Gå til innhold

Ta opp karakterer

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg slutter snart andre året på vg2 nå, og ønsker å ta alle norsk eksamene som privatist. Det er mange grunner til dette, men jeg ønsker altså å ikke møte opp til norsktimene på vgs, da jeg uansett skal ta det som privatist (får undervisningen fra andre steder). Er det mulighet for meg å kunne få dette til? Uten å få masse fravær osv? Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: ba684...f7c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne må nok flyttes til utdanning av en mod.

Fravær får du dessverre uansett med mindre du tar en samtale med læreren/skolen og forklarer problemet ditt. Det er ingen andre enn læreren/de som kan avgjøre dette med fravær (evt lege/psykolog); du kan ikke bare ignorere det, unnlate å møte opp og satse på at det ordner av seg selv.

Endret av herbiwere
Lenke til kommentar

Vårens eksamener er det for sent å melde seg opp til (frist i begynnelsen av februar), så der er toget gått. Ellers prater du bare med avdelingsleder/rådgiver/studierektor (varierer fra en skole/fylke til ett annet) og sier du vil slutte i fag A, B og C og bli delkurselev og ta fagene som privatist. Så får du ett skjema og fyller ut og signerer og sånn, så går det 3-5 dager så får du ikke lengre fravær i de fagene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...