Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Medisin mot mensensmerter

Anbefalte innlegg

Så nå kan jeg ikke bruke naproxen eller ibux lenger siden jeg får magesår av dem, som da etterlater meg med paracet som smertestillende, noe jeg ikke er fornøyd med da smertene mine blir ganske sterke. 

Hva slags medisiner burde jeg sjekke ut i samråd med fastlegen? Har liten til ingen erfaring med smertestillende medisiner utenom det man får reseptfritt. 

Anonymous poster hash: 818fd...225
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paracet må du ihvertfall ikke overdosere på, det ødelegger levera di.

MEN, du KAN bruke det som argument ovenfor fastlegen, for å få opoider som faktisk tar smertene.

Sier du til ham at du bruker et brett paracet til dagen i fire dager i strekk, så skal du ikke se bort ifra at han gir deg opiums-tabletter isteden.

MEN, dette vet de mer om på kvinneguiden og kanskje også freak.no.

Lenke til kommentar

Mange bruker P piller for å styre menssmerter, men det kan medføre mye hormonelle issues også, hudproblemer, mange reagerer helt forskjellig på forskjellige merker p piller også siden de kødder med hormonbalansen i kroppen. Er litt skummelt å eksperimentere mye med det. Du må fortsatt ta dem helt fast ikke bruke dem som smertestillende.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mange bruker P piller for å styre menssmerter, men det kan medføre mye hormonelle issues også, hudproblemer, mange reagerer helt forskjellig på forskjellige merker p piller også siden de kødder med hormonbalansen i kroppen. Er litt skummelt å eksperimentere mye med det. Du må fortsatt ta dem helt fast ikke bruke dem som smertestillende.

Joda, men hormonproblemer og hudproblemer kan åsså fikses, vært igjennom det selv. Åsså vil jeg påstå at det e bedre å bruke p piller enn mye smertestillende. Spesielt Paracet forårsaker mye og sterk hodepine etter å ha blitt brukt en stund, pluss risikoen for magesår og leverproblemer. Hva e verst, hormonforstyrrelser og litt kviser eller leversykdom og magesår. For meg hjalp det med p piller, tross i litt hormoner i ubalanse og kviser, så det e en mulighet. 

Lenke til kommentar

La det understrekes, litt mindre diskre denne gangen: Det ER preparater man kan benytte, som man ikke nødvendigvis får kjøpt over disk her i Norge - MEN, som folk på forum hvor man er litt mer liberale til ting, kan informere om.

Eksempelvis kunne en venninne av meg i studietiden, fortelle at hun hadde helt jævlige kramper når hun var yngre, men at hun tilfeldigvis fikk jobb som au pair i USA, og der fikk hun midler rett over disk som gjorde at hun opplevde mensen som helt normalt, uten smerter og kramper og oppblåst mage og konstant blødning og så videre.

Hør med noen som gjerne innehar et mer kritisk perspektiv til norsk farmasøyt-politikk, og se om de ikke kan gi mer spesifikke råd.

Ikke noe særlig morsomt å gå og ha det vondt uten saklig grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...