hightow Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Ser på mulighet å få installert en kattedør i ytterdøra som leser chippen på katta, slik at den kan gå inn og ut som den/vi vil. Noen som har noen erfaringer/anbefalinger av type? Har sett på Sureflap DualScan. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Hvorfor dual-scan? Holder det ikke å holde andre katter ute, men la din gå inn og ut som den vil? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 En bekjent installerte sånn, men hadde problem med at katten tok med mus og fugler inn, til og med levende sådan, når katten var alene hjemme. Det ble til at han satte døren til å kun slippe katten ut, og kunne ikke gå inn igjen selv. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 10. april 2018 Forfatter Del Skrevet 10. april 2018 Vi har 2 katter, og det kan tenkes at den ene bare skal holdes inne en periode mens den andre kan gå ut og inn som den vil. Når det gjelder at de kan drasse inn mus etc, så skal det visstnok finnes en modell som ikke åpner kattedøra dersom den har noe i munnen. Har derimot ikke funnet en slik ennå. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Har hatt vanlig kattedør uten chip-leser ting. fungerer like bra. andre katter kom ikke inn. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Har litt erfaring med en fra SureFlap, men som bare leser på vei inn. Ganske enkel å programmere, det store problemet var å få lest chippene til to lite samarbeidsvillige dyr. Men det er dyrene sin feil. Ellers fungerer den bra, har timer som gjør at dyrene ikke kan gå ut mellom kl X og Y(men kan gå inn), kan enkelt sperres og ikke hatt noe problemer med at den ikke leser dyrene. Relativt lite trekk også. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Takk for svarene. Dere som har kattedør, hvor har dere montert den? Jeg tenker jeg skulle sette min i ytterdøra, ettersom vi har 30cm yttervegg. Noen problemer rundt det? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Er vel mest vanlig å ha den i dør, ikke noe problemer rundt det i det hele tatt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Noen som har testet katteluke i glassdør? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 Er det herdet glass, noe som vel er vanlig tror jeg, så kan du ikke lage hull i glasset.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå