AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Hei! Jeg slutter snart andre året på vg2 nå, og ønsker å ta alle norsk eksamene som privatist. Det er mange grunner til dette, men jeg ønsker altså å ikke møte opp til norsktimene på vgs, da jeg uansett skal ta det som privatist (får undervisningen fra andre steder). Er det mulighet for meg å kunne få dette til? Uten å få masse fravær osv? Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: ba684...f7c Lenke til kommentar
herbiwere Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 (endret) Denne må nok flyttes til utdanning av en mod. Fravær får du dessverre uansett med mindre du tar en samtale med læreren/skolen og forklarer problemet ditt. Det er ingen andre enn læreren/de som kan avgjøre dette med fravær (evt lege/psykolog); du kan ikke bare ignorere det, unnlate å møte opp og satse på at det ordner av seg selv. Endret 11. april 2018 av herbiwere Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Vårens eksamener er det for sent å melde seg opp til (frist i begynnelsen av februar), så der er toget gått. Ellers prater du bare med avdelingsleder/rådgiver/studierektor (varierer fra en skole/fylke til ett annet) og sier du vil slutte i fag A, B og C og bli delkurselev og ta fagene som privatist. Så får du ett skjema og fyller ut og signerer og sånn, så går det 3-5 dager så får du ikke lengre fravær i de fagene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå