Lunaris Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Hvorfor er det slik at alle som skriver noe negativt om Tesla må lyve? Det finnes en sannhet mellom at Tesla går konkurs og at det er verdens beste bilselskap. Når noen rapporter negative nyheter om Tesla betyr det ikke at de mener Tesla går konkurs om en måned. Alle selskaper har negative nyheter. 4 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Hvorfor er det slik at alle som skriver noe negativt om Tesla må lyve? Det finnes en sannhet mellom at Tesla går konkurs og at det er verdens beste bilselskap. Når noen rapporter negative nyheter om Tesla betyr det ikke at de mener Tesla går konkurs om en måned. Alle selskaper har negative nyheter. Det er ikke slik at de som skriver negativt må lyve, men det bør også finnes noe dokumentasjon før en påstand blir sannhet også. Spesielt når deg gjelder et tema som trekker lesere i haug og dung, uavhengig av om det er positivt eller negativt innhold. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Hvorfor er det slik at alle som skriver noe negativt om Tesla må lyve? Alle? Jeg påpekte at CNBC pleier å gjøre det. De bruker til og med den gamle fossilfanatikeren Bob Lutz som "ekspert" selv om han mange ganger har vist at han ikke har peiling på hvor markedet er i dag. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Hvorfor er det slik at alle som skriver noe negativt om Tesla må lyve? Alle? Jeg påpekte at CNBC pleier å gjøre det. De bruker til og med den gamle fossilfanatikeren Bob Lutz som "ekspert" selv om han mange ganger har vist at han ikke har peiling på hvor markedet er i dag. Vennligst dokumenter at CNBC pleier å lyve. Er det ikke forresten det Trump pleier å si om medier han ikke liker? Lutz har ikke bare spådd Teslas undergang, men at hele bilindustrien slik vi kjenner den, vil forsvinne i løpet av 20 år. Skal ikke se bort fra at han kan få rett. Bilbransje-legende: – Bilen er død innen 20 år Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Det er ikke slik at de som skriver negativt må lyve, men det bør også finnes noe dokumentasjon før en påstand blir sannhet også. Spesielt når deg gjelder et tema som trekker lesere i haug og dung, uavhengig av om det er positivt eller negativt innhold. Ja, men noen mener f.eks at folk som rapporterer tall fra Moodys lyver. At tallene ikke stemmer. Men Moodys er jo dokumentasjon. Men alt som ikke er bekreftet sant er heller ikke løgn. F.eks så kom det rapporter om at Tesla brukte for mye roboter, for ambisiøst og at det skapte problemer. Mange som mente det var løgn. Joda ingen kunne dokumentere at det var sant utenom Tesla selv, men nå så vi jo de gjorde nettopp det. Så det viste seg å være sant. Men noen stempler alt som de ikke liker som løgn virker det som. "Kjent for å lyge om Tesla" "bare kritiserer Tesla" osv om alle nettsider som ikke bare skriver positivt om Tesla. Inkludert sider som LATimes og CNBC som er helt vanlige nyhetsformidlere. De er ikke ute etter å ta Tesla. Akkurat som det finnes de som alltid sier Tesla vil gå konkurs finnes det de som sier alt negativt om Tesla er løgn. Men sannheten er jo ingen av de alternativene. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Vennligst dokumenter at CNBC pleier å lyve. Er det ikke forresten det Trump pleier å si om medier han ikke liker? Lutz har ikke bare spådd Teslas undergang, men at hele bilindustrien slik vi kjenner den, vil forsvinne i løpet av 20 år. Skal ikke se bort fra at han kan få rett. Bilbransje-legende: – Bilen er død innen 20 år Kjære vene. Se på dekningen deres av Tesla, og det at de bruker fossilfanatikeren Lutz som stadig dommedagsprofet om Tesla. Ja, men noen mener f.eks at folk som rapporterer tall fra Moodys lyver. At tallene ikke stemmer. Men Moodys er jo dokumentasjon. Hvem har sagt det? Det som vel er påpekt er at Moody's ga bankene topp-rating like før de veltet under finanskrisen. Med andre ord bør man antakelig ta vurderingene deres med en gigantisk klype salt. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Ja vi bør heller stole på deg en et kredittvurderingsbyrå som er 109 gammelt med 10.600 ansatte. De tok feil en gang i løpet av 109 år så alt de kommer med nå er selvfølgelig ikke troverdig lengre. Spesielt siden de ble saksøkt for å gi folk kunstig høye ratings, ikke lave. Ja lurer på hvorfor folk er så dumme at de engang betaler milliarder av dollar til slike selskaper når ingenting av det er troverdig engang. De burde heller dra på forum og få finansielle råd om tilstanden til bedrifter Eller bare stole blindt på hva CEO for bedriften sier om hvordan bedriften går. Det vil nok gå bra. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Nei, du trenger ikke å stole på meg i det hele tatt. Det er ikke jeg som blir brukt som kilde på at Tesla sliter og alt bare går i dass. Det er Moody's, bedriften som ga bankene topprating like før de veltet under finanskrisen. Mener du at denne ekstreme bommerten gjør dem veldig troverdige? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 De bankene du snakker om kjøpte seg sikkert en topprating før de raste utfor stupet. Mye snusk og fanteri i alle bransjer, og bare et par prosent man får høre om. Lov å være litt skeptisk/kritisk til alt som blir skrevet/spydd ut av copy/paste clickbait "journalister" Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Vennligst dokumenter at CNBC pleier å lyve. Er det ikke forresten det Trump pleier å si om medier han ikke liker? Lutz har ikke bare spådd Teslas undergang, men at hele bilindustrien slik vi kjenner den, vil forsvinne i løpet av 20 år. Skal ikke se bort fra at han kan få rett. Bilbransje-legende: – Bilen er død innen 20 år Kjære vene. Se på dekningen deres av Tesla, og det at de bruker fossilfanatikeren Lutz som stadig dommedagsprofet om Tesla Han er ikke den eneste som stiller spørsmålstegn til Teslas økonomi, og er heller ikke CNBCs eneste bidragsyter. Han blir også utfordret av nyhetsankerne og andre debattanter. Skal NRK slutte å invitere Listhaug fordi de ikke deler hennes syn på innvandring? Nei, dette blir for dumt. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Nei, du trenger ikke å stole på meg i det hele tatt. Det er ikke jeg som blir brukt som kilde på at Tesla sliter og alt bare går i dass. Det er Moody's, bedriften som ga bankene topprating like før de veltet under finanskrisen. Mener du at denne ekstreme bommerten gjør dem veldig troverdige? Har du en liste over aviser og institiusjoner som er å stole på når det gjelder Tesla? Den lista begynner vel etter hvert å nå en håndterbar størrelse så burde ikke være så mye jobb å poste den her. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 De bankene du snakker om kjøpte seg sikkert en topprating før de raste utfor stupet. Mye snusk og fanteri i alle bransjer, og bare et par prosent man får høre om. Lov å være litt skeptisk/kritisk til alt som blir skrevet/spydd ut av copy/paste clickbait "journalister" Nei, men skal ikke stole på for mye på Moody's, men det samme gjelder også revisjonsselskaper som PwC (Teslas revisor). Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Nei, du trenger ikke å stole på meg i det hele tatt. Det er ikke jeg som blir brukt som kilde på at Tesla sliter og alt bare går i dass. Det er Moody's, bedriften som ga bankene topprating like før de veltet under finanskrisen. Mener du at denne ekstreme bommerten gjør dem veldig troverdige? Har du en liste over aviser og institiusjoner som er å stole på når det gjelder Tesla? Den lista begynner vel etter hvert å nå en håndterbar størrelse så burde ikke være så mye jobb å poste den her. Musk sin Twitter-konto? 2 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 De bankene du snakker om kjøpte seg sikkert en topprating før de raste utfor stupet. Mye snusk og fanteri i alle bransjer, og bare et par prosent man får høre om. Lov å være litt skeptisk/kritisk til alt som blir skrevet/spydd ut av copy/paste clickbait "journalister" Så Tesla kjøpte seg elendig kredittrating? Eller kanskje fossillobbyen betalte Moodys penger for å degradere Tesla i deres store plott for å ta livet av Tesla? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Det siste du sier er faktisk ikke så veldig usannsynlig. Det er mange som vedder stort mot tesla og inntar posisjoner for at de skal gå ned. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Litt for mange konspirasjonsteorier. Moody’s’ rating er bl.a. basert på Teslas negative frie kontantstrøm, høye gjeldsgrad og produksjonsproblemene det siste halvåret. De laveste ratingen ble gitt til Teslas høyriskoobligasjoner. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Ser ut til at det har skjedd ting med produksjonstakten; Bloombergs Tesla Tracker rapporterer nå om 2688 biler/uke pr 16.04.18. https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/ Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Ja, det går unna: https://www.theverge.com/2018/4/16/17245186/tesla-model-3-electric-car-production-shutdown 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Litt for mange konspirasjonsteorier. Det begynner å bli skummelt likt Trump og hans ekkokammer-tilhengere. Tesla’s War With The Media Is Just Unhinged At This Point 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) Endret 18. april 2018 av tlwrtpmc 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå