-submariner- Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Det kommer helt an på din intelligens, det har mye å si for din lærekapasitet. Noen er tunglærte og trenger mye oppfølgning, og må jobbe mye på fritiden, bare for å klare en C. Og så har du de som lærer veldig fort (gjerne alt i forelesningen), og som derfor ikke trenger hverken oppfølgning eller å jobbe med pensum på fritiden, siden de får automatisk A med minimum innsats. Altså de tallene som ble nevnt i tråden er bare gjennomsnittet. Det er ikke politisk korrekt å si at IQ har noe å si for lærekapasiteten, men det har noe å si i aller høyeste grad. Det har ALT å si. Det er faktisk bare tull. Høy IQ sikrer ikke gode karakterer i det hele tatt. Jeg burde, i all beskjedenhet, hatt A i snitt dersom det du sier stemmer. Faktum er at jeg sliter meg til C i snitt, og det skyldes ikke mangel på innsats. Folk har forskjellige preferanser i forhold til hvordan man lærer best. Jeg lærer best med en praktisk tilnærming hvor jeg kan prøve og feile med virkelige ting. De som får toppkarakterer er ofte flinke til å ta inn informasjon på et teoretisk plan. De to måtene har ikke nødvendigvis noe med IQ å gjøre. Endret 25. april 2018 av -submariner- Lenke til kommentar
-submariner- Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Jeg selv studert dataingeniør på NTNU. - Studiet er ikke råtøft, men du bør være flink i matematikk (tatt den vanskeligste matematikken). Ikke fordi matematikk er viktig for å dataingeniør, men matematikk er viktig for å bestå eksamen i matematikk. Mange faller ut, nettopp på grunn av dette. Det er ingen tvil om at NTNU har de beste studiene (=krevende) innenfor teknologi sammenlignet med andre i Norge - spørsmålet er bare om du er flink nok til å kommer inn på studiet. Vet ikke om jeg ville satt to streker under det svaret. De datastudentene fra UiS som var på utveksling i Australia i sommer/høst var ikke akkurat imponert over nivået til gjengen fra NTNU. Nå vet ikke jeg hvilken arbeidsbelastning man legger opp til på NTNU, men i Stavanger har man lagt til at man skal bruke 45 timer i uka på ingeniørstudiene. Det vil jeg i de fleste sammenhenger si er relativt krevende. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Jeg selv studert dataingeniør på NTNU. - Studiet er ikke råtøft, men du bør være flink i matematikk (tatt den vanskeligste matematikken). Ikke fordi matematikk er viktig for å dataingeniør, men matematikk er viktig for å bestå eksamen i matematikk. Mange faller ut, nettopp på grunn av dette. Det er ingen tvil om at NTNU har de beste studiene (=krevende) innenfor teknologi sammenlignet med andre i Norge - spørsmålet er bare om du er flink nok til å kommer inn på studiet. Vet ikke om jeg ville satt to streker under det svaret. De datastudentene fra UiS som var på utveksling i Australia i sommer/høst var ikke akkurat imponert over nivået til gjengen fra NTNU. Nå vet ikke jeg hvilken arbeidsbelastning man legger opp til på NTNU, men i Stavanger har man lagt til at man skal bruke 45 timer i uka på ingeniørstudiene. Det vil jeg i de fleste sammenhenger si er relativt krevende. Jeg skal ikke se bort ifra at svaret ditt stemmer, da de sikkert har møtt de gamle datastudentene fra Høgskulen i Ålesund, som nå heter NTNU. De jeg referer til er studentene på Gløshaugen (=de ekte studentene). Det finnes flinke studenter ved andre universiteter i Norge også, men absolutt i svært mindretall. Dessuten er IT-studiene ved UiS enkle i forhold til NTNU, Gløshaugen i følge stortingsmeldingen. Dette er absolutt fakta, og allment kjent. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå