Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Norwegian kan bli britisk


  

15 stemmer

  1. 1. Hva synes du om at Norwegian kan bli kjøpt opp?

    • Liker det
      1
    • Bryr meg ikke / usikker
      9
    • Liker det ikke
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På en måte er det jo litt "feil" at Norwegian ikke er norsk?

Norwegian er vel så lite norsk som man kan få det.

Sist jeg fløy med dem fra Orlando til Oslo så var det en britisk kaptein, nederlandsk styrmann, og thailandsk cabincrew.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Da bytter det vel navn til British da. Tørr humor fra min side.

Og med Sheakspare og Dickens på flydesignen istedenfor Ibsen og Nansen.

Nei, fordi de blir kjøpt opp av et internasjonalt selskap i så fall. Og det er ingen poeng i å endre hele selskapet sin profilering om du kjøpte det fordi det gjør det bra slik det er. Det å ha flere ulike merker er vanlig. IAG har vel 10 selskaper under seg.

Lenke til kommentar

 

Da bytter det vel navn til British da. Tørr humor fra min side.

Og med Sheakspare og Dickens på flydesignen istedenfor Ibsen og Nansen.

Nei, fordi de blir kjøpt opp av et internasjonalt selskap i så fall. Og det er ingen poeng i å endre hele selskapet sin profilering om du kjøpte det fordi det gjør det bra slik det er. Det å ha flere ulike merker er vanlig. IAG har vel 10 selskaper under seg.

 

 

 

Det var en spøk. Og det skrev jeg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Syns Norwegian har vært så elendig at det bryr meg ikke om det blir russisk for min del

 

Elendige? LOL. Forsøk å starte ditt eget flyselskap. Norwegian er gang på gang kåret til et av verdens beste. 

 

De var ihvertfall ikke verdens beste å reise med!

Lenke til kommentar

Dette er vell bare naturlig. Det er vanskelig å konkurrere i en så internasjonal bransje som luftfart, når man har norske ansatte som skal ha norske lønninger. Det eneste som kunne gjort dette mulig er subsidier fra staten.

 

Dersom engelskmennene kan drive dette mer effektivt, og få ned prisene på billettene, så ser jeg ikke negativt på det.

Lenke til kommentar

Det morsomme er jo at sosialistene, som hele veien har spyttet på Kjos og rakket ned på Norwegian, plutselig er kritiske til at selskapet selges.

 

Er det de samme sosialistene som har rakket ned på dem, som nå er kritiske? Har du en navneliste?

 

Ellers, har ikke så mye å si hvem som eier Norwegian. De fleste norske selskaper som gjør det bra i utlandet blir kjøpt opp før eller siden.

Lenke til kommentar

De var ihvertfall ikke verdens beste å reise med!

Det er heller ikke hva de prøver å være. Skal du fly luksus velger man heller selskaper som Qatar Airlines, British Airways, eller Emirates. 

 

Norwegian sikter seg spesifikt inn på lavprissegmentet og har kun planer om å frakte deg fra A til B. De er kåret til verdens beste lavprisselskap i det segmentet over konkurrenter som Ryanair, Southwest etc. 

Lenke til kommentar

 

De var ihvertfall ikke verdens beste å reise med!

Det er heller ikke hva de prøver å være. Skal du fly luksus velger man heller selskaper som Qatar Airlines, British Airways, eller Emirates. 

 

Norwegian sikter seg spesifikt inn på lavprissegmentet og har kun planer om å frakte deg fra A til B. De er kåret til verdens beste lavprisselskap i det segmentet over konkurrenter som Ryanair, Southwest etc. 

 

 

De vinner prisen på at de er litt bedre enn ett møkkaselskap som ryanair. 

Flyr aldri med RyanAir om jeg kan unngå det og har begynt å styre helt unna Norwegian også. Prisene for andre selskaper er omtrent det samme.

Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å forstå folk som klassifiserer lavprisselskap som møkkaselskap å fly med, fordi de ikke er like gode som selskap som tar dobbel pris for å fly deg et sted. Liksom er ikke folk klar over at lavpris betyr at du får mye mindre? Det er billigere av en grunn.

 

Du kan fortsatt være møkkaselskap som lavpris selvfølgelig. Som mye forsinkelser, kanselleringer, kranglete kundeservice, dårlig betjening osv. Men når Norwegian blir kåret til beste i denne kategoriene så er de ikke møkkaselskap.

 

Ryanair hadde i fjor 120 millioner passasjerer. Lufthansa hadde 62 millioner. 

 

Tallene for Europa putter Ryanair på 128 millioner og hele Lufthansa Group på 130 millioner.

 

Men så ser du på omsetning. 6,7 mot 31,7 milliarder EUR. Så Lufthansa group omsetter for 4 ganger så mye penger til tross for at de har like mange passasjerer. 

 

 

Norwegian har flere passasjerer enn SAS. SAS har omsetning på 40 milliarder norske, Norwegian har 25 milliarder.

 

 

Men lavprisselskapene har vanligvis ikke mindre inntjening likevel. Og i forhold til omsetning tjener lavprisselskapene mer penger enn de andre. Norwegian har høyere operating income enn SAS. Lufthansa ligger noe over Ryanair i net profit. Så de tjener ca like mye per passasjer, men siden du betaler mindre for en billett så får du altså tilsvarende mindre tilbake. Overraskende nok kan det virke som om du får det du betaler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...