nickname12 Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 (endret) Hei forsikringsselskap har skrevet e-post til meg at jeg er ansvarlig for skade. Hva kan jeg gjøre hvis jeg er ikke enig med forsikringsselskap beslutningen? Endret 13. april 2018 av nickname12 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Besvar e-posten med at du er uenig. 1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 De har sikkert sendt med noe dokumentasjon som bygger opp under konklusjonen. Sett deg godt inn i den, samt de lovene og forsikringsklausulene som angår de faktiske forhold. Vær oppmerksom på at dersom det var en 3.part involvert, så har sannsynligvis saksbehandleren i motpartens forsikringsselskap og saksbehandleren i ditt eget forsikringsselskap hatt en kommunikasjon/argumentasjon i forkant av konklusjonen ditt forsikringsselskap har meddelt deg. Be om å få tilsent kopier av alt av kommunikasjon som brev/dokumenter/epost/meldinger mm mellom ditt og evt motparts forsikringsselskap inkludert alt som har blitt sendt mellom din motpart og hans/hennes forsikringsselskap. Sørg også for at de refererer til eventuelle lovparagrafer og forsikringsklausuler som ligger til grunn for konklusjonen. Jeg ville ha skrevet noe sånt som (alt bør foregå skriftlig og om slikt ikke er din sterke side, få noen som kan argumentere skriftlig til å gjøre det for deg, men du bør ha kontroll på det selv): "Jeg har mottatt Deres brev av blablabla, men er uenig i (evt bestrider) Deres konklusjon (eller men jeg kan ikke se at Deres konklusjon er riktig i forhold til de faktiske forhold eller hendelsesforløp bla bla bla. For å vurdere konklusjonen nøyere ber jeg om å få tilsend all dokumentasjon inkludert blablabla som ligger til grunn for avgjørelsen. Jeg ber om at Deres krav om egenandel og endring av forsikringspremie stilles i bero inntil saken er endelig avgjort. Med vennlig hilsen osv osv" Du kan ikke bruke det det jeg skriver direkte, du bør bruke ditt (evt din medhjelpers) språk og formuleringer - det er ikke sikkert at det jeg skriver er helt relevant for din sak. Vær høflig og pragmatisk. Mange (men ikke alle) blant de som behandler slike saker kan det de holder på med, er hyggelige og rasjonelle, og de følger loven mens de retter seg etter betingelsene i polisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå