sofiepett Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Hei! Kjøpte for en stund siden en vare via Komplett.no, som selges av en av deres partnere. Denne har det blitt reklamert på, og denne har blitt godkjent. Reklamerte mot Komplett. Komplett vil kun gi pengene tilbake, da de mener at siden varen er kjøpt av noen andre, men via Komplett sin markedsplass så kan de ikke omlevere vare. Stemmer egentlig dette? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Uten at jeg har lest vilkårene i dybden, vil jeg tro komplett har endret dem til å reflekter at de nå er en "handelsplass" i tillegg til å være en av butikkene på den handelsplassen. Kanskje ikke alle har fått det med seg, men Komplett har tatt dette grepet for å prøve å bli Norges/Scandianvias svar på Amazon, før Amazon rekker å etablere seg her. Så ja, jeg regner med du ikke har fått med deg den "lille skriften" der det står at du handler med Kompletts handels "partner" og ikke Komplett selv. At Komplett kun er inne i bildet som en "betalings løsning" nærmest. Så Komplett kan sikkert ganske riktig, ikke tilby noe annet enn pengene tilbake.. Når det er sagt, så har du selvsagt akkurat de samme rettigheter i henhold til norsk forbrukerkjøpslov som før. Så bare fordi om Komplett ikke nødvendigvis har system for omlevering. Så har du selvsagt fremdeles krav på det. Enten mot Komplett, eller mot partneren varen ble kjøpt hos. Om komplett ikke kan, eller vil, forsøke å ordne med omlevering. Kan du ta saken direkte med salgs partneren. Om de forsøker å vri seg unna, prøv å ring til forbruker rådet for videre råd derfra. Lykke til! Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 10. april 2018 Forfatter Del Skrevet 10. april 2018 Uten at jeg har lest vilkårene i dybden, vil jeg tro komplett har endret dem til å reflekter at de nå er en "handelsplass" i tillegg til å være en av butikkene på den handelsplassen. Kanskje ikke alle har fått det med seg, men Komplett har tatt dette grepet for å prøve å bli Norges/Scandianvias svar på Amazon, før Amazon rekker å etablere seg her. Så ja, jeg regner med du ikke har fått med deg den "lille skriften" der det står at du handler med Kompletts handels "partner" og ikke Komplett selv. At Komplett kun er inne i bildet som en "betalings løsning" nærmest. Så Komplett kan sikkert ganske riktig, ikke tilby noe annet enn pengene tilbake.. Når det er sagt, så har du selvsagt akkurat de samme rettigheter i henhold til norsk forbrukerkjøpslov som før. Så bare fordi om Komplett ikke nødvendigvis har system for omlevering. Så har du selvsagt fremdeles krav på det. Enten mot Komplett, eller mot partneren varen ble kjøpt hos. Om komplett ikke kan, eller vil, forsøke å ordne med omlevering. Kan du ta saken direkte med salgs partneren. Om de forsøker å vri seg unna, prøv å ring til forbruker rådet for videre råd derfra. Lykke til! Hei! Ja, jeg var forøvrig oppmerksom på at det var noen andre som solgte varen, via Komplett, men syns det var litt snodig at Komplett kan godkjenne reklamasjon på vegne av noen andre, ved å returnere penger - men ikke omlevere. Skal forsøke å ta kontakt med Komplett igjen, evt selger av varen. Fint at man kan kjøpe flere ting samlet fra ulike leverandører, men det er kjedelig når man skal reklamere på en vare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå