Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg nett tilgang med trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har et meget irriterende problem med et trådløst nettverk...

 

Kjøpte et trådløst accesspunkt fra D-Link (802.11b) for å bruke sammen med Telenor ADSL.

Konfigurerte det via tp kabel, (PPPoE, brannmur etc) og satte opp 64-bit's kryptering.

 

Dette fungerte fint en lang periode, men nå i den senere tid har det blit utrolig tregt.

Og jeg mener ikke den vanlige tregheten man kan oppleve når adsl nette i området er overbelastet,

men snarere at sider ikke åpnes/bruker 3-4 minutter til å vise noe som helst.

 

Det å søke etter noe på finn.no er en prøvelse uten like.

 

Jeg har ikke gjort noen endringer i oppsette, hverken på den bærbare eller på accesspunktet, så jeg er litt stuck...

 

Når jeg søker etter trådøse nettverk i området finner jeg to tilgjengelige, mitt eget og et annet.

Begge bruker kryptering, og vi bruker ikke samme nøkkel.

 

Kan det andre nettverket ha noe med at hastigheten min har blitt så treg at jeg ikke kan gjøre noe som helst?

 

Problemet forsvinner hvis jeg fysisk kobler meg til accesspunktet via kabel.

Alle sider kommer opp med en gang.

 

Maskinen jeg bruker på nettverket er en Dell Latitude med et Dell TrueMobile kort.

 

All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter på samme AP og har samme problem som deg, plutselig fungere ikke mange av sidene jeg prøver å åpne, og det kan ta en evighet å åpne noen. kobler jeg til kabel så fungerer alt fint. sitter på en Delta2000 linje fra NGT og en Acer 803. vet ikke om det kan ha noe med Cisco 677 routeren og AP'en som er problemet. noen som har erfaringer med disse komponentene sammen?

Lenke til kommentar
Jeg sitter på samme AP og har samme problem som deg, plutselig fungere ikke mange av sidene jeg prøver å åpne, og det kan ta en evighet å åpne noen. kobler jeg til kabel så fungerer alt fint. sitter på en Delta2000 linje fra NGT og en Acer 803. vet ikke om det kan ha noe med Cisco 677 routeren og AP'en som er problemet. noen som har erfaringer med disse komponentene sammen?

Dine problemer kan være at du har et intel pro 2100 trådløst kort (endel av centrino pakken) dette kortet går ikke spesielt godt sammen med 22 Mbps utstyr som dere har.

 

Hvis det er to trådløse nett samme sted bør du ligge minimum 5 kanaler fra hverandre for å oppnå best mulig ytelse. Hvis dere er på den samme kanalen og han bruker opp "all" båndbredde innenfor den kanalen vil alt gå tregt for deg. Det aller meste av trådløst utstyr er satt opp på kanal 6 eller 11 som standard, og hvis jeg husker riktig er det kanal 6 som er standard på dwl-900+, bytt da til 11 hvis det andre trådløse nettet hos deg benytter seg av kanal 6.

Lenke til kommentar
den ap'n du har der er meget bra -burde ikke være noe problem med det..

bytt til en anna kanal (i hvertfall 2 kanaler unna evt. andre ap i nærheten).

 

hvilket klientkort/adapter bruker du?

rwu, Bludern, takk for tipset om å bytte kanaler... Skal prøve det i morgen...

 

rwu, regner med at du spør etter nettverkskort... Tror det er et Dell TrueMobile, men husker ikke helt...

Skal sjekke i morgen, når jeg stikker innom mine foreldre... Det er nok ihvertfall et av disse tre:

  1. Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI-kort - för Intel Centrino Mobile Technology
  2. Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI-kort
  3. Dell TrueMobile™ 1400 Wireless 802.11 a/b/g MiniPCI-kort

Og jeg tror det er nr 2....

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

Hei, og beklager at jeg ikke har svart nærmere med hvilket kort som brukes, men har ikke hatt kontakt med min far (hvis pc og problem detter er) før i dag..

 

Det viser seg at han (dessverre) bruker Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI-kort...

 

Er det noe spesiellt jeg bør gjøre for at det skal fungere bedre med AP'et enn det gjør i dag?

 

Har ikke fått testet om det å bytte kanal hjelper, da jeg ikke fikk tid til det når jeg var der i kveld... Men skal prøve dette til helgen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...