AfterGlow Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Western Digitals nye mini-SSD er lynrask Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Blir ikke denne tittelen villedende når Intel Optane er mellom 10-1000x raskere? Lenke til kommentar
Evilworm Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Blir ikke denne tittelen villedende når Intel Optane er mellom 10-1000x raskere? Er du morsom? 10 ganger så rask? 1000 ganger så rask? Har du røyket? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Intel Optane talla som presenteres er ofte på optimalisert datasett, faktiske tall er ofte 10-1000x lavere enn oppgitte tall. Regner med at WD leverer nogelunde de tallene de merker produktet med. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 (endret) Blir ikke denne tittelen villedende når Intel Optane er mellom 10-1000x raskere? Er du morsom? 10 ganger så rask? 1000 ganger så rask? Har du røyket? Nei, eg trur du leser falske benchmarks heller. https://www.servethehome.com/exploring-best-zfs-zil-slog-ssd-intel-optane-nand/ https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=intel-optane-800p&num=2 https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=intel-optane-900p&num=5 Når det kjem til WD disken så fant eg dette: http://www.storagereview.com/western_digital_black_3d_highperformance_nvme_ssd_announced Og det oppsummerer vell ganske godt at dette er ein treig disk. Endret 10. april 2018 av siDDis Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Men Optane er jo en annen teknologi da. På det Optane er bra på slår selvfølgelig ingenting Optane. Men den koster og langt mer. I forhold til vanlige SSDer er denne veldig rask. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Optane er bra på alt, dei andre er dårlege på alt. Det finnes ikkje ein workload der Optane er dårlegare. Om du ser ein benchmark der Optane er dårlegare, så spør deg sjølv, at det er kanskje fordi operativsystemet avlaster disksystemet? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 https://www.anandtech.com/show/11953/the-intel-optane-ssd-900p-review Vinner ikke alle tester, men ja når den ikke gjør er den såvidt bak. Og på mange områder så er jo Optane veldig mye raskere som du sier. Men 10-1000x gjelder hvertfall ikke for alle kategorier. Som f.eks ren skriv/les. Men ja om jeg skulle valgt det raskeste så ville jeg jo valgt Optane i alle situasjoner om penger var 0 problem. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 (endret) ***WD decided to not sample drives to StorageReview for review because they claim our testing is too enterprise-focussed. We asked them for input on our testing and WD declined to participate in the conversation*** Western Digital Black 3D NVMe SSD Den klarer vel 3.4GB/s lesehastighet på "luftfiler" Altså i jalla "disktestprogrammet" Atto Det som blir testet i Atto er ekstremt komprimerbar data, altså "luft" Jeg har nå 3 stk Optane 900p 480GB. Perfekt i workstation min Endret 10. april 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 https://www.anandtech.com/show/11953/the-intel-optane-ssd-900p-review Vinner ikke alle tester, men ja når den ikke gjør er den såvidt bak. Og på mange områder så er jo Optane veldig mye raskere som du sier. Men 10-1000x gjelder hvertfall ikke for alle kategorier. Som f.eks ren skriv/les. Men ja om jeg skulle valgt det raskeste så ville jeg jo valgt Optane i alle situasjoner om penger var 0 problem. Trur du verkeleg dei talla er reelle? Akkurat som med fake news, så finnes det fake benchmarks. Her er min virtuelle Windows på Linux med AIO backend. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Trur du verkeleg dei talla er reelle? Akkurat som med fake news, så finnes det fake benchmarks. Her er min virtuelle Windows på Linux med AIO backend. Jeg tror, eller trodde? det ja. Så det du sier er at den får lavere tall på grunn av OSet, men i realiteten er de langt raskere enn hva en del tester viser? Så er det da fordi Windows ikke er laget med så raske disker i tankene? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Nei, å teste async IO gir fantastiske tall, men det er ikkje tester som representerer verken vanlig eller ekspert bruk. Men talet folk flest burde bry seg aller mest om, er lav latency. Optane er kongen på haugen med stor margin. Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Blir ikke denne tittelen villedende når Intel Optane er mellom 10-1000x raskere? mener den ble testet til å bare være ca 30x raskere, ikke 1000x. Men er enig, Optane er selv da betydelig raskere. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Om du tester 4kb random sync write så er den 5000x raskare. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 (endret) Ett spørsmål. Er win mye raskere i bruk med en av de diskene dere snakker om, kontra en 2.5" ssd? Endret 11. april 2018 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Ett spørsmål. Er win mye raskere i bruk med en av de diskene dere snakker om, kontra en 2.5" ssd? Kommer jo ann på bruken, men ja Optane og selv m.2 nvme ssd er vesentlig raskere generelt enn en harddisk. Feige lag å sammenlikne Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Harddisk? Hehe, sa jeg noe om det Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Harddisk? Hehe, sa jeg noe om det Litt kjapp siden du skrev disk Forskjell på merkbar ytelse, om workloaden din er stor nok/spesifikk på lagringsytelse. Ofte blir cpu flaskehals ved loading av programmer. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Har du 2x m2 i samme maskin og overfører store filer mellom dem, vil du se store forskjell mellom 2x 2,5" Har jeg feil, om så er, vis meg. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Har du 2x m2 i samme maskin og overfører store filer mellom dem, vil du se store forskjell mellom 2x 2,5" Har jeg feil, om så er, vis meg. Sekvensiell les og skrivehastighet mellom 2stk m.2 er høy, om ikkje begge er koblet til Pch lagringskontrolleren, typisk intel. Max pci-e x4 tildelt. Har man en der, og en koblet mot cpu (pci-e) er det max båndbredde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå