Novise Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Hva i all værden er det som hardisken til å gå hele tiden? Jeg bruker en P2 som "server" (kjører XP), for ADSL! Jeg ser ikke noe poeng i at HD skal gå hele tiden, så jeg har satt HD-timeout til 10min. Så langt er alt OK, men stadig vekk, - selv nå det ikke er noe aktivitet i LAN'et , så statrer HD - surrer å går litt (tilsynelatene uten grunn). jeg har "tatt bort! AOL, MSN Etc, Er edet noen som har tipps om hva som aktivserer og/eller hvilket trekk jeg må gjøre for¨å ta styringen over HD'n? Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Vi har også lurt på hvorfor noen av PC'en våre begynte å surre med jevne mellomrom. Årsaken viste seg å være et Microsoft element som indekserer Office-filer for at de skal kunne lokaliseres raskt. Husker ikke hva denne funksjonen heter, og har fjernet den, men den lå i Oppstart-mappen på Start-menyen. Du kan jo se om du også har noe i denne mappen som kan minne om noe slikt. Så vidt jeg husker er det også noen former for programmerte Windows-aktiviteter, som f.eks. defragmentering ol som kan starte opp med jevne mellomrom. I W98 ligger dette under mappen Programmer-System-Systemverktøy-Planlagte oppgaver. [ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-03-03 00:33 ] Lenke til kommentar
Novise Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Min "Server" har ike noe Office program! Derfor lurer jeg på hva som får den til å accessere disken/e til høyst ulike tider! Så helst at diskene "lå" i ro inntil det var noe aktivitet på Maskinen! Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 du kan jo sjekke vilke programmer som starter opp automatisk ved oppstart... prøv msconfig (er ikke helt sikker på om denne er med i windows xp, men det finner du sikkert ut av :smile: ) Lenke til kommentar
Bateau Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Xp er jo bygget på NT teknologien og der kan man lage ( eller windows lager selv) en fil som kalles Pagefile.sys (eller no) denne fungere på samme måte som en ram brikke, det kunne jo hende at det var den windows skrev/leste fra hele tiden... (vet ikke, bare slenger ut et forslag ) også er det jo også en fil/info som lagres på hd`en med info om partisjonene og størelse denne blir vell også "oppdatert jevnlig (tror jeg :razz: ) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Du kan laste ned et program som heter Filemon fra http://www.sysinternals.com, dette programmet lar deg se all aksessering av filer( nesten ), slik at du kan finne ut hva det er som blir lest/skrevet. Saa kan du jo ogsaa gaa til mmc i windows og sette opp noe registrering av ting som bruker prossesorkraft etc og noeste fram synderne paa den maaten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå