Gå til innhold

Regulerbar vifte

able

Anbefalte innlegg

Heisann... har hatt en thermaltake volcano 11 nå, men av en eller annen grunn så har regulering av viftehastigheten gått i stykker. Dette fører til at jeg må bruke tempkontroll som er innebygd på vifta. Da kjører vifta på rundt 3-3500 rpm ved vanlig bruk etter en stund. Hva er normalt?

Dette bråker alt for mye etter min mening så jeg vurderte vannkjøling, men tror ikke jeg orker alle de mod av kabinettet mitt. Så hvilken vifte kjøler en amd xp 2500 (3200) forholdsvis stille? den må også ha en regulering av viftehastighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann... har hatt en thermaltake volcano 11 nå, men av en eller annen grunn så har regulering av viftehastigheten gått i stykker. Dette fører til at jeg må bruke tempkontroll som er innebygd på vifta. Da kjører vifta på rundt 3-3500 rpm ved vanlig bruk etter en stund. Hva er normalt?

Dette bråker alt for mye etter min mening så jeg vurderte vannkjøling, men tror ikke jeg orker alle de mod av kabinettet mitt. Så hvilken vifte kjøler en amd xp 2500 (3200) forholdsvis stille? den må også ha en regulering av viftehastighet.

skru av metall plata som er foran vifta på vifta og den er dig.. dessuten fikk du med 2 vifte styringer med volcano 11 så bruk den andre da:S

Lenke til kommentar
traskas skrev:

Ja det er den sikkert men den er også j**** tung!

LOL Sikkert derfor de benytter fester som monteres i hovedkortet da. :D

VincentYa: Og du tror at alt som teller for en kjøler er CFM på vifta eller?

Med CNPS7000 På full hastighet bråker den enda ikke mer enn 25dB mens TT hyler på 47dB eller hva det var. Er sånne små ttt som deg som ser på merket før ytelse. TT er en grei kjøler, men CNPS7000 er bedre

Lenke til kommentar
traskas skrev:
LOL Sikkert derfor de benytter fester som monteres i hovedkortet da.

Jaja men det er nå ikke så smart og dra på LAN eller no slikt med en sånn kjøler oppå en liten AMD core den veier jo svimlende 773g :wow:

assa cpu socketen bærer ingen ting av tyngden.. det er det skruene nedi bakplata som gjør

Lenke til kommentar
traskas skrev:
LOL Sikkert derfor de benytter fester som monteres i hovedkortet da.

Jaja men det er nå ikke så smart og dra på LAN eller no slikt med en sånn kjøler oppå en liten AMD core den veier jo svimlende 773g :wow:

Og hvis du da har en sånn kjøler og skal dra på LAN, så er du så smart at du ikke slenger pc'en rundt som en gammel gymbag. Og under transport legger du pc'en på siden så hovedkortet ligger vannrett og har ingen belastning på hovedkortet annet enn å ligge nedpå cpu

Lenke til kommentar

Ok, zalman er nok bra den, men jeg tror ikke den passe til HK mitt. jeg har et DFI lanparty nforce 2 ultra... Så vidt jeg vet er det ikke mulig å feste vifta til HK mitt.

HK er et socket A...

Noen andre forslag til vifter? Trenger ikke å ha enorme overklokkingsegenskaper. Det viktigste er at den kjøler greit og er STILLE!

Forrsten så fikk jeg bare med en regulator på volcano vifta mi. Den som har en ekstern kontroll fungerer ikke. Hvis jeg kobler til viftekontrollen rett inn i volcano vifta går den på et veldig undøvendig høyt turtall!

Endret av able
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...