MrSmiff Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Kan noen være vennlige å hjelpe meg med denne da jeg ikke skjønner hvordan jeg skal komme fra til svaret.Det kan hende jeg over tenker dette alt for mye så fortell meg gjerne hvordan du kommer fram til svaret.På forhånd takk! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 (endret) Følg den diagonale streken opp til der det står 3°C. Der den krysser krysser grensene på den blå fargen(klasse 1) skal den leses av. Riktig svar i spoiler: 45 - 62°C4 - 7 minutter 7 - 12 minutter Endret 13. april 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Kan noen være vennlige å hjelpe meg med denne da jeg ikke skjønner hvordan jeg skal komme fra til svaret. Det kan hende jeg over tenker dette alt for mye så fortell meg gjerne hvordan du kommer fram til svaret. På forhånd takk! Det finner du av grafens kryssningspunkter mellom "Klasse 1" og "3 grader/minutt". Altså 45 - 62 grader C. Lenke til kommentar
MrSmiff Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 (endret) Følg den diagonale streken opp til der det står 3°C. Der den krysser krysser grensene på den blå fargen(klasse 1) skal den leses av. Riktig svar i spoiler: Spoiler 44 - 62°C 4 - 7 minutter Hvordan kom du fra til 4-7 minutter? Hvis temperaturen skal leses av innen for klasse 1, altså inne i det blå feltet, skal ikke tiden også leses av inn i det blå feltet? Endret 13. april 2018 av XtremSonic Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 (endret) Følg den diagonale streken opp til der det står 3°C. Der den krysser krysser grensene på den blå fargen(klasse 1) skal den leses av. Riktig svar i spoiler: Spoiler 44 - 62°C 4 - 7 minutter Hvordan kom du fra til 4-7 minutter?Hvis temperaturen skal leses av innen for klasse 1, altså inne i det blå feltet, skal ikke tiden også leses av inn i det blå feltet? Det er riktig. Det er jeg som fulgte feil strek. Hvis vi følger riktig strek, blir det 7-12 minutter. Jeg får skylde på at jeg var trøtt når jeg skrev posten. Fremgangsmåten jeg skrev, er dog riktig. Endret 13. april 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
MrSmiff Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Så bra, da er det ikke bare jo som loker litt!Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå