oleoleole Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 HD Vinyl? Altså CD-plater? Hadde de gitt faen i loudnesswar, så hadde CD-ene kunne blitt utnyttet til det fulle. De som tror vinylplater har bedre lydkvalitet fordi det er et analog medium har misforstått, CD-plater er rent teknisk sett særdeles mye bedre enn vinylplater. Problemet er at det ofte blir mastret bedre på vinylplater enn på CD-er, dessverre. Jeg har en haug med vinylplater og en god vinylspiller selv, men skulle helst vært foruten. 1 Lenke til kommentar
Surfern Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Selv kommer jeg til å vente på UHD-Vinyl. Da må du bytte til blå pickup. :-p 1 Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Alt analogt ønskes velkommen. Det beste må vel bli store spolebånd og avspillere da, tatt rett fra mastertapen Lenke til kommentar
J!nx Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Ours go to 11, that's one louder! Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 HD Vinyl? Altså CD-plater? Hadde de gitt faen i loudnesswar, så hadde CD-ene kunne blitt utnyttet til det fulle. De som tror vinylplater har bedre lydkvalitet fordi det er et analog medium har misforstått, CD-plater er rent teknisk sett særdeles mye bedre enn vinylplater. Problemet er at det ofte blir mastret bedre på vinylplater enn på CD-er, dessverre. Jeg har en haug med vinylplater og en god vinylspiller selv, men skulle helst vært foruten. Jepp. Har heldigvis en del cd'er fra tidlig 80-tallet som låter virkelig bra. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 HD Vinyl? Altså CD-plater? Hadde de gitt faen i loudnesswar, så hadde CD-ene kunne blitt utnyttet til det fulle. De som tror vinylplater har bedre lydkvalitet fordi det er et analog medium har misforstått, CD-plater er rent teknisk sett særdeles mye bedre enn vinylplater. Problemet er at det ofte blir mastret bedre på vinylplater enn på CD-er, dessverre. Jeg har en haug med vinylplater og en god vinylspiller selv, men skulle helst vært foruten. Godt å høre at ikke alle har latt seg kjøpe av dette 'analog er alltid bedre'-tullet. Lyden du hører fra en CD er like analog som alt annet, har bedre dynamisk omfang og frekvensområde enn LP, men blir holdt igjen av dårlig "kommers" mastring som du sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå