stanser er helt normalt i produksjonslinjer? Både raffinerier, oljeplattformer osv fører stans innimellom for vedlikehold og optimalisering. Om du trenger litt mer nærliggende eksempler for å forstå poenger liksom.. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 (endret) Denne "planlagte" stoppen av fabrikken skjer samtidig som amerikansk arbeidstilsyn(OSHA) gjennomfører en større aksjon på den samme fabrikken. Merkelig sammentreff. Edit: Kilde California Launches New Probe Into Tesla After Damning Report Endret 19. april 2018 av uname -l 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Denne "planlagte" stoppen av fabrikken skjer samtidig som amerikansk arbeidstilsyn(OSHA) gjennomfører en større aksjon og på den samme fabrikken. Merkelig sammentreff. Du må gjerne dele kilder... Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Det går fint, det er i USA. Der bryr ikke myndighetene seg om at folk blir utnyttet og har elendige arbeidsforhold. Selskap som Amazon og Walmart er eksempler på at alt du trenger er en avdeling som spionerer og kontrollerer ansatte og sparker alle som gir trøbbel med å f.eks fortelle myndighetene at arbeidsforhold ikke er ok. Eller gud bedre organisere seg i slike djevelske unioner. Snarveier for profitt er tingen. fungerte ikke like bra da Tesla prøvde det i Norge da. Siden våre lover faktisk beskytter folk. Nå vet jeg ingenting om hvordan forhold hos Tesla er. Rapportene kan være fra urimelige ansatte, men bare med tanke på at dette er i USA ville det ikke vært merkelig om arbeidsforholdene ikke var de beste. Og de passerer gjerne basert på amerikansk regelverk, men ville de passert på tysk regelverk? Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 (endret) Det går fint, det er i USA. Der bryr ikke myndighetene seg om at folk blir utnyttet og har elendige arbeidsforhold. Dette er amerikanske industriarbeidere. I California. Hvis anklagene har noe for seg så har Tesla skoftet på helse og sikkerhet for å spare penger og så pyntet på ulykkesstatistikken i ettertid. Jeg tror myndighetene vil være veldig interessert i å finne ut om dette stemmer. En annen påstand var at Musk ikke liker fargen gul og ikke vil ha sånne gule linjer som markerer skille mellom trygt og utrygt i fabrikken. Han hadde heller ikke sans for pipelyden som kommer fra ryggende gaffeltrucker. Det høres for utrolig ut til å være sant, men med Musk så vet man aldri. Det er jo tross alt ikke så lett å få sove i soveposen sin med alt det ståket. Endret 20. april 2018 av uname -l 2 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Elon Musk har skaffet seg en formidabel tilhengerskare, det er virkelig ganske imponerende hvor langt folk går i å forsvare det som gjøres og den innsatsen og entusiasmen enkelte viser. Det har ingenting å si hva andre driver med eller sier, det er kun Tesla det går i. For min del er det fordi Musk er en visjonær som går mot strømmen og som i løpet av kort tid har vært katalysatoren i flere store og betydningsfulle omveltninger, der disse omveltningene virker å være like viktige som business delen bak det hele. Selv om Tesla krasjer som firma så lyktes Musk med å snu opp ned på hele bilindustrien. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Mange påstander om Tesla og Musk. Akkurat som om noen hadde noe å tjene på å spre så mye oppgulp som mulig om selskapet og sjefen... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Denne "planlagte" stoppen av fabrikken skjer samtidig som amerikansk arbeidstilsyn(OSHA) gjennomfører en større aksjon og på den samme fabrikken. Merkelig sammentreff. Du må gjerne dele kilder... Det var visst ikke så enkelt. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Nei, du trenger ikke å stole på meg i det hele tatt. Det er ikke jeg som blir brukt som kilde på at Tesla sliter og alt bare går i dass. Det er Moody's, bedriften som ga bankene topprating like før de veltet under finanskrisen.Mener du at denne ekstreme bommerten gjør dem veldig troverdige?Har du en liste over aviser og institiusjoner som er å stole på når det gjelder Tesla? Den lista begynner vel etter hvert å nå en håndterbar størrelse så burde ikke være så mye jobb å poste den her.Hva er det du har sniffet da? At CNBC og Moody's mangler troverdighet betyr ikke at det samme gjelder alle andre.Du vet vel at S&P og Fitch var like delaktige i finanskrisen som Moody’s? LA Times, Newsweek og CR har også vært kritiske til Tesla. Mangler de også troverdighet? Latterlig.Jeg vet ikke noe om de andre du nevner. Hvorfor begynner du å snakke om dem? Jeg snakket om Moody's som mer enn friskmeldte bankene like før de veltet, og CNBC som er kjent for å lyve om Tesla.Hvorfor? Fordi de er konkurrenter til Moody`s. S&P ble faktisk ilagt en større bot enn Moody`s etter finanskrisen. Du bør komme med kilder på at CNBC lyver. At de har bidragsytere som kommer med sterke påstander i intervjuer er ikke godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå