Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flekkete benkeplate amerikansk valnøtt

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg pusset opp kjøkkenet ifjor (ferdig ca desember 2017) og valgte en benkeplate av det jeg tror er amerikansk valnøtt. Kjøkkenet ble kjøpt gjennom Epoq og det fulgte med linfrø olje og en svamp med fint sandpapir(lintseed oil) med instruksjoner. 

Benkeplaten var oljet da den kom men det skulle følges opp med oljing 3-4 ganger første uken og deretter 1 gang i uken de påfølgende ukene i en mnds tid.

Måten jeg påførte oljen var ved å fordele oljen utover benkeplaten og la det ligge på i ca 30 minutter før jeg tørket av alt tørt med en klut/kjøkkenpapir. 

Jeg har oljet benkeplaten etter instruksjonene og vel så det da jeg er opptatt av å bevare det fine utseendet av benkeplaten. Har sikkert oljet den oppimot 10-15 ganger totalt. 

Har vært flink med å ikke la det ligge vann på platen i lengre tid men når man lager mat så hender det at noe man kutter havner utenfor osv og det er jo tross alt en benkeplate som er lagd for og brukes. 

Det jeg har lagt merke til er at det har kommet noen litt lyse merker enkelte steder. Har prøvd å olje flere ganger den siste uken men det ser ut som at enkelte områder har en mer glossy finish enn andre. (Se bilder)

Noen som har vært borti lignende? Hva har jeg eventuelt gjort feil, og hvordan kan jeg "fikse" dette? 

Har dere eventuelt noen andre anbefalinger til hvordan man burde behandle en slik benkeplate?

Har lagt ved noen bilder som viser disse områdene. 

post-480912-0-86362200-1523520931_thumb.jpg

post-480912-0-67306000-1523520933_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...