Gå til innhold

Er kvinner svakere enn menn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

joda, men verdens beste kvinnelige vektløfter ville sikker vært rangert 999999 plass i verden eller noe sånt.

 

Ja, men som sagt er det da en mulighet at man deler inn i klasser basert på ferdighet. Så kan hun konkurrere mot menn og kvinner som er ca like sterke. 

Lenke til kommentar

 

jeg tror vertfall her i Norge er vi over den tiden hvor noen påstod at det ikke var biologiske forskjeller mellom kjønnene. 

 

Dream on. Den troen står sterkere enn noen gang. I dag risikerer du å bli sparket ut av universitetet eller miste jobben din om du hevder det motsatte.

 

Det er litt søtt også, hvordan du opprettholder disse vrangforestillingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det er best å definere idrett som idrett, som best sammenlignes med underholdning. Man får jo betalt etter hvor mange som ser på utøveren, kjønnsforskjellen i utbetalinger i menns favør kan vanligvis lett forklares med seertall, og jeg spesifiserer forskjeller i menns favør da det er definitivt er idrett hvor kvinner får en langt bedre deal.

 

Tennis er en av disse hvor det i utgangspunktet er like prispenger til kvinner og menn, problemet er at menn spiller best av 5 kamper mens kvinner bare spiller best av 3, og menn har også langt flere som ser på kampene. Med andre ord må en mann vinne mer tennis for å få like mye prispenger. 

 

Redigert:

For øvrig er transepersoner vel en av de største utfordringene for idrett i årene framover og kan tvinge idretten til å tenke nytt rundt kjønnssegregeringen.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

På toppnivå er de svakere av naturlig grunner ja. Men fortsatt finnes det store mengder kvinner som hadde gitt deg grisejuling.

 

Spørsmålet er, hvorfor gjøre seg dummere enn man er?

Vel, man må jo nesten spørre, når det er et voksende antall som vil påstå det ikke er biologiske forskjeller på kvinner å menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

jeg tror vertfall her i Norge er vi over den tiden hvor noen påstod at det ikke var biologiske forskjeller mellom kjønnene. 

 

Dream on. Den troen står sterkere enn noen gang. I dag risikerer du å bli sparket ut av universitetet eller miste jobben din om du hevder det motsatte.

 

Det er litt søtt også, hvordan du opprettholder disse vrangforestillingene.

 

 

Det er ingen vrangforestilling. Det skal ikke mer til enn at du stemmer FrP før du ligger tynt an. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

 

På toppnivå er de svakere av naturlig grunner ja. Men fortsatt finnes det store mengder kvinner som hadde gitt deg grisejuling.

 

Spørsmålet er, hvorfor gjøre seg dummere enn man er?

Vel, man må jo nesten spørre, når det er et voksende antall som vil påstå det ikke er biologiske forskjeller på kvinner å menn.

 

 

Fordi det er politisk korrekt å hevde? I dag spør ikke folk seg hva som er sant før de snakker, de spør seg hva det er akseptabelt å si. 

Lenke til kommentar

 

På toppnivå er de svakere av naturlig grunner ja. Men fortsatt finnes det store mengder kvinner som hadde gitt deg grisejuling.

 

Spørsmålet er, hvorfor gjøre seg dummere enn man er?

Vel, man må jo nesten spørre, når det er et voksende antall som vil påstå det ikke er biologiske forskjeller på kvinner å menn.

 

Har det vokst fra 13 til 16, eller hvilke antall snakker vi om?  Kilde, please.

Lenke til kommentar

Man skal ikke forvirre likestilling og at kjønnene skal være like. Idrett er underholdning, om det er et marked burde kvinner få konkurrere mot andre kvinner, og forsåvidt om det ikke er et marked for det også. Det vil jo påvirket lønn. 

Om man fjerner kjønnsdelingen i idrett vil man undergrave arbeidet verdens beste kvinnelige 100 meter løper ligger ned. Ved hun må konkurrere med mannlige konkurrenter som er mitt på treet i forhold til maks potensial. 

Man vil også ta vekk samme ifra en 160 høy mannlig bokser på 55 kilo som slåss imot en kvinne på 140 kilo med svære øsekar som hender. For det er umulig å beholde vektklassene siden pound for pound er menn sterkere.

Ved kjønnsdeling  gjør vi nettopp det slik at alle konkurrerer imot dem som har like kriterier.

Endret av depaderp
Lenke til kommentar

Hvorfor kan vi ikke la kvinner ha samme premisser og utforsringer i sport og arbeidsliv? Hvorfor kan ikke kvinner ha samme fysiske krav for å bli politi eller brannmann? Hvorfor kan ikke kvinner spille mot menn, er de svakere?

Kvinner og menn har forskjellige styrker og svakheter. På noen områder er menn bedre/sterkere, mens på andre områder er kvinner bedre/sterkere.

 

Stikkordet her er at menn og kvinner er forskjellige, og at deres forskjeller sammen utgjør en full styrke på de fleste områder. Verken mannen eller kvinnen er komplett og kan fylle et komplett sett av styrker og være uten svakheter, men sammen kan de det. Menn og kvinner utfyller hverandre.

 

Selv om propaganda i mediene og en sinnsyk agenda blant ekstremister i politikken vil ha det til at menn og kvinner er like, så stemmer ikke dette. Forskjellene er relativt store. Å ikke anerkjenne dette faktum at menn og kvinner er forskjellige vil ha negative utslag i samfunnet vårt og om propagandaen fortsetter kan føre til en felles vrangforestilling i samfunnet. Et optimalt samfunn må anerkjenne at det er forskjell på menn og kvinner og legge til rette for at samfunnet får ut styrkene fra både menn og kvinner og forsøker å nøytralisere både menn og kvinners svakheter.

Lenke til kommentar

Jeg synes kvinneidrett er gøy jeg. At de bruker noen minutter ekstra på en titusenmeter, eller at det går litt saktere på håndballbanen, endrer ingenting. Tvert om, jeg foretrekker kvinnehåndball nettopp fordi det blir mer tid til taktikk som vi seere kan følge med på.

Helt enig.

 

I noen sportsformer er det mer interessant å se kvinner, mens i andre er det mer interessant å se menn, i noen er det like intressant å se begge. At de fysisk er forskjellige kan slå ut både positivt og negativt.

 

Du nevner jo håndball som et eksempel, og dette eksempelet er meget interessant. For min del er herrehåndball totalt uinteressant fordi alt går for fort og hardt for seg. For kvinner har man en bedre anledning til å nyte det rent sportslig. I tillegg er det jo mer atteraktivt for menn å se kvinner i små shorts enn det er å se menn i samme antrekk.

 

Samme gjelder egentlig innendørs volleyball, ikke det at jeg ser på volleyball, men hvis jeg gjør det (f.eks OL) synes jeg volleyball for menn er helt kaotisk å se på, mens volleyball for kvinner er mer interessant. Angående sandvolleyball, så synes jeg rent sportslig at kvinner og menn er omtrent like interessant, men jeg velger heller å se på kvinnesandvolleyball, fordi det er mer interessant å se på kvinner med lette antrekk som spiller en slik sport enn på menn.

 

Sportslig sett, så er tennis interessant både på kvinnesiden og herresiden, selv om jeg foretrekker herretennis rent sportslig. Det blir mer enn utliknet ved å se kvinner i små skjørt spille kvinnetennis. For min del gjør det begge like interessant.

 

Snakker man om 10.000 meter løping f.eks, så er det for min del uinteressant om det er en mann eller kvinne. Det er den individuelle prestasjonen som er fantastisk, selv om kvinner konkurrerer med kvinner og menn med menn. At kvinnene ikke konkurrerer med menn gjør ikke kvinnenes prestasjon mindre fantastisk når de vinner mot verdens beste kvinner. Ei heller gjør det mannens prestasjon mindre fantastisk når han vinner mot verdens beste menn. Begge prestasjonen er fantastiske, selv om de svakeste mennene i feltet muligens kunne slått de sterkeste i kvinnefeltet. Det er helt irrelevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er menn tettere enn kvinner som må stille så lame spørsmål?

 

Kjør debatt.

Anntok du nettopp mitt kjønn?! *GISP*

 

Neppe, bare fått med meg at kvinner og menn er biologisk født forskjellig, noen har til og med forsket på det.

 

Spørsmålet er litt sånn blir man mindre solbrent i skyggen ?

Finnes det hatter ?

Hvis man går baklengs, ser man teit ut da ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På toppnivå er de svakere av naturlig grunner ja. Men fortsatt finnes det store mengder kvinner som hadde gitt deg grisejuling.

 

Spørsmålet er, hvorfor gjøre seg dummere enn man er?

For å bli likt, kanskje?

 

Passe inn i et samfunn som kjører på livsløgnen at kvinner bidrar like mye som menn, når sannheten er at menn i gjennomsnitt tilfører samfunnet en verdi per år i kroner og øre på ca. 130k, mens kvinner påfører samfunnet utgifter på rundt 20-30k.

 

Og, trenger vi å nevne at 95% av alle patenter i USA er eid av menn?

 

Sikkert fordi menn er onde, eller ka du tru?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...