Gå til innhold

Hvilket bærbare merke er best?


TMH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en HP. Synes virkerlig ikke at den er noe særlig. 2.4 GHZ, pentium.

 

prøvde en eldre 450 Mhz Compaq for en liten stund siden.. den hadde mindre ram, mindre prosessor og var i følge spesifikasjonene veldig mye dårligere.

 

Min oppdagelse var at 450 Mhz'en var mye raskere.

 

Testet forøvrig ikke med noen benchmarks, men.

 

konklusjon: ikke HP.

 

God jul :xmas:

Lenke til kommentar
Har en HP. Synes virkerlig ikke at den er noe særlig. 2.4 GHZ, pentium.

 

prøvde en eldre 450 Mhz Compaq for en liten stund siden.. den hadde mindre ram, mindre prosessor og var i følge spesifikasjonene veldig mye dårligere.

 

Min oppdagelse var at 450 Mhz'en var mye raskere.

Og der har du bevist at brukeren kan gjøre en god pc elendig.

 

Tilbake til topic:

Man kan ikke si at et merke er best. Det er mange gode, og hva som er best varier fra hvilke behov man har. Da jeg skulle kjøpe bærbar var Dell best for meg. Jeg fikk en complete care forsikring billig, og en ligenende forsikring ville vær særdeles dyrere hvis jeg ikke hatt kjøpt via Dell. De ga også de sammensetningene gode spesifikasjoner, men lite støy og strømforbruk slik jeg trenger. Prisen var ikke så viktig, og for meg ble Dell best.

Hvis du skal ha en billig pc som skrivebordsmaskin hjemme vil en billig HP gi deg akkuratt det du trenger, og kanskje være det beste merke. For en som vil ha topp ytelse billig, og ikke bryr seg om støy, varme og strømforbruk kan en Elitegroup maskin, her 736, være det beste valget.

 

Kjøp et kjent merke, feks: Dell, FS, HP, Asus, IBM osv. Finn maskinen som gir deg det du ønsker, og da blir det det beste merket for deg.

Lenke til kommentar

Sett bort fra pris, vil jeg nok rangere IBM som den klart best bygde og utstyrte laptopen som finnes for pc-markedet. Alle andre jeg har prøvd blir liksom litt plast i forhold til den solide byggekvaliteten.

 

Men iom at jeg ikke har råd, så får man nøye seg med en Apple Powerbook.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på bærbar PC en god stund nå. Valgte meg ut tidlig ut Dell. Etterhvert har jeg tenkt på Fujitsu-Siemens, kun fordi onkelen min kjøpte seg en slik. Så har jeg tenkt på IBM. Selv om IBM er litt dyrere enn andre (oh fysj og fy), så får man det man betaler for :)

 

Tenker jeg kjøper en stilig bærbar om et halvt år. Blir spennende å se hva jeg får da, enn det jeg ev. hadde fått nå :)

Lenke til kommentar

Jeg vil nok si at IBM er det beste. Hos IBM så får du virkelig kvalitets pcer. gode program varer, kundeservice. rett og slett glimrende. og du får ikke den plastikk følelsen som det er hos mange andre selskaper, som Dell. Dell lager veldig plastikk aktige maskiner. Men som sagt du får det du betaler får. Du får en virkelig god maskin hos IBM, selv om prisen til tider er litt stiv.

 

Ellers syns jeg at Compaq har vært veldig bra, allitd hatt dem, men siden de og HP slo sammen så har de ikke vært det samme.

 

Og du har jo også Fuijtsu Siemens maskiner og Acer da. Det er hvertfall de 4 merkene jeg ser på først. Litt dyre merker, men du får en maskin og service som er topp. Men ikke noe slår servicen til IBM.

Lenke til kommentar
IBM er bra. Holder lenge. Ellers har jeg gode erfaringer med maskinene som Whitebox, Zepto og jeg tror også Dell selger, Compal.

Nå lyger du :roll:

Istedenfor å kun gi et "utrop" kan du ikke gi litt konstruktiv kritikk. Hvorfor mener du personen lyver, hvilke erfaringer har du som motsier det personen sier osv... Alle må få lov til å ha sin mening, og de kommer neppe til å endre mening med mindre noen gir dem en god tilbakemelding med gode eksempler.

Lenke til kommentar

Har erfaring fra Fujitsu Siemens og IBM, igjennom min jobb. Akkurat nå har jeg en IBM T40 som jeg er kjempe fornøyd med.

Har jeg skulla kjøpt ny maskin nå, så har det blitt IBM. Servicen hos IBM er meget bra, de er raskt på pletten hvis vi har maskiner som det må gjøres noe med. De gangene det har vært noe som måtte byttes av deler, så har det vært selvforkyldt. PC'er som har gått i bakken etc

 

askare

Lenke til kommentar

Har selv lett litt etter bærbar da jeg har planer om å kjøpe en selv (bare jeg får økonomi til det :roll: ). Erfaringen min er som følger:

IBM er kongen på haugen. Også prismessig.

Ellers: let rundt med lys og lykt på div forum, hjemmesider nettsjapper osv. og prøv å finn en bærbar som passer DINE behov. Selv opplever jeg ofte "merkevarer" som Dell, Acer, HP osv. som dårlige kjøp, da jeg ikke trenger kundeservice, stor bundle osv. Men kanskje du trenger dem?

Konklusjonen er: hva trenger du? hvis du analyserer dine behov og ønsker, for så å lete etter en bærbar som passer til dette, så finner du den beste bærbare. For deg. For meg er det nok en annen.

Lenke til kommentar

Dette med hvilket merke som er best blir jo litt tullete.. ta f.eks Compaq / HP. Disse utgir en del svært gode pc'er - ref. Compaq EVO serien, og den nye HP N6000C f.eks - samtidig finnes det en god del søppelmodeller.

Har selv et par Compaq EVO N800C, og er meget fornøyd med denne maskinen - da den kom var den noe av det råeste man kunne få, nå er den selvfølgelig ikke på nivå med det nyeste på f.eks grafikk, men kvaliteten er nå fortsatt meget bra!

 

Men hvordan måler man hvorvidt et MERKE er bra?? SPesifikasjoner og ytelse? Vekt ? Konstruksjon / kvalitet ? Støynivå? Design? Feilrate? Service?

 

De som kanskje jevnt over har best kvalitet på maskinene er vel IBM. Ellers er vel Toshiba regnet som en kvalitetsleverandør, selv om de kanskje har tapt seg litt de siste årene.

 

Fujitsu-Siemens lager en rekke gode business modeller, mens hjemmemaskinen (Amilo) holder en lavere kvalitet.

 

Kvaliteten på en del dell-maskiner er vel også noe begrenset..

 

Blant mange bedrifter har det tradisjonelt vært rangert slik blant de store laptop-leverandørene, også sett i forhold til pris:

Topp: IBM, Toshiba

Bra: Compaq, Fujistu-Siemens

Ikke fullt så bra: Dell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...