Gå til innhold

Hardiskakivitet

Anbefalte innlegg

Hva i all værden er det som hardisken til å gå hele tiden?

Jeg bruker en P2 som "server" (kjører XP), for ADSL! Jeg ser ikke noe poeng i at HD skal gå hele tiden, så jeg har satt HD-timeout til 10min. Så langt er alt OK, men stadig vekk, - selv nå det ikke er noe aktivitet i LAN'et , så statrer HD - surrer å går litt (tilsynelatene uten grunn). jeg har "tatt bort! AOL, MSN Etc, Er edet noen som har tipps om hva som aktivserer og/eller hvilket trekk jeg må gjøre for¨å ta styringen over HD'n?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har også lurt på hvorfor noen av PC'en våre begynte å surre med jevne mellomrom. Årsaken viste seg å være et Microsoft element som indekserer Office-filer for at de skal kunne lokaliseres raskt. Husker ikke hva denne funksjonen heter, og har fjernet den, men den lå i Oppstart-mappen på Start-menyen. Du kan jo se om du også har noe i denne mappen som kan minne om noe slikt.

Så vidt jeg husker er det også noen former for programmerte Windows-aktiviteter, som f.eks. defragmentering ol som kan starte opp med jevne mellomrom. I W98 ligger dette under mappen Programmer-System-Systemverktøy-Planlagte oppgaver.

[ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-03-03 00:33 ]

Lenke til kommentar

Min "Server" har ike noe Office program! Derfor lurer jeg på hva som får den til å accessere disken/e til høyst ulike tider!

Så helst at diskene "lå" i ro inntil det var noe aktivitet på Maskinen!

Lenke til kommentar

Xp er jo bygget på NT teknologien og der kan man lage ( eller windows lager selv) en fil som kalles Pagefile.sys (eller no) denne fungere på samme måte som en ram brikke, det kunne jo hende at det var den windows skrev/leste fra hele tiden... (vet ikke, bare slenger ut et forslag :grin: )

også er det jo også en fil/info som lagres på hd`en med info om partisjonene og størelse denne blir vell også "oppdatert jevnlig (tror jeg :razz: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...