Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Antirasistisk Senter må finne på rasisme for å overleve

32 stemmer

1. 1. Er nordmenn rasistiske?

• I svært stor grad
      1
    • I stor grad
      1
    • I noen grad
      6
    • I liten grad
      8
    • I svært liten grad
      16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget godt skrevet av Resetts Shurika Hansen! Vi lever i et svært lite rasistisk land. Rasismen er nok langt mer utbredt blant innvandrere enn etniske nordmenn. 

https://resett.no/2018/04/12/antirasistisk-senter-konstruerer-rasisme-for-a-overleve/

Den er nok mer utbredt blant innvandrere enn nordmenn.

Det er vel innvandrere som ikke gir nordmenn arbeid på grunn av rare navn og som har rikspolitikere som ber nordmenn om å få færre barn til tross for at det blir født for få barn til at befolkningen kan fornyes (dagens 1.62 per kvinne vs 2.1 fornyingsrate).

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0Ekk06/folk-med-daarlig-raad-boer-faa-faerre-barn

Lenke til kommentar

Ikke i Norge. Det gjelder for den tredje verden og ikke i et i-land med sterkt behov for unge mennesker de trenger å sette i arbeid.

Det blir jo bare mer behov for mennesker i arbeid hvis folk setter flere barn til verden enn de er i stand til å arbeide for. Det er bra for samfunnet om folk begrenser seg til det antallet barn de er i stand til å forsørge. 

Endret av VRK18
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er jo mye sannhet i at fattige bør få færre barn. 

Sannheten er vel at de får færre barn enn tidligere. Det er ingen grupper i dag som får mange barn i snitt. Nyinnvandrede afrikanere får flest, og de er nede i litt over 3 barn. Deres døtre får 1,7 - så etter bare en generasjon er de nede i "norske" barnetall.

On topic: Jeg synes ikke nordmenn er spesielt rasistiske. Men det er selvsagt noen, og de er gjerne disponert for myten om at muslimene kommer her for å få så mange barn at nordmenn blir i mindretall om noen år. Men det gjør de altså ikke.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nordmenn er ikke svært rasistiske, de er SVÆRT nasjonalistiske med endel understrømninger av rasisme iblandet.

Dog, det setter alle nordmenn i samme bås, noe vel man helst bør unngå. Det mer riktige blir vel å si:

Langt flere nordmenn fremstår som sterkt nasjonalistiske, enn sterkt rasisistiske, selv om endel nasjonalister også er rasister.

Det fremstår for meg som om der er en høyere proporsjon rasister i Norge enn i mange andre land, men de fleste nordmenn er IKKE rasister selv om de ER nasjonalister.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det er jo mye sannhet i at fattige bør få færre barn. Jeg mener, er det ikke ganske uansvarlig å sette flere barn til verden enn du har økonomi til å gi den barndommen de fortjener?

Det virker åpenlyst at dette var rettet mot ikke-vestlige innvandrere, populistene ser sitt snitt til å opprettholde en jevn flyt av nye saker av denne typen.

Lenke til kommentar

Nordmenn er ikke svært rasistiske, de er SVÆRT nasjonalistiske med endel understrømninger av rasisme iblandet.

Dog, det setter alle nordmenn i samme bås, noe vel man helst bør unngå. Det mer riktige blir vel å si:

Langt flere nordmenn fremstår som sterkt nasjonalistiske, enn sterkt rasisistiske, selv om endel nasjonalister også er rasister.

Det fremstår for meg som om der er en høyere proporsjon rasister i Norge enn i mange andre land, men de fleste nordmenn er IKKE rasister selv om de ER nasjonalister.

Enten definerer du nasjonalisme feil eller så har du vært landflyktig i drøye 70 år ;)

Lenke til kommentar

Enten definerer du nasjonalisme feil eller så har du vært landflyktig i drøye 70 år ;)

Eventuellt har du knapt vært i utlandet. ;)

Utlandet gjør Nordmenn mindre rasistisk? Ikke alt er relativt.
Nei, men det gjør dem muligens mer oppmerksom på forskjellene mellom Norge og andre land ... medmindre det kun er på fyllekule i Syden da.
Lenke til kommentar

Nei, men det gjør dem muligens mer oppmerksom på forskjellene mellom Norge og andre land ... medmindre det kun er på fyllekule i Syden da.

Du besvarte ikke spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar

Du besvarte ikke spørsmålet mitt.
Du leste tydeligvis ikke svaret mitt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...