Herrkringle98 Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Hei. Kjæresten min har dratt inn i førstegangstjeneste, og har ekstremt dødsangst. Dette fikk han ca er halvt år før han dro og han har vært der i noen dager nå. Han sliter ekstremt med det og det går utover psyken hans. Noen som vet om han kan dimme hvis han snakker med lege? Evnt tips til hva han kan gjøre. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Det vil uansett være en god idé å snakke med legen, eventuelt feltpresten. Om han dimmer vet jeg ikke, men siden forsvaret har overskudd av egnede og motiverte kandidater for tiden så er det godt mulig at han blir sendt hjem. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Snakk med feltprest så troppssjef om nødvendig, dødsangst fritar han ikke fra mulig siviltjeneste. Lenke til kommentar
Herrkringle98 Skrevet 11. april 2018 Forfatter Del Skrevet 11. april 2018 Han får opptil flere angstanfall om dagen og etter dette er han helt utslitt både fysisk og psykisk. I tillegg til dette så sliter han med å sove. Greia her er at å være i det miljøet og rundt våpen er triggere for han. Lurer bare om noen har erfaring rundt dette eller om de har hørt noe lignende tidligere og hva utfallet der evnt ble? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Send ham til legen, burde få ham hjem snart... 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Høres ut som om dette er ganske alvorlig. Her er definitivt lege veien å gå. Lege kan henvise videre til psykolog etc. Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Hei. Kjæresten min har dratt inn i førstegangstjeneste, og har ekstremt dødsangst. Dette fikk han ca er halvt år før han dro og han har vært der i noen dager nå. Han sliter ekstremt med det og det går utover psyken hans. Noen som vet om han kan dimme hvis han snakker med lege? Evnt tips til hva han kan gjøre. Hvorfor valgte han å gå i forsvaret i utgangspunktet, var han ikke klar over angsten han hadde? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Hei. Kjæresten min har dratt inn i førstegangstjeneste, og har ekstremt dødsangst. Dette fikk han ca er halvt år før han dro og han har vært der i noen dager nå. Han sliter ekstremt med det og det går utover psyken hans. Noen som vet om han kan dimme hvis han snakker med lege? Evnt tips til hva han kan gjøre. Hvorfor valgte han å gå i forsvaret i utgangspunktet, var han ikke klar over angsten han hadde? Fordi førstegangstjeneste ikke er frivillig? Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 (endret) Hei. Kjæresten min har dratt inn i førstegangstjeneste, og har ekstremt dødsangst. Dette fikk han ca er halvt år før han dro og han har vært der i noen dager nå. Han sliter ekstremt med det og det går utover psyken hans. Noen som vet om han kan dimme hvis han snakker med lege? Evnt tips til hva han kan gjøre. Hvorfor valgte han å gå i forsvaret i utgangspunktet, var han ikke klar over angsten han hadde? Fordi førstegangstjeneste ikke er frivillig? Da vi tok sesjon del 1 var et spørsmål, er du motivert til å være i forsvaret? Ingen som svarte ''jeg vet ikke'' ble kalt inn til sesjon del 2 (fysisk test). I tillegg kan krysse av ''jeg er ikke motivert i det hele tatt'', og du kan legge igjen en beskjed hvor du evt kunne skrevet at du har angst i forbindelse med et slikt miljø https://forsvaret.no/aktuelt/kamp-om-f%C3%B8rstegangstjeneste Endret 12. april 2018 av Kaneltryne Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Da vi tok sesjon del 1 var et spørsmål, er du motivert til å være i forsvaret? Ingen som svarte ''jeg vet ikke'' ble kalt inn til sesjon del 2 (fysisk test). I tillegg kan krysse av ''jeg er ikke motivert i det hele tatt'', og du kan legge igjen en beskjed hvor du evt kunne skrevet at du har angst i forbindelse med et slikt miljø https://forsvaret.no/aktuelt/kamp-om-førstegangstjeneste Ok. Fikk ikke en eneste kjipe greie å krysse av på selv. Ble sendt rett til kuler & krutt. Snakk med kjæresten din. Det er null & niks sjanse for å bli skutt i miltæret. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Beste for alle parter er vel at han drar hjem. Trodde ikke forsvaret var så nazi på dette lenger. Hva slags type avdeling er han i? Lenke til kommentar
Herrkringle98 Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Han er i garden. Han fikk angst noen mnd etter sesjon, men han hørte at siden han hadde fått innkalling at han Måtte møte og snakke med en militærlege. Han fikk snakket med lege i går, så vi får se hva som skjer Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Snakk med feltprest så troppssjef om nødvendig, dødsangst fritar han ikke fra mulig siviltjeneste. Siviltjenesten ble nedlagt i 2012. Du tenker kanskje på sivilforsvaret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Dette høres jo ikke ut som en holdbar situasjon. Blir nok sommerferie og dimm altså. Bare å be han om å søke på noe greier på Samordna opptak innen 15. april Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Hvorfor ser han ikke på dette året som et år han kan vokse på og gro litt baller? Det høres ut som han sårt trenger det. 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 La meg gjette, du har doktorgrad fra livets harde skole på cv'n? 6 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Han har i hvertfall aldri opplevd et angstanfall. 3 Lenke til kommentar
Herrkringle98 Skrevet 14. april 2018 Forfatter Del Skrevet 14. april 2018 Hvorfor ser han ikke på dette året som et år han kan vokse på og gro litt baller? Det høres ut som han sårt trenger det. Du har nok aldri opplevd angst før. Tror du bør Gro litt hår på ballene dine ) 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 (endret) Hvorfor ser han ikke på dette året som et år han kan vokse på og gro litt baller? Det høres ut som han sårt trenger det. Du har nok aldri opplevd angst før. Tror du bør Gro litt hår på ballene dine ) Det vet du ingenting om. Er det ofte du uttaler deg om ting du ikke vet noe som helst om? Endret 14. april 2018 av Slettet-t8fn5F 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Det vet du ingenting om. Er det ofte du uttaler deg om ting du ikke vet noe som helst om?Du hadde visst at det ikke bare er å "gro noen baller" hvis du hadde hatt noe som helst peil på dette. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå