Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan kan jeg få penger fra staten uten å lyve/jobbe?

Gamasj

Anbefalte innlegg

2) Det går an å være ærlig på spørsmål om "Tror du jeg vil klare eksamen?", i stedet for å si "Nei", kan man si "Jeg tror at du med nok innsats vil klare det, alt er mulig med nok innsats". Det går veldig fint å leve uten å lyve. Problemet er at slike ting går i arv fra foreldre til barn, mange foreldre har levd med uhåndtérbart press hele livet, særlig i arbeidslivet, og finner det umulig å greie det uten en hvit løgn av og til.

Det går også an å ikke svare. Stillhet er ikke løgn, man velger bare ikke å ta stilling til spørsmålet eller saken der og da. Man trenger tenketid. Mange flere burde gjøre det i samfunnet.

Det er trist vi ikke lærer noe om det her i skolen.

Om noe skal ha en eksamen samme dag som personen spør. Og premisset er et den som blir spurt ikke tror det kommer til å gå bra, tror jeg ikke "det må jeg tenke på" eller "om du leser mer går det bra", er et svar som fungerer. Om man bruker hvit løgn vil man gjerne gi mer ro og selvtillit, minske eksamensangst osv.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg ville svart det samme. Det spørs på -hvordan- man sier det også. Noen kan motivere en stein til å rulle. Hvis man leser intenst, trener som nøkken på oppgaver og tar de store linjene i løpet av 3-4 timer, så kan det absolutt hende at det er nok til å redde ståkarakter. Å være ærlig innebære å være ærlig for de rette grunnene, for seg selv. Realitet er bare en realitet når det er bevist, helst mange ganger. Så med mindre personen hadde strøket på kanskje 10 eksamener først, så hadde jeg ikke vist noen tvil. En drøm er en drøm, noen trenger flere enn én sjans.

Lenke til kommentar

En borgerlønn ville forflyttet mennesker vekk fra bullshit-jobbene og over til arbeid og innsats vi faktisk trenger mer av.

Påsto ikke du på side to at borgerlønn var en helt annen diskusjon og ikke det tråden handlet om?

Jo. Tråden sporet av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...