Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spasere på W210


Jakobk

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

De virker selv om de ikke er godkjent altså. Du risikerer bare å få trøbbel ved EU kontroll eller teknisk kontroll om du blir stoppet og noen ser det. 

 

Vet at mange løser det ved å ta EU i vinterhalvåret, når de har vinterfelgene på. Så lenge de ser ut til å passe, og HR går god for dem(HR er en anerkjent produsent) og det ikke er mer enn 15 mm ville jeg ikke vært så redd for dette, bare husk å bruke lengre hjulbolter. 

Lenke til kommentar

De virker selv om de ikke er godkjent altså. Du risikerer bare å få trøbbel ved EU kontroll eller teknisk kontroll om du blir stoppet og noen ser det. 

 

Vet at mange løser det ved å ta EU i vinterhalvåret, når de har vinterfelgene på. Så lenge de ser ut til å passe, og HR går god for dem(HR er en anerkjent produsent) og det ikke er mer enn 15 mm ville jeg ikke vært så redd for dette, bare husk å bruke lengre hjulbolter.

Det virkelige problemet får man i det feil oppstår og man forårsaker en ulykke.

Da kan det koste millioner å kjøre rundt med ikke-godkjente spacere.

Lenke til kommentar

 

...

Det virkelige problemet får man i det feil oppstår og man forårsaker en ulykke.

Da kan det koste millioner å kjøre rundt med ikke-godkjente spacere.

 

 

Ja, du har jo delvis rett i det. Eller helt, du helgarderer med å si "det _kan_ koste ..."

 

Regresskrav kan oppstå når kjøretøyet var i ikke trafikkmessig stand, eller ikke forskriftsmessig. Vanligvis vil regresskravet mot andre parter kun oppstå når kjøretøyet ikke er i trafikkmessig stand, og det hadde innvirkning på ulykken. Her er det TÛV godkjente spacere til den aktuelle bilen, med felger som er laget for en tilsvarende bil. Jeg har vondt for å tro at et regresskrav vil bli aktuelt med mindre man kan sannsynliggjøre at spacere og felgkombinasjon var en faktor til ulykken. 

 

Det eventyret som mange forteller om at du får 100 milliarder i gjeld hvis du kjører på noen med trimmet moped er jo ikke riktig, du _kan_ få et regresskrav dersom du kjørte for fort og ulykken hadde vært unngått i lavere fart. Så om du kjører i 30 kmt og kjører på noen med trimmet moped, er sjansen for regress omtrent 0. Dersom du kjører 95 og kjører på noen, er sjansen større. 

 

Jeg er litt tilhenger av å få frem hva som faktisk skjer, fremfor skremselpropaganda. Det hjelper ingen andre enn dem som ikke har bruk for det nemlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...