Dead_Angel_90 Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Jeg vurderer å oppgradere fra Samsung Note8 te Samsung S9+ te høsten og lurer på om det e verdt det? Jeg e avhengig av et godt kamera da jeg e smykkelager og liker å ta detaljerte bilder av ferdig arbeid som nærbilder av det osv, syns ikke Note8 klarer seg så bra på nærbilder, de blir veldig ute av fokus på den lengden jeg ville likt å tatt de fra. Men jeg e åsså blitt veldig avhengig av S-pennen da jeg e en iherdig listelager på ALT Hva synes dere med S9+ om den i forhold te Note8? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Det høres ut som om du trenger et kamera, og ikke ny telefon. 3 Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Ja, har tenkt tanken selv åsså =) Får se hvor langt skattepenga kan strekkes, kanskje jeg får mulighet te å skaffe begge xD Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Til høsten er det kommet nye modeller så er vel litt dumt å ta det valget nå? Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Til høsten er det kommet nye modeller så er vel litt dumt å ta det valget nå? Får ikke kjøpt før i oktober uansett, men som jeg sa, jeg lager lister på ALT, det inkluderer en plan på hva jeg ska bruke skatteletta på hvis den går igjennom =P haha Har funnet et kamera jeg vurderer nå =) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Til høsten er det kommet nye modeller så er vel litt dumt å ta det valget nå?Får ikke kjøpt før i oktober uansett, men som jeg sa, jeg lager lister på ALT, det inkluderer en plan på hva jeg ska bruke skatteletta på hvis den går igjennom =P haha Har funnet et kamera jeg vurderer nå =) Om du faktisk må vente på skatten for å få råd så ville jeg iallefall ikke brukt pengene på en av de dyreste telefonene der ute.. Skaff deg ett skikkelig kamera. Så kjøper du deg en Oneplus eller noe slikt. Koster halvparten av samsung sine toppmodeller og er mye raskere. Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Til høsten er det kommet nye modeller så er vel litt dumt å ta det valget nå?Får ikke kjøpt før i oktober uansett, men som jeg sa, jeg lager lister på ALT, det inkluderer en plan på hva jeg ska bruke skatteletta på hvis den går igjennom =P haha Har funnet et kamera jeg vurderer nå =) Om du faktisk må vente på skatten for å få råd så ville jeg iallefall ikke brukt pengene på en av de dyreste telefonene der ute.. Skaff deg ett skikkelig kamera. Så kjøper du deg en Oneplus eller noe slikt. Koster halvparten av samsung sine toppmodeller og er mye raskere. Har Samsung Note8 som jeg e veldig fornøyd med, eneste minusen e at den ikke klarer å fokusere på kort avstand sånn som jeg trenger for å få fram de detaljene i smykkene jeg vil ha =P MÅ ikke ha Samsung 9+ heller, men samtidig så tviler jeg på at Note8 vil holde i to år tel, så en ny tlf i år hadde ikke vært så dumt, da kan jeg ha en i bakhold hvis Note8 sku ta kvelden om et års tid. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 (endret) Du får makrolinser på ebay til småpenger. Som man klipser på kamera for å ta skikkelige nærbilder. Fungerer faktisk veldig bra. Hele 10kr faktisk https://m.ebay.com/itm/3-In-1-Fish-Eye-Wide-Angle-Macro-Camera-Lens-Kit-For-Mobile-Phones-iPhone/182546040508?epid=752893500&hash=item2a809786bc:g:bj8AAOSwHHFZADmF Endret 13. april 2018 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Du får makrolinser på ebay til småpenger. Som man klipser på kamera for å ta skikkelige nærbilder. Fungerer faktisk veldig bra. Hele 10kr faktisk https://m.ebay.com/itm/3-In-1-Fish-Eye-Wide-Angle-Macro-Camera-Lens-Kit-For-Mobile-Phones-iPhone/182546040508?epid=752893500&hash=item2a809786bc:g:bj8AAOSwHHFZADmF Takk for tips! Har aldri sttolt nok på sånne ting te å gidde å prøve, men 10 kr e jo ingenting xD Ska sjekke ut ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Forstår ikke helt hvorfor noen råder deg til å kjøpe en telefon fordi den er raskere. Er hastighet virkelig så viktig på en mobiltelefon? Snakker man fortere? Skriver man raskere? Ta den raskere bilder? Er det en bil? Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Forstår ikke helt hvorfor noen råder deg til å kjøpe en telefon fordi den er raskere. Er hastighet virkelig så viktig på en mobiltelefon? Snakker man fortere? Skriver man raskere? Ta den raskere bilder? Er det en bil? Vel, det e jo ganske greit at en app ikke bruker 15-30 sekunder på å åpnes da, for min del ville jeg klikka i vinkel Men samsung e rask nok etter min mening =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Jo, ser den, men de fleste toppmodeller idag er vel raske nok? Å lovprise en telefon fordi den bruker 0,2 sekunder mindre tid på å åpne en app enn andre telefoner blir å fokusere på litt feil ting. Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Jo, ser den, men de fleste toppmodeller idag er vel raske nok? Å lovprise en telefon fordi den bruker 0,2 sekunder mindre tid på å åpne en app enn andre telefoner blir å fokusere på litt feil ting. Sant det, men nå ska det sies at jeg egentlig spurte om S9+ har bedre fokus på kameraet og en S-pen, ikke hastighet. Jeg skulle ha formulert meg på en bedre måte =P Men har egentlig løst problemet nå, funnet et speilrefkelskamera som står på handlelista S9+ blir det uansett <3 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 For prisen av en Samsung Galaxy S9+ får du et brukt DSLR + macroobjektiv + 2 biltser med trådløs styring og et lite lystelt. Legger du på 1 000 kr til så får du med to lysstativ, feste for blitsene og et par softbokser/paraplyer. Jeg vet i hvert fall hva jeg vill valgt om produktfoto var viktig for meg. Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 For prisen av en Samsung Galaxy S9+ får du et brukt DSLR + macroobjektiv + 2 biltser med trådløs styring og et lite lystelt. Legger du på 1 000 kr til så får du med to lysstativ, feste for blitsene og et par softbokser/paraplyer. Jeg vet i hvert fall hva jeg vill valgt om produktfoto var viktig for meg. Jeg selger jo ikke det jeg lager profesjonellt og jeg har ikke plassen te å lage et "fotostudio" i min 25 kvm store hybel som allerede e fylt te randen av nødvendige møbler og jeg spør ikke om noe fancy, bare bedre fokus på kameraet på S9+ sånn at jeg får tatt de nærbildene jeg vil Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 For prisen av en Samsung Galaxy S9+ får du et brukt DSLR + macroobjektiv + 2 biltser med trådløs styring og et lite lystelt. Legger du på 1 000 kr til så får du med to lysstativ, feste for blitsene og et par softbokser/paraplyer. Jeg vet i hvert fall hva jeg vill valgt om produktfoto var viktig for meg. Jeg selger jo ikke det jeg lager profesjonellt og jeg har ikke plassen te å lage et "fotostudio" i min 25 kvm store hybel som allerede e fylt te randen av nødvendige møbler og jeg spør ikke om noe fancy, bare bedre fokus på kameraet på S9+ sånn at jeg får tatt de nærbildene jeg vil Da ville jeg sett etter et "clip-on macroobjektiv" til telefonen. Disse kan fåes i mange prisklasser, og ofte er de dyre bedre, men husk at det fremdeles er snakk om et mobilkamera så det er ikke noe poeng i å flå seg. Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 (endret) Hvis du ser høyere opp i tråden her, så har jeg allerede fått tips på det Og hva jeg bruker mine penger på e kun min sak Endret 13. april 2018 av Dead_Angel_90 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Hvis du ser høyere opp i tråden her, så har jeg allerede fått tips på det Og hva jeg bruker mine penger på e kun min sak Flott, da skal ikke jeg prøve å gi deg flere råd. Lykke til med valget! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Skjønner ikke hvorfor folk absoultt skal ha det nyeste Jeg kjøpte en S7 når S8 hadde vært på markedet en stund, til under halve prisen og jeg tviler kameraet er så mye bedre Har systemkamera for fine bilder Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Jeg trenger et kamera som kan fokusere bedre på nært hold, og spør de som har gått fra Note8 te S9+ om de har no peil på det. Men det blir et speilreflekskamera isteden, samt ny tlf (Grunnen e at jeg ikke betaler skatt i år og får derfor ikke muligheta te det før minst 2 år tel, så jeg trenger en ekstra tlf i tilfelle Note8 sku bestemme seg for å dø i mellomtia) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå