NTB - digi Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Eksperter: Facebook blir mer regulert Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Zuckerberg har flere ganger lovet å ordne opp og beskytte brukernes data uten å holde løftet. Årsaken er åpenbar: Facebook er laget med den hensikt å samle inn alle brukerdata, og brukernes sikkerhet har ikke vært i fokus. Å ordne opp i dette og oppfylle kravene fra myndigheter betyr at det meste av programvaren må skrives om, og det er ikke gjort på kort tid. Facebook står også i fare for å rasere sine egen inntekter og også at det vil oppstå store problemer når ny programvare implementeres. Å tro at Facebook vil beskytte brukernes data i framtiden er naivt. Jeg ar aldri og vil aldri få tiltro til dette selskapet. At mennesker laster opp hele privatlivet til Facebook er ekstrem dumskap. Men folk gjør tydeligvis hva som helst for å få oppmerksomhet. 3 Lenke til kommentar
missi Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Det er bare tomme ord om regulering så lenge offentlige etater bruker FB som kommunikasjonskanal. Da har en lagt seg ned på alle fire, spredt skinkene og ropt «Kom igjen! Bruk meg!» Når skal offentlige etater bli sitt ansvar bevisst? 2 Lenke til kommentar
seventhwave Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Uten å ta stilling til verken politisk tilhørighet eller innhold i innlegget Listhaug la ut for en liten stund tilbake, mener jeg at den største fadesen Listhaug gjorde, var å legge ut innlegget på Facebook! Det er vanskelig å forstå at seriøse politikere bruker dette som kommunikasjonskanal. Stortinget og partiene har egne nettsider, det bør være godt nok. Mantraet man ofte hører er: ”politikere må være der hvor velgerene befinner seg”. Vel, jeg har såpass tiltro til velgerne at de faktisk klarer å oppsøke de offisielle kanalene hvis de ønsker informasjon om et statsråds synspunkt på en sak. Ikke Facebook, som litt flåsete sagt er ”amatørenes lekegrind”. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå