Akrabra Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 (endret) Var på pcen istad og alt kjørte perfekt. Kjørte en restart pga lyd kort driver oppdatering. Når pcen startet på nytt får jeg plutselig ikke hdmi signal lenger. Har byttet kabel, prøvd dvi, prøvd skjermen på samboeren sin laptop og der fungerer den fint med den hdmi kabelen. Redd for at skjermkortet mitt har tatt kvelden. Ikke mulighet til å erstatte I dette markedet med disse prisene. Noen forslag? Endret 11. april 2018 av Akrabra Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Du har vel ikke tilfedligvis to skjermkort, ett dedikert og et på hovedkortet? Muligens driveroppdateringene endret standar output? Greit å sjekke dette før vi går vidre i feilsøkingen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Boot til safemode. Det kortslutter all tredjeparts drivere. https://www.howtogeek.com/107511/how-to-boot-into-safe-mode-on-windows-8-the-easy-way/ Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 11. april 2018 Forfatter Del Skrevet 11. april 2018 Har ikke på hovedkort nei. Kan være drivere ja. Endret output til hva jeg har prøvd. Har kun hdmi og dvi innganger på både skjerm og hovedkort. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Du får ikke opp noen post boot info selfølgelig? Etter å tvangsavsluttet PC og restart på ny? Får du noen meldinger fra hovedkortet? Altså om det gir fra seg noen usedvanlige pip? Går viftene som normalt? Hører du at bios booter opp i utgangspunktet? Med ett enkelt beep som regel? Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 11. april 2018 Forfatter Del Skrevet 11. april 2018 Nei får ikke noe på skjermen I det hele tatt. Blå så svart, ikke noe signal. Hører ikke noe pip og viftene går som vanlig. Hvordan hører jeg bios? Hører ikke noe utenom det vanlige ihvertfall. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 (endret) Slå av (trekk ut stikkkontakt) av PSU. Og ta ut bios batteriet fra hovedkortet (10 minutter). Sett tilbake og kople til PSU og start PCen . Kople til skjerm med enten vga eller dvi. Får du ikke post på skjermen da er det mest sannsynlig noe som tilfeldigvis tok kvelden samtidig eller etter din restart. Endret 11. april 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 11. april 2018 Forfatter Del Skrevet 11. april 2018 Skal prøve på det, takker for respons. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 11. april 2018 Forfatter Del Skrevet 11. april 2018 Ikke noen nytt etter og ha testet det. Hvordan finner jeg ut hva som har gått? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Ikke noen nytt etter og ha testet det. Hvordan finner jeg ut hva som har gått? For alt vi vet kan jo det være minne, hovedkort eller andre PCIE enheter tilkoblet som skaper trøbbel.. Som regel feilsøker man slikt med å fjerne alt fra hovedkortet, og bare beholde en minnebrikke og skjermkort tilkoblet.. Å se hva som skjer ved boot, så bytter man slot på minne, og senere bytte selv minnebrikke.. En om gangen.. Om det fremdeles ikke er noe liv, ville jeg ha testet å endre PCIE slot på skjermkort.. Om det så er samme feil, er det da enten skjermkort, cpu eller hovedkort som er trøbbel.. Da er det jo rimelig å teste ut et annet rimelig skjermkort for å finne ut om det er det som er problemet.. Eliminere de rimeligste feilene først, før man konkluderer med det dyreste Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 Ok da blir det test dag I dag. En kamerat av meg hadde ett skjermkort liggende så får testet det også. Ser at priser på ting på finn ikke er så galt. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Var skjermkortet som hadde røket ja. Alt skaffa meg nytt av samme modell så da er alt i orden, enn så lenge ihvertfall. Takker for hjelp Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 2. november 2018 Forfatter Del Skrevet 2. november 2018 Samme skjedde igjen. Skrudde av pc igår kveld etter en gaming runde. På igjen idag og no signal fra skjermen. Prøvd alt det samme som sist. Nekter og tro at enda ett skjermkort har tatt kvelden. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 2. november 2018 Forfatter Del Skrevet 2. november 2018 Og fiksa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå