Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Inviter eller skaff tak i en som har gjort det før og kan det. Enklere å lære det for senere bruk da, pluss at det muliggens fungerer med en gang og ikke siste dagen når alle bare har lyst til å reise hjem.

Dette er det beste forslaget til nå. Få noen til å lære deg å sette opp nettverket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trenger ikke ha mer enn max en cd av et spill, du kan bare starte spillet på den ene pc'en, ta den ut starte på neste.

Om dere bare skal koble sammen fire maskiner er der så godt som i mål :yes:

Lykke til med spillingen. - Men husk at det er ikke alle spill liker at cd'en forsvinner underveis...

Lenke til kommentar

Ganske vanskelig å starte esitt første LAN kun basert på det du leser her, når du ikke har bakgrunnskunnskaper nok til engang å vite hva OS er (no offence RatmFan). Nei, få tak i noen som kan det! Er egentlig ikke vanskelig i det hele tatt. Alle orda kan derimot høres temmelig skremmende ut... ;)

Lenke til kommentar
trenger ikke ha mer enn max en cd av et spill, du kan bare starte spillet på den ene pc'en, ta den ut starte på neste.

Om dere bare skal koble sammen fire maskiner er der så godt som i mål :yes:

Lykke til med spillingen. - Men husk at det er ikke alle spill liker at cd'en forsvinner underveis...

Har faktisk hatt en god del trøbbel med dette i det siste...gikk lettere før i tida. :mad:

Lenke til kommentar

Javel da..................."sukk"............

Tenkte jeg skulle være genial, men ok, dropper egiosmen og spør en av mine venner. Vet dere om noen av disse spillene får problemer når cd'en blir att ut for å settes inn i en ny PC?:

1. MOHAA

2. Hidden & Dangerous

3. Age Of Mythology

4. Age Of Empires 2

5. C&C Generals

Lenke til kommentar
Javel da..................."sukk"............

Tenkte jeg skulle være genial, men ok, dropper egiosmen og spør en av mine venner. Vet dere om noen av disse spillene får problemer når cd'en blir att ut for å settes inn i en ny PC?:

1. MOHAA

2. Hidden & Dangerous

3. Age Of Mythology

4. Age Of Empires 2

5. C&C Generals

Age-spilla funker det i alle fall fett med, det samme gjelder Generals! :cool:

Har trøbla litt med MOHAA, men det funka til slutt...Dere har ikke SoF2 da? Genialt i LAN. For ikke å nevne WarCraft 3: FT...

Lenke til kommentar
3. Age Of Mythology

4. Age Of Empires 2

5. C&C Generals

alle de funker helt fint med en cd, har ikke testet de andre. alle må ha de samme versjonene av spillene før dere kan spille sammen og...

Inviter eller skaff tak i en som har gjort det før og kan det. Enklere å lære det for senere bruk da, pluss at det muliggens fungerer med en gang og ikke siste dagen når alle bare har lyst til å reise hjem.
grunnen til at han spør er vel at han ikke kjenner noen? :dontgetit:

Gilmrende folks! Fatter ca 1000 mer nå. 

Alle har samme operativsystem (XP)

Skal det da være barnemat med Hub og 4 av 4 nettverkskabler?

ja skal funke da. regner med at dere bare skal spille lokalt og ikke præve dere på noe internettgreier..

Lenke til kommentar

Med mindre man bor i Hobøl eller et annet sted som nettopp har oppdaget strøm, så kjenner vel alle en eller annen som kan det? :roll:

Lenke til kommentar
3. Age Of Mythology

4. Age Of Empires 2

5. C&C Generals

alle de funker helt fint med en cd, har ikke testet de andre. alle må ha de samme versjonene av spillene før dere kan spille sammen og...

Gilmrende folks! Fatter ca 1000 mer nå. 

Alle har samme operativsystem (XP)

Skal det da være barnemat med Hub og 4 av 4 nettverkskabler?

ja skal funke da. regner med at dere bare skal spille lokalt og ikke præve dere på noe internettgreier..

Kjenner ingen........ Eller..........Kjenner men vil ikke ha med....

Ingen internettgreier her nei...........

Må man ha kabler som hører til HUB-en? :ermm:

Lenke til kommentar
Må man ha kabler som hører til HUB-en? :ermm:

Hver maskin må være koblet til huben. Sørg for at du har rett type kabler. Det er vel patche-kabler som brukes til å koble PC til hub, hvis jeg ikke tar helt feil :p

Dersom du skal kjøpe deg kabler så står er det en illustrasjon på baksiden av pakken som viser hva slags kabel det er.

Lenke til kommentar

:devil: Noen som gidder å lage en oppsummering her?

Opplysningene jeg kan gi dere er:

Alle har samme OS (fatter det ordet nå ja :w00t: ) Win XP

Har minimum 3 nettverkskabler og maks 4 pc'er

Har Hub (hva er forskjellen på HUB og Switch?)

Noe mer dere trenger å ha eller vite?

Men det var enda en ting............. (ganske lei av meg nå tenker jeg :devil:)

Må alle ha installert spillet på PC'en eller trenger kun en av dem?

Lenke til kommentar
Alle må ha innstallert spillet, men om dere trenger forskjellige cd-keyer kommer ann på hvilket spill det er..

Noen tips til steder å skaffe seg Cd-keys? Gidder ikke sitte 2 timer på nettet bare for å underholde mine venner i en liten natt...... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...