Windoge Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hei. Hva skjer om man klokker CPU`en uten at man øker volten? Begynner pcen å restarte seg da? Får ikke P4 2.4ghz cpuen min over 2.7ghz uten at den begynner å restarte. Har ikke gjort noe med volten. Og bruker ei boxed vifte til 2.66GHZ cpu`er. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det kan forekomme at den restarter seg ja. Men det skjer ikke automatisk med en gang du overklokker. Er forskjellig fra CPU til CPU tror jeg. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Den restarter vel stort sett pga varmeutvikling da tenker jeg, men det kommer jo også ann på hva slags RAM du har og hvordan du overklokkre (om du setter på divider) osv! Varmeutviklingen stiger i takt med hvor høy voltage du gir prosessoren å leke med, så du må passe på litt. og boxedkjøleren er ikke akkurat noen "top notch" kjøler, skal du overklokke bør du skaffe deg noe bedre. Hvor lang tid tar det forresten før maskina blir ustabil? har du sjekket temperaturen etter den har restartet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå