Mkrogh Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Tesla tid er ikke helt som vanlig tid da. Men man er ikke naiv selv om man har tro på Musk. Skulle sett deg få til rakettoppskyting hvor hjelperakettene lander pent tilbake for gjenbruk. Den mannen har en kapasitet som er sinnsvak. I løpet av tre måneder klarer han å få til mer enn alle oss her inne tilsammen, og han er ikke redd for å brette opp skjorta og ta i et tak selv. Skulle likt å sett Winterkorn gjøre noe liknende før han måtte ta sin hatt og gå.... 1 Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Artig å se at så mange med lokal innsikt i Teslas produksjon og design er her inne og forteller oss uvitende fasiten. Vi som ikke kjenner detaljene får bare vente å se. Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 De går sikkert konk før den tid. De greier ikke å tjene penger og sliter med å masseprodusere Model 3. https://youtu.be/BHS0H5AwGjU 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Artig å se at så mange med lokal innsikt i Teslas produksjon og design er her inne og forteller oss uvitende fasiten. Vi som ikke kjenner detaljene får bare vente å se. Det er det som er så fint med å "trolig vite" når Model Y-produksjonen skal starte: Det kan hende vi allerede vet det nå, men det får vi først vite senere. Og da vil vi eventuelt få vite at vi allerede visste det i april 2018. I hvert fall at vi kunne ha visst det, hvis vi hadde fulgt med. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Forhåndsreserver nå og få den levert i 2021. Fortsatt raskere enn de fleste konkurrenter. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Så fort? Normalt ville det betydd at design var ferdigspikret, men Tesla er som kjent mye flinkere enn alle andre bilprodusenter så det her går nok like bra som med Model 3. Model Y er vel bygget på det samme som Model 3, og produksjonen av Model 3 skyter nå i været. Når de får kontroll på M3-produksjonen vil de kunne bruke erfaringene derfra på MY. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 De går sikkert konk før den tid. De greier ikke å tjene penger og sliter med å masseprodusere Model 3. De sliter ikke nei. De ligger faktisk foran den opprinnelige planen (før Musk bestemte seg for å sette enda mer hårete mål). Og de forventer overskudd mot slutten av året. Produksjonen av M3 akselererer, og det er ikke mye som skal til før de går med overskudd. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 S3X - hvor passer Y inn? 1337 n00b Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Ikke falkevingedørene igjen! Jeg som gleder meg til denne og så sier han at de skal ha samme skiten som Model X. Dører med flust av feil, fordyrende produksjon, noe de fleste ønsker bort etter endt garanti etc. Faktisk er det gjort flere undersøkelser blant Model X-folket som viser at flertallet av dem ønsker seg konvensjonelle dører. Vet ikke hvor du har dette fra at flertallet vil ha konvensjonelle dører? Mitt inntrykk er at mange elsker dørene. Det var mange forsinkelser under produksjonen og de hadde litt trøbbel i starten, men virker som det ikke er så mye issues med dørene lenger. Uansett har Elon sagt at Y får vanlige dører, men det har nok mest med å holde produksjonskostnadene nede. 3 og Y er jo biler bygd "enklere" enn S og X, slik at de i teorien skal kunne produseres raskere og billigere, samt derfor kunne selge flere biler til lavere pris og da gi mer inntjening. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Ikke falkevingedørene igjen! Jeg som gleder meg til denne og så sier han at de skal ha samme skiten som Model X. Dører med flust av feil, fordyrende produksjon, noe de fleste ønsker bort etter endt garanti etc. Faktisk er det gjort flere undersøkelser blant Model X-folket som viser at flertallet av dem ønsker seg konvensjonelle dører. Vet ikke hvor du har dette fra at flertallet vil ha konvensjonelle dører? Mitt inntrykk er at mange elsker dørene. Det var mange forsinkelser under produksjonen og de hadde litt trøbbel i starten, men virker som det ikke er så mye issues med dørene lenger. Uansett har Elon sagt at Y får vanlige dører, men det har nok mest med å holde produksjonskostnadene nede. 3 og Y er jo biler bygd "enklere" enn S og X, slik at de i teorien skal kunne produseres raskere og billigere, samt derfor kunne selge flere biler til lavere pris og da gi mer inntjening. Skal prøve å finne den igjen, den lå på elbilforum eller TMC for en tid tilbake og relativt mange eiere hadde gitt tilbakemelding. Fordeler med dørene: Ser kule ut Gir tilnærma like god åpning som skyvedører Ulemper: Ikke takboks Betydelig fordyrende Mye mer som kan gå galt og bli dyrt etter garanti Upraktisk i endel lavere garasjer Kjører TMS selv og har kjørt litt X. For min del ble X uaktuell pga dører, for 2 av mine venner ble også X uaktuell, skiboks hos en og skiboks pluss lav garasje var grunn for den andre. Jeg kan garantere at Tesla ville fått flere kjøpere av Model X om dørene hadde vært opsjon. Jeg sier ikke at det ikke skal være mulig å få dem, men at man bør ha mulighet til å velge med f.eks skyvedører som er er sikker på Tesla kunne greid å få til å se sexy ut Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Ikke falkevingedørene igjen! Jeg som gleder meg til denne og så sier han at de skal ha samme skiten som Model X. Dører med flust av feil, fordyrende produksjon, noe de fleste ønsker bort etter endt garanti etc. Faktisk er det gjort flere undersøkelser blant Model X-folket som viser at flertallet av dem ønsker seg konvensjonelle dører. Vet ikke hvor du har dette fra at flertallet vil ha konvensjonelle dører? Mitt inntrykk er at mange elsker dørene. Det var mange forsinkelser under produksjonen og de hadde litt trøbbel i starten, men virker som det ikke er så mye issues med dørene lenger. Uansett har Elon sagt at Y får vanlige dører, men det har nok mest med å holde produksjonskostnadene nede. 3 og Y er jo biler bygd "enklere" enn S og X, slik at de i teorien skal kunne produseres raskere og billigere, samt derfor kunne selge flere biler til lavere pris og da gi mer inntjening. Skal prøve å finne den igjen, den lå på elbilforum eller TMC for en tid tilbake og relativt mange eiere hadde gitt tilbakemelding. Fordeler med dørene: Ser kule ut Gir tilnærma like god åpning som skyvedører Ulemper: Ikke takboks Betydelig fordyrende Mye mer som kan gå galt og bli dyrt etter garanti Upraktisk i endel lavere garasjer Kjører TMS selv og har kjørt litt X. For min del ble X uaktuell pga dører, for 2 av mine venner ble også X uaktuell, skiboks hos en og skiboks pluss lav garasje var grunn for den andre. Jeg kan garantere at Tesla ville fått flere kjøpere av Model X om dørene hadde vært opsjon. Jeg sier ikke at det ikke skal være mulig å få dem, men at man bør ha mulighet til å velge med f.eks skyvedører som er er sikker på Tesla kunne greid å få til å se sexy ut Flertallet av model x eierne var vel ikke inne å diskuterte i den tråden? Så det blir jo litt anekdotisk, det blir som at jeg skal si at flertallet av Model S eiere vil ha hengerfeste på grunn av at jeg vet om flere med Model S som vil ha hengerfeste. Nå vet jeg også en om som ville ha X men valgte S på grunn av at han ville ha Kano på taket, men det er jo veldig mange teslaeiere og hvis jeg bare ser på de som diskuterer i et lite forum eller blant de jeg kjenner, vil jeg fort finne bekreftelsesbias. Det må nesten være en skikkelig undersøkelse blant eierne for å finne ut om de vil ha dørene eller ei. For min del er dørene noe av det jeg liker best med min X. Jeg har jo selvsagt i bakhodet at de kan bli dyr å fikse etter garantien, men det gjelder også mange andre deler på Tesla, dørhåndtakene på model S koster vel 7-9000kr å skifte når de ryker. Hvem vet hva drive units koster etter garantien på drivlinjen osv For min del tror jeg nok det uansett blir salg av bilen før garantien går ut, med mindre jeg kan fornye garantien. Men neste gang blir det nok noe annet enn X tror jeg, selv om X er den perfekte bilen nå med barnevogn og babysete. Det er derfor jeg liker dørene SYKT mye da, pga barnesete. Kan bære ungen inn i bilen uten å bøye meg, trenger ikke være redd for å løfte hodet hans opp i taket osv. Selv inni bilen kan jeg ta i mot babyen uten å dunke hodet i taket. Bilen er veldig romslig og åpen, så det er ganske trivlig å være i kupeen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå