Gå til innhold

Mercedes varsler elektrisk luksus-sedan innen 2020


Anbefalte innlegg

Nå ser det ut for meg som grafen viser at driftssikkerhet (hvordan den nå blir beregnet) er ca lik for MB og Tesla, men teslaeierne er likevel langt mer fornøyde ned bilene sine. Spørsmålet er selvsagt hvorfor det er slik (har Teslakunder rett og slett lavere forventning til bilene?)

 

Her er en driftsikkerhetsvurdering fra UK, der Tesla Model S kommer ut på bunn av elbilene. http://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-5017573/Most-reliable-car-makes-sold-UK-Japanese.html

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse

Flott, henger bare 7 år etter Tesla.

Eneste luksusen Tesla har er mangel på avgifter i Norge.

 

Og henger etter fordi de ikke har en stikkontakt ?

 

Tesla solgte 100000 biler i 2017

Mercedes solgte 2,3 millioner biler i 2017

VW solgte 10,7 millioner biler i 2017 (tallene inneholder alle merkene inkl Audi, Bugatti, Porsche, Seat, Skoda osv)

 

Eller 23 ganger så mange, tror du seriøst at de ligger søvnløs?

 

Tesla har såvidt 3 modeller på markedet, Mercedes har alt fra bybiler som Smart, Mercedes som dekker alt fra A serien, til luksusbiler, sportsbiler, hyperbil, motorsport, dekker det meste av nyttekjøretøy fra små til store kassebiler, busser, vogntog og spesialiserte ambulanser, politi, flyplasskjøretøy, samt Unimog.

 

VW konsernet dekker nesten det samme med rundt 12 bilmerker under VW logoen.

 

Og alle de store kommer med elbiler de neste årene, så blir spennende og se hvordan bilmarkedet blir framover.

  • Liker 2

Nå ser det ut for meg som grafen viser at driftssikkerhet (hvordan den nå blir beregnet) er ca lik for MB og Tesla, men teslaeierne er likevel langt mer fornøyde ned bilene sine. Spørsmålet er selvsagt hvorfor det er slik (har Teslakunder rett og slett lavere forventning til bilene?)

 

Her er en driftsikkerhetsvurdering fra UK, der Tesla Model S kommer ut på bunn av elbilene. http://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-5017573/Most-reliable-car-makes-sold-UK-Japanese.html

Tesla sitt største marked er USA, i en undersøkelse hvor over 640000 biler er tatt med kommer Model X på desidert 1 plass med flest feil, kråkedørene, dårlig finish, glipper i karosseri, problemer med alle dørene m.m.. Man skal vel være rimelig i ammetåka hvis man klarer å påstå at Tesla har de mest fornøyde kundene. I Norge er det byttet masse motorer, saksøkt for alt for høyt oppgitt ytelse på toppmodellen m.m.

 

  • Liker 2

 

 

. Man skal vel være rimelig i ammetåka hvis man klarer å påstå at Tesla har de mest fornøyde kundene. I Norge er det byttet masse motorer, saksøkt for alt for høyt oppgitt ytelse på toppmodellen m.m.

 

 

Nei, dette kommer frem i flere undersøkelser fra eierne. Altså at de er fornøyd som kunde. 

 

 

 

. Man skal vel være rimelig i ammetåka hvis man klarer å påstå at Tesla har de mest fornøyde kundene. I Norge er det byttet masse motorer, saksøkt for alt for høyt oppgitt ytelse på toppmodellen m.m.

 

 

Nei, dette kommer frem i flere undersøkelser fra eierne. Altså at de er fornøyd som kunde. 

 

Litt sånn som fotballsupportere som støtter laget i tykt og tynt med tattoveringer og skjerf?

  • Liker 2

Litt sånn som fotballsupportere som støtter laget i tykt og tynt med tattoveringer og skjerf?

 

 

 

 

 

Så du mener Tesla eiere kun er supportere? Ville ikke det vært en enorm tilfeldighet for ett bilmerke? Eller gjelder det for alle bilmerker? Derav kan en se vekk i fra alle slike målinger, for det er bias alt sammen? Eller hva mener du egentlig? 

Tesla har nesten en slags sekterisk dimensjon. Det er ikke uten grunn at flere ansatte i TMN omtaler de mest ihuga Tesla-fantastene for "menigheten". B. Nyland er et godt eksempel på dette. Bilen hans kan bryte sammen ørten ganger, uten at det påvirker hans syn på merket og modellen i nevneverdig grad.

  • Liker 1

Tesla har nesten en slags sekterisk dimensjon. Det er ikke uten grunn at flere ansatte i TMN omtaler de mest ihuga Tesla-fantastene for "menigheten". B. Nyland er et godt eksempel på dette. Bilen hans kan bryte sammen ørten ganger, uten at det påvirker hans syn på merket og modellen i nevneverdig grad.

 

Refererer igjen til det over, kan du svare på det spørsmålet heller?

 

Litt sånn som fotballsupportere som støtter laget i tykt og tynt med tattoveringer og skjerf?

 

 

 

 

 

Så du mener Tesla eiere kun er supportere? Ville ikke det vært en enorm tilfeldighet for ett bilmerke? Eller gjelder det for alle bilmerker? Derav kan en se vekk i fra alle slike målinger, for det er bias alt sammen? Eller hva mener du egentlig? 

 

At det finnes mange som dyrker døde produkter som det skulle være en sekt.

 

Er ikke tilfeldig at Apple og Tesla blir sammenlignet, ser jo ut som et vekkelsesmøte hver gang de lanserer noe.

  • Liker 2

 

 

Litt sånn som fotballsupportere som støtter laget i tykt og tynt med tattoveringer og skjerf?

 

 

 

 

 

Så du mener Tesla eiere kun er supportere? Ville ikke det vært en enorm tilfeldighet for ett bilmerke? Eller gjelder det for alle bilmerker? Derav kan en se vekk i fra alle slike målinger, for det er bias alt sammen? Eller hva mener du egentlig? 

 

At det finnes mange som dyrker døde produkter som det skulle være en sekt.

 

Er ikke tilfeldig at Apple og Tesla blir sammenlignet, ser jo ut som et vekkelsesmøte hver gang de lanserer noe.

 

 

Du svarte på 0 av spørsmålene, men det er vell åpenbare grunner da du også innser at påstandene er helt hinsides. 

 

Ja, det finnes fans av alt slags og ja det er gjerne mer hos apple, Tesla og andre merker. Men alle? Nei, det er helt usannsynlig. 

 

 

 

Litt sånn som fotballsupportere som støtter laget i tykt og tynt med tattoveringer og skjerf?

 

 

 

 

 

Så du mener Tesla eiere kun er supportere? Ville ikke det vært en enorm tilfeldighet for ett bilmerke? Eller gjelder det for alle bilmerker? Derav kan en se vekk i fra alle slike målinger, for det er bias alt sammen? Eller hva mener du egentlig? 

 

At det finnes mange som dyrker døde produkter som det skulle være en sekt.

 

Er ikke tilfeldig at Apple og Tesla blir sammenlignet, ser jo ut som et vekkelsesmøte hver gang de lanserer noe.

 

 

Du svarte på 0 av spørsmålene, men det er vell åpenbare grunner da du også innser at påstandene er helt hinsides. 

 

Ja, det finnes fans av alt slags og ja det er gjerne mer hos apple, Tesla og andre merker. Men alle? Nei, det er helt usannsynlig. 

 

Er det å se ting i sammenheng vanskelig, eller er det kun kverulering som er greia?

 

Gang på gang har Tesla blitt sammenlignet med Apple, og det er ikke fordi det er verdens råeste og beste produkter de produserer, men fordi de har en del kunder som dyrker en død gjenstand som en kult.

 

 

  • Liker 1

Ser gjerne at de som er veldig tech-interesserte, men ikke bilinteresserte (motorinteresserte er kanskje et bedre ord?) er de som blir ekstreme fanatikere. Og er helt enig i koblingen mot Apple. Dette er ikke noe jeg må gi kilder eller fakta på, det er heller en observasjon fra min side. Musk er den nye Steve Jobs?

 

Fanatikerne er veldig opptatt av det tekniske og innovasjonene som Tesla kan tilby, mot det mer tradisjonelle produsentene kan og gjør for øyeblikket. Og det forstår jeg, men det er den ekstreme fascinasjonen som er så interessant. Mye av fansen mangler tydeligvis også helt kritisk sans for noe Musk sier, gjør, eller tabber/feil Tesla som firma gjør. /r/Teslamotors på Reddit er blant annet en morsom plass, selv om det er mange fornuftige der også. 

 

Jeg tror Tesla har mange hardbarka supportere som vil reise med dette firmaet i tykt og tynt, da spesielt de tech-interesserte. Jeg tror derimot også Tesla vil miste mange når de tyske kommer på banen for fult. Jeg har sett i rapporter der et stort flertall har sagt at de med glede ville kjøpt en Tesla på nytt, men jeg er spent på om de mener det samme i for eksempel 2020.

 

Når det kommer til Consumer Reports, tar jeg dette med en stor klype salt. Mennesker har en ekstrem tendens til å svare det som høres best ut der og da. Gjerne også det som er mest "politisk korrekt". Jeg tror derfor mange eiere som har kastet mye penger på en bil (hvilket som helst merke), ikke har lyst til å stå der og si "Nei, jeg hater bilen min. Ville ikke kjøpt den på nytt". For ikke å glemme at mange konsumere har null forståelse på et helt basis vedlikehold av bil, og behandler den som det skulle vært bruk og kast-materiale.

Endret av Vertical^
  • Liker 2

Er det å se ting i sammenheng vanskelig, eller er det kun kverulering som er greia?

Gang på gang har Tesla blitt sammenlignet med Apple, og det er ikke fordi det er verdens råeste og beste produkter de produserer, men fordi de har en del kunder som dyrker en død gjenstand som en kult.

 

 

 

 

 

Kverulering? Jeg prøver å vise til at det du og andre påstår er helt usannsynlig, noe du også vet. 

 

Ja, og det sa jeg også nettopp? Men både for apple og Tesla er det ikke slik at alle eierne tilber produktet. Derav kan en ikke si at meningsmålinger er feil pga alle tilber produktet. At den kan være "farget" på noe vis er helt klart, men sånn er det med mange ting. 

 

Er det å se ting i sammenheng vanskelig, eller er det kun kverulering som er greia?

Gang på gang har Tesla blitt sammenlignet med Apple, og det er ikke fordi det er verdens råeste og beste produkter de produserer, men fordi de har en del kunder som dyrker en død gjenstand som en kult.

 

 

 

 

 

Kverulering? Jeg prøver å vise til at det du og andre påstår er helt usannsynlig, noe du også vet. 

 

Ja, og det sa jeg også nettopp? Men både for apple og Tesla er det ikke slik at alle eierne tilber produktet. Derav kan en ikke si at meningsmålinger er feil pga alle tilber produktet. At den kan være "farget" på noe vis er helt klart, men sånn er det med mange ting. 

 

Nå har ikke jeg påstått at det gjelder alle heller.

 

I

 

Nå har ikke jeg påstått at det gjelder alle heller.

I

 

 

 

Jo, når du mente grunnen til at de hadde gode resultater i undersøkelser var pga noe med supportere og tatoveringer. 

 

Du får lese det jeg skrev et par ganger til, så kanskje du får med deg alt som står der.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...