TGB Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 For de som ønsker det beste på UHD Blu-ray fronten, nå er muligheten. Produksjonen har stoppet, og de vil snart ikke være tilgjengelig lengre. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 (endret) Jeg bestilte en Oppo UDP-203; så er jeg dekket for dolby vision osv (sonefri for DVD og blu-ray) Endret 12. april 2018 av TGB Lenke til kommentar
samco Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Solgte min Oppo 203 fort spilleren trenger konstant oppdateringer på Uhd filmer for å spille av dem og med Oppo r.i.p tvil,er jeg på at den suporten varer med at Oppo uk legger helt ned... Panasonic nye 900 Uhd (kommer i høst) spiller er mye mere sikkert valg mot en Oppo 203 som det er bare flaks spiller av en ny Uhd Bluray uten en oppdatering 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Lurte selv på å skaffe meg en Oppo nå som det kanskje er for sent snart. Vet at mange audiofile har elsket disse spillerne, da de har utsøkt signalbehandling - dac osv for multikanal og høyoppløst musikk. Tenkte da mest på BDP-205 for egen del. Men ser at den har omtrent samme ESS Sabre dacs som jeg har i multikanals prossessoren jeg har. Bildemessig går jeg ut i fra at det ikke skiller mye fra andre ok spillere. Så det blir nok ikke noe kjøp nå heller. Men synd at de slutter med slike skikkelige entuasast produkter av god kvalitet, suveren service har jeg lest de har også. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 (endret) Solgte min Oppo 203 fort spilleren trenger konstant oppdateringer på Uhd filmer for å spille av dem og med Oppo r.i.p tvil,er jeg på at den suporten varer med at Oppo uk legger helt ned... Panasonic nye 900 Uhd (kommer i høst) spiller er mye mere sikkert valg mot en Oppo 203 som det er bare flaks spiller av en ny Uhd Bluray uten en oppdatering Det er det samme med andre UHD spillere, de trenger også oppdateringer for å spille de nyeste tittelene. har vært like mange oppdateringer til Samsung sin første spiller som jeg også har. Og går man tilbake til BD tiden, så var det kun Oppo som støttet spillerene sine over enn viss tid. (Foruten Sony med PS3). Det er nok med UHD som det var med BD, at filmselskapene blir bedre kjent med mulighetene i formatet, og hva de kan gjøre, og det hender da at spillerne trenger oppdatering for å få kunne lese av en del av dem. BD formatet har stabilisert seg, og de trenger nå sjeldent oppdateringer, mens UHD fortsatt er helt nytt, så det vil vare noen år til Oppo har også sagt at de beholder software avdelingen i USA, for å støtte spilleren fremover. Er nesten fristet til å kjøpe en ekstra 203 for å ha i backup, men de varer så lenge uansett, at det er bedre å bytte hvis den ryker om noen år. Min gamle 83 er fortsatt i daglig bruk hos en kompis, er 6 år gammel eller noe slikt hvis jeg ikke husker feil. Lurte selv på å skaffe meg en Oppo nå som det kanskje er for sent snart. Vet at mange audiofile har elsket disse spillerne, da de har utsøkt signalbehandling - dac osv for multikanal og høyoppløst musikk. Tenkte da mest på BDP-205 for egen del. Men ser at den har omtrent samme ESS Sabre dacs som jeg har i multikanals prossessoren jeg har. Bildemessig går jeg ut i fra at det ikke skiller mye fra andre ok spillere. Så det blir nok ikke noe kjøp nå heller. Men synd at de slutter med slike skikkelige entuasast produkter av god kvalitet, suveren service har jeg lest de har også. Det var faktisk nokså stor forskjell fra Samsung sin 8500 spiller til Oppo. Men tror det ikke skal være noe forskjell til Sony eller Panasonic spillerene. Samsungs 8500 spiller hadde ingen mulighet for bildet rett ifra plata, de hadde egne profiler uten noen native løsning, slik at det alltid ble gjort noe med bildet. Ikke dårlig bilde, men bare ikke like bra som Oppo Endret 19. april 2018 av AndersT2 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. april 2018 Forfatter Del Skrevet 19. april 2018 (endret) AndersT2: det har vært noen issues med Oppo 203 at den feilaktig sender ut 23.976p materiale som 24p; som gir ujevnt bildeflyt hvert 44-sekund - fortsatt problem? Relatert krav om oppdatering relatert UHD blu-ray; så er dette standard opplegg som vi også har sett tidligere med vanlig blu-ray og til en viss grad DVD også. Har ingen tvil om at Oppo holder spillerne oppdatert for å støtte UHD-plater. Endret 19. april 2018 av TGB Lenke til kommentar
samco Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Siden Uk avdelinga ga ut EU oppdateringene tviler jeg sterkt på framtidig Oppo suport i EU. Går sikkert for panasonicen i høst et tryggere valg hdr 10 pluss og bedre croma upsampling mot 203 som var svakere der. Selv Starwars last jedi Uhd stoppa oppoen opp på uff pluss blade runner 2049 så den er litt lunefull ved bruk Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 (endret) AndersT2: det har vært noen issues med Oppo 203 at den feilaktig sender ut 23.976p materiale som 24p; som gir ujevnt bildeflyt hvert 44-sekund - fortsatt problem? Relatert krav om oppdatering relatert UHD blu-ray; så er dette standard opplegg som vi også har sett tidligere med vanlig blu-ray og til en viss grad DVD også. Har ingen tvil om at Oppo holder spillerne oppdatert for å støtte UHD-plater. Av ren nyskjerrighet, hvis den ikke skal sende ut 23.976fps som 24p, hva skal den sende det ut som da? Min plasma støtter 24p, og de fleste bluray filmene mine er nettopp 23.976fps, og KODI setter da automatisk TV'n til 24Hz. Endret 19. april 2018 av Simkin Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. april 2018 Forfatter Del Skrevet 19. april 2018 (endret) AndersT2: det har vært noen issues med Oppo 203 at den feilaktig sender ut 23.976p materiale som 24p; som gir ujevnt bildeflyt hvert 44-sekund - fortsatt problem? Relatert krav om oppdatering relatert UHD blu-ray; så er dette standard opplegg som vi også har sett tidligere med vanlig blu-ray og til en viss grad DVD også. Har ingen tvil om at Oppo holder spillerne oppdatert for å støtte UHD-plater. Av ren nyskjerrighet, hvis den ikke skal sende ut 23.976fps som 24p, hva skal den sende det ut som da? Min plasma støtter 24p, og de fleste bluray filmene mine er nettopp 23.976fps, og KODI setter da automatisk TV'n til 24Hz. De fleste TV støtter både 23.976 og 24p; om man kjører 23.976 som 24p som blir det trøbbel med bildeflyten; samme motsatt vei. Edit: At TV sier 24 for både 24p og 23.976p er en helt annen ting; dette går mer på at det ser litt forvirrende ut for sluttbruker om det står 23.976. Det er ikke det samme. Produsenter like å runde av verdier for å få det til å se pent ut. Endret 19. april 2018 av TGB Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 (endret) AndersT2: det har vært noen issues med Oppo 203 at den feilaktig sender ut 23.976p materiale som 24p; som gir ujevnt bildeflyt hvert 44-sekund - fortsatt problem? Relatert krav om oppdatering relatert UHD blu-ray; så er dette standard opplegg som vi også har sett tidligere med vanlig blu-ray og til en viss grad DVD også. Har ingen tvil om at Oppo holder spillerne oppdatert for å støtte UHD-plater. Av ren nyskjerrighet, hvis den ikke skal sende ut 23.976fps som 24p, hva skal den sende det ut som da? Min plasma støtter 24p, og de fleste bluray filmene mine er nettopp 23.976fps, og KODI setter da automatisk TV'n til 24Hz. De fleste TV støtter både 23.976 og 24p; om man kjører 23.976 som 24p som blir det trøbbel med bildeflyten; samme motsatt vei. Edit: At TV sier 24 for både 24p og 23.976p er en helt annen ting; dette går mer på at det ser litt forvirrende ut for sluttbruker om det står 23.976. Det er ikke det samme. Produsenter like å runde av verdier for å få det til å se pent ut. Ok, det var jeg faktisk ikke klar over! Trodde det var 24/50/60 som var det TV'n opererte med. Endret 20. april 2018 av Simkin Lenke til kommentar
TGB Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Det er faktisk mer vanlig med 23.976 støtte enn 24 støtte. I tillegg har man selvsagt også 25p, 29.97p, 30p, 50p, 59.94p og 60p. Gamle TV hadde ofte kun støtte for 25p, 29.97p, 50p og 59,94p. 23.976 er 2:3 pulldown medfører at det er 4 filmbilder for hver femte 29.97 bilde 23.976 / 29.97 = 4 / 5 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 (endret) Når jeg spiller av 25fps filmer i kodi settes Tv'n til 50hz, og 29.97 settes den til 60hz. Filmer flyter best i 24p, og de fleste er jo nettopp det. Endret 20. april 2018 av Simkin Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. april 2018 Forfatter Del Skrevet 21. april 2018 Når jeg spiller av 25fps filmer i kodi settes Tv'n til 50hz, og 29.97 settes den til 60hz. Filmer flyter best i 24p, og de fleste er jo nettopp det. Nei, det store flertallet filmer er 23.976; ikke 24. Dette henger sammen med at de fleste filmselskaper har fått det for seg at de nå være kompatible med NTSC; som 23.976 er ved 2:3 pulldown. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Jeg mente 23.976 ? Endret 21. april 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå