Gå til innhold

Ferie i sommer uten sydenvarme

Anbefalte innlegg

Hei,

Kunne jeg fått noen raske desitnasjoner for steder man kan reise i fellesferien i en uke sammen med kjæresten med mellom 20-30grader? Om det er storby, kystby, oppi fjellene eller hva det enn skulle være spiller det ikke noen rolle, men må være i Europa, litt grunnet budsjett og reisetid.

Har sett litt både på Alpene i Sveits, vingårdferie i Tyskland/Frankrike og noen badebyer i Østeuropa.

Håper dere har noen spenstige ideer! Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du å fly?

Hva er din nærmeste flyplass?

Avinor har oversikt over hvilke destinasjoner som har direktefly, fra hvilke norske flyplasser.

Gardermoen har naturlig nok flere valgmuligheter enn Stavanger.

Om du får direktefly, sparer du både tid og penger.

Jeg valgte Amsterdam som reisemål forrige sommer fordi det var en av få destinasjoner med direktefly fra Kristiansand, som var min nærmeste flyplass akkurat da.

Jeg bestiller alltid fra www.expedia.com fordi det er praktisk å bestille fly og hotell fra samme nettside og betale i én omgang. Da rangeres både flyreise og hotell etter pris, og du taster inn dato og tidspunkt for ønsket avreise og retur.

Jeg var i Jerusalem i forrige uke. Expedia gjør alt så enkelt.

Men uheldigvis var det ikke direktefly, så det er nok over ditt budsjett.

Skulle du likevel velge Jerusalem så er det faktisk visumfritt. Jeg hadde ingen problemer med å slippe inn.

Du kan for eksempel vurdere Amsterdam, Kaunas, Szczecin, Berlin eller Paris.

Men sjekk gjerne først hvor du kan få direktefly, så sparer du mye venting på andre flyplasser.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Frankrike, Sveits og Tyskland er jo rellative dyre land kontra litt mer typiske turistland, så selv om flybiletten koster par tusen kroner mer ned til Gran Canaria så sparer du det lett inn igjen med å handle billige lokale matvarer og produkter..

Når det gjelder sydenvarme vil det være vanskelig å forutse, vi har jo perioder hvor tempraturen passerer 30+ her i Norge også, så om man baserer hele ferien på hvilken tempratur det skal være der, kan man jo bli riktig så skuffet...

Mest stabile klimaet finner man vel på Gran Canaria, hvor det ligger tørt og rellativt kjølig til.. og noen leiligheter på høylandet på øya utenom de typiske turiststedene kan nesten minne om norske forhold med litt kjølige netter og varmere dager..

Lenke til kommentar

Noen ideer om hva dere ønsker se og gjøre?

For under 30 grader bør hele Middelhavsområdet unngås. Madeira er en charterestinasjon hvor temperaturen bruker holde seg på 20-30, det er mye natur å se på og dere treffer ikke charter-svein der.

Varna eller Burgas er alternativer i øst om dere skal ha massestrand.

For noe litt spesielt kan dere dra til Basel hvor å flyte nedover elva er en populær aktivitet som dere vil huske. Det er vanlig å kjøpe en flytepute man har saker og ting inni mens man flyter nedover. Det er også morsomt å se hordene som flyter nedover når sommerværet slår til. Sjekk fenomenet ut på YouTube.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...