Gå til innhold

Tesla-sjef Elon Musk ga verden et sjeldent innblikk i Model 3-produksjonslinja


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om nylige nyheter og nedgradering fra Moodys ikke har noe å si for Tesla hvorfor så Musk seg nødt til å gjøre dette da? Spesielt når han angivelig lever på fabrikken og bruker all sin tid på å fikse produksjonen. 

 

Og selv om han mener analytikere tar feil, så innrømmet han jo at de hadde rett om et par ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om nylige nyheter og nedgradering fra Moodys ikke har noe å si for Tesla hvorfor så Musk seg nødt til å gjøre dette da? Spesielt når han angivelig lever på fabrikken og bruker all sin tid på å fikse produksjonen. 

 

Og selv om han mener analytikere tar feil, så innrømmet han jo at de hadde rett om et par ting.

Moody's er vel samme folk som ga bankene toppscore like før de veltet under finanskrisen?

 

Han ser seg nødt til å gjøre dette fordi han vil at de skal nå målene sine så raskt som mulig. Selv om de nå ligger foran skjema i forhold til det opprinnelige målet.

 

Hva innrømmet han at analytikerne har rett i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om nylige nyheter og nedgradering fra Moodys ikke har noe å si for Tesla hvorfor så Musk seg nødt til å gjøre dette da? Spesielt når han angivelig lever på fabrikken og bruker all sin tid på å fikse produksjonen. 

 

Og selv om han mener analytikere tar feil, så innrømmet han jo at de hadde rett om et par ting.

Moody's er vel samme folk som ga bankene toppscore like før de veltet under finanskrisen?

 

Hvis Moody's vanligvis er optimister, så er det et dårlig tegn at de dømmer Tesla nord og ned nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

en bra fyr!:D Model 3 kommer til å gjøre det sterkt. Ikke noen annen bil har et sånt et «må ha»-apell som Model 3.

 

Kommer vel ikke på en eneste ting ved Model3 som apellerer til meg; liten, stygt design, umoden produsent, elendig serviceapparat, støyete, treg lading annet enn på SC.. Selv en Ionic gjør det bedre enn denne. Tesla ryker når MB, Audi og Porsche drar på. Synd, for S'en er ikke så halkende gal, selv om den har høyt forbruk og må ha det største batteriet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sukrede fest taler fra Musk begynner det å bli nok av

Når de store aktørene som Audi , BMW, MB, Toyota, Honda etc åpner elbil produksjonen for fullt, må nok

Tesla ‘stå opp om morran’.....

Undrer meg stadig over den nesegruse beundringen

for Tesla.....

Det som ofte går igjen i kommentarfeltet rundt Tesla er at de er så gromme, fete og går så fælt.

Synes bilene er dørgende kjedelige å kjøre . Ingen lyd, ingen lukt, flat dreiemomentkurve og bortimot totalt fraværende kjøreglede.

Synd det går den veien mot elektrifisering .

I mellomtiden koser jeg meg med min 991 Turbo S

??

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

en bra fyr!:D Model 3 kommer til å gjøre det sterkt. Ikke noen annen bil har et sånt et «må ha»-apell som Model 3.

 

Kommer vel ikke på en eneste ting ved Model3 som apellerer til meg; liten, stygt design, umoden produsent, elendig serviceapparat, støyete, treg lading annet enn på SC.. Selv en Ionic gjør det bedre enn denne. Tesla ryker når MB, Audi og Porsche drar på. Synd, for S'en er ikke så halkende gal, selv om den har høyt forbruk og må ha det største batteriet.

Hehe, det har dere sagt siden 2012. Fortsatt ikke skjedd en dritt av framgang? Model 3 har en halv million reservasjoner. Hvor mange har de merkene du nevner TIL SAMMEN? Når folk betaler 10000,- 3 år før bilen kommer burde selv du skjønne at dette er noe helt spesielt.

 

Komisk at folk på «TEK» sier de savner lukta av fossile brennstoff i nye biler. Det er teknologene sine det, hehe

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

en bra fyr!:D Model 3 kommer til å gjøre det sterkt. Ikke noen annen bil har et sånt et «må ha»-apell som Model 3.

 

Kommer vel ikke på en eneste ting ved Model3 som apellerer til meg; liten, stygt design, umoden produsent, elendig serviceapparat, støyete, treg lading annet enn på SC.. Selv en Ionic gjør det bedre enn denne. Tesla ryker når MB, Audi og Porsche drar på. Synd, for S'en er ikke så halkende gal, selv om den har høyt forbruk og må ha det største batteriet.

Model 3 er mindre enn Tesla S og X, men den er vel egentlig ikke liten. For å sammenligne størrelse på biler, liker jeg å multiplisere lengde x bredde x høyde. Tesla 3 er da cirka like stor som en BMW 5-serie, og alt for stor for mitt behov.

Lenke til kommentar

 

 

Om nylige nyheter og nedgradering fra Moodys ikke har noe å si for Tesla hvorfor så Musk seg nødt til å gjøre dette da? Spesielt når han angivelig lever på fabrikken og bruker all sin tid på å fikse produksjonen. 

 

Og selv om han mener analytikere tar feil, så innrømmet han jo at de hadde rett om et par ting.

Moody's er vel samme folk som ga bankene toppscore like før de veltet under finanskrisen?

 

 

Hvis Moody's vanligvis er optimister, så er det et dårlig tegn at de dømmer Tesla nord og ned nå.

 

Det er ikke at de er "optimister". Det er at de tar feil og driver med ren gjetning. De er ikke troverdige.

Lenke til kommentar

 

en bra fyr! :D Model 3 kommer til å gjøre det sterkt. Ikke noen annen bil har et sånt et «må ha»-apell som Model 3.

Kommer vel ikke på en eneste ting ved Model3 som apellerer til meg; liten, stygt design, umoden produsent, elendig serviceapparat, støyete, treg lading annet enn på SC.. Selv en Ionic gjør det bedre enn denne. Tesla ryker når MB, Audi og Porsche drar på. Synd, for S'en er ikke så halkende gal, selv om den har høyt forbruk og må ha det største batteriet.

 

Og likevel er ventelistene på TM3 usannsynlig lange... Og TM3-eiere lovpriser bilen.

 

Merkelig det der.

 

Reelle TM3-eiere vs. en sytete synser på internett... hvem skal man tro på?

Lenke til kommentar

Sukrede fest taler fra Musk begynner det å bli nok av

Når de store aktørene som Audi , BMW, MB, Toyota, Honda etc åpner elbil produksjonen for fullt, må nok

Tesla ‘stå opp om morran’.....

Hvordan tenkte du at de store aktørene helt magisk skulle få åpnet produksjonen av elbil for fullt? De sliter jo med det den dag i dag.

Lenke til kommentar

PR-stunt.

Et PR-stunt som har fullstendig "backfired". Det har vært lekkasjer og påstander som Tesla aggressivt har tilbakevist og som nå er bekreftet. Ikke bare om automatiseringsnivået, men også hvordan Tesla har vært de glade amatører i forholdet til underleverandører. Tesla har ikke gjort jobben med ordentlig testing og spesifisering av komponenter og resultatet er at 40% av de leverte komponentene må remaskineres.

 

Skjelettene er på full fart ut av skapet.

 

http://www.thedrive.com/news/20114/defective-tesla-parts-are-stacked-outside-of-california-machine-shop-report-shows

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sånn sett er jeg mere imponert av Nissan og leafen deres.

Tja. Leveringstiden på ny Leaf er vel over et halvt år tror jeg?

 

40% av de leverte komponentene må remaskineres

Dette baserer du på anonyme "kilder" gjengitt i bløfferblekka CNBC som er kjent for å lyve om Tesla. LOL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...